Vespa-Ciao.NL
:: Correct aansluiten voorlamp

Home Forums Techniek Elektrisch Correct aansluiten voorlamp

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lucd
    Topic starter

Weet iemand van jullie toevallig hoe ik mijn voorlicht goed aansluit? Heb laatst de bekabeling vervangen. Hij doet het nu wel alleen tijdens het rijden flikkert hij aan en uit omdat hij denk ik teveel stroom krijgt als ik rij. Soms gaat hij weer een tijdje aan en daarna uit. Soms brand hij tijdens het rijden fel en soms zacht.IMG20250409211337

Eric_Mark_X
      Bijdrager

Klinkt eerder als een los contact/smerige schakelaar dan incorrect aangesloten bedrading. Een lamp brand door als ie een te hoog voltage krijgt. Das 1x heel fel en daarna stuk.
        Stapje terug. Heb je de hele kabelboom vervangen of alleen een deel ervan? Bij nieuwe problemen altijd je laatste verrichte werk controleren.

Controleer of de connectors niet teveel speling hebben. Zowel aan de lamp, als de blok kant.
        Zoniet, mischien de moeite om de schakelaar uit elkaar te halen en schoon te maken.

Ik heb dit grapje zelf ook eens gehad en dat bleek een kwestie van de massa connector in de lamp aanknijpen met een tang zodat ie beter contact maakt.

"There is a simple joy to be found in things that simply work really well" ~ James May
        Link naar Mijn collectie / Projecten.
      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.