Vespa-Ciao.NL
:: Correctie DET bij de RDW

Home Forums Algemeen Framenummers Correctie DET bij de RDW

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Miemsie
    Topic starter

Absoluut. Ik was al aan het kijken naar oldtimerverzekeringen om kosten te besparen. Gezien ik tegenwoordig een auto en motor heb voor woon-werkritten, kan de brommer prima een oldtimerverzekering krijgen. Volgens mij betaal ik dan ongeveer de helft, dus dan is die €33,- in anderhalf jaar terugverdiend. 😀

Wim
      Bijdrager

Maar wat stond er dan eerst als bouwjaar op je kenteken?

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Miemsie
        Topic starter

31-08-2005 meen ik. In elk geval het bouwjaar dat vrijwel alle bromfietsen hebben die voor 2005 een Nederlands verzekeringsplaatje hadden. Ik vind het bijzonder dat de RDW destijds niet (minstens globaal) naar het bouwjaar heeft gekeken.

Wim
          Bijdrager

Oh, dus volgend jaar had je al in de oldtimerverzekering toegelaten geworden, ook zonder correctie.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
            1

Martino
            Moderator

Ik begrijp je helemaal dat je gewoon het juiste bouwjaar voor dit voertuig witl hebben. En dat is wel wat waard om goed op papier te krijgen ook. Het is wel per keuringstation en keurmeester afhankelijk hoe moeilijk of niet men doet over het bouwjaar. Ik heb een ervaring met een bromfiets en alleen een gesprekje was nodig om de keurmeester te overtuigen, was niet nodig om jaartallen in onderdelen etc. te laten zien.

In ieder geval in jou geval was het ook niet al te moeilijk en je hebt voor je voertuig nu in ider geval weer veel mooie juiste documentatie erbij!

Een bromfiets wordt overigens na 25 jaar gezien als oldtimer voor de verzekering.

1

Miemsie
              Topic starter

Precies, het op papier zetten van het juiste bouwjaar had voor mij drie beweegredenen:
                1) Een ontheffing kunnen aanvragen voor een 2-takt-verbod in mijn regio (wanneer dat er komt).
                2) Een oldtimerverzekering kunnen afsluiten, hoewel dit binnen niet al te lange tijd sowieso had gekund.
                3) Ik vind het leuker als mijn bromfiets correct geregistreerd staat.

Alleen een gesprekje voeren is nog fijner natuurlijk. Ik was al blij dat de keurmeester het na een korte inspectie met me eens was en dat we niet een hoop hoefden te schroeven. Hij vroeg ook naar het bloknummer en toen ik zei dat dat achter een kapje stond dat er niet zo makkelijk af ging, zei hij: “Nee, dan laten we dat fijn zitten.” Daar was overigens niks aan gelogen: dat kapje gaat er niet makkelijk af, want dan moet het blok ook los.

Nu is de brommer bijna klaar voor zijn “pensioen” (d.w.z. nog uitsluitend plezierritjes ermee maken). Roestomvormer op een paar plekjes, nieuwe velgen, nieuwe remblokjes en misschien nieuwe koppelingsschoentjes. Hij heeft al een nieuwe V-snaar, maar hij slipt nog steeds soms een beetje, dus ik denk dat het de versleten schoentjes zijn. Ik heb besloten deze Si nooit weg te doen, dus de bromfiets gaat verder een lang en rustig leventje tegemoet. 😀

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.