Vespa-Ciao.NL
:: Corona’s SI *fotos cilinder*

Home Forums Perso’s Projecten Corona’s SI *fotos cilinder*

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dountill
    Topic starter

Ook ik moest er een tijdje geleden aan geloven en een 2e brommer nemen.
      Ik was al een beetje met de si bezig, maar het project gaat nu wat meer va nstart.
      Heb hem gisteravond bij een vriend uit de schuur getrokken en bij mij thuis neergezet, kan ik er net iets meer mee bezig.
      En mn moeder weet nog van niks, maar als ze hem ziet is het toch al te laat :P.
      Ik zal vanmiddag fotos plaatsen, hoe hij er nu bij ligt.

Ik kocht hem zo:

Verder komt er op deze brommer:
      *De 90cc Avionic set ( wanneer ik zuigerveren heb)
      *Verstevigingsbuis
      *Versterkte achterbrug
      *Oranje goude lak/ samen met zwart
      *M-stuurtje

Eventueel wil ik ook mijn spaakvelgen gaan verchromen, dit moet ik nog even aankijken.
      Verder gaat het blok helemaal bewerkt worden, maar daar zeg ik verder nog niks over :P.

Wanneer jullie suggesties of opmerkingen hebben, hoor ik ze graag.

Edit 13/09/07 : Frame geschuurd

* Frame wordt wss prof. gespoten

Edit 23/09/07 :
      Tussenbalk er tussen gelast
      Alle kabels onder het frame uit getrokken.
      Alle onevenheden in het frame mooi glad gemaakt.

Edit 26/09/07 : Nieuwe Uitlaat 😀 😀 (Gianelli Record)

Edit 27/09/07 : FF fotos van de cilinder er bij 😀

Edit 30/09/07 : Toekomstige uitlaat voor de si even onder de ciao gehad

Einde Update 😛

Edjuh
      Bijdrager

Cool, een sovrano(soeverein):)

Wat ga je versterken aan de brug? Die avionic is een mooie set maar ik denk niet dat je brug er onder zal lijden.

En wordt hij met compressor gespoten?

Verras ons….

Oja, neem een puch uitlaat ofzo, die simonini bv.

AA-T
        Sleutelbeheerder

met de plannen die je voor je brommer hebt lijkt het me een leuk project :thumb

de brug verstevigen is in principe toch niet nodig? had altijd begrepen dat een si-brug al sterk genoeg was

zou als ik jou was het achterspatbord wel (gedeeltelijk) weglaten, dat ziet er zoveel beter uit op een si!!

verder succes met je project, ben vooral ook benieuwd hoe of wat je je blok gaat aanpassen

Dountill
          Topic starter

Spatbord laat ik inderdaad weg.
            Reden van het verstevigen van de brug heeft gewoon te maken met een beetje roest, vandaar 🙂

Hij wordt met de compressor gespoten, spuit staat al klaar 😀
            maar eerst het nare werk, het schuren van de brommer, en dan de buis er tussen lassen, omdat dat gewoon mooi is

AA-T
            Sleutelbeheerder

wat voorn buis neem je?
              mag hopen een vierkante/rechthoekige.. lijkt me toch het mooiste staan op de al vrij hoekige si..

Dountill
              Topic starter

Ik ga morgen voor een buis kijken, dit wou ik vanmiddag doen, maar het regent 😛
                Ik ga inderdaad voor een hoekige buis, zo valt hij meer weg in het geheel van de brommer

Dountill
                Topic starter

Ik ga normale carters gebruiken ja, vario komt waarscheinlijk in een later stadium pas, net als kickstart.
                  Moet even wachten tot ik wat geld heb.
                  Maar dat komt wel goed 😛

N!CKs

allemaal zeer mooie ideeen corona.
                    het uiterlijk zal ook zeer vet zijn met dat zwart/oranje en dan verchroomde velgen.:thumb
                    en ook een mooie setup eronder:D

blijf dit volgen, wil weten wat je met het blokje gaat doen:D

Anoniem

Nice hoor.
                      ik was idd net als wat kwafo zegt, iets breder gegaan,
                      toch is het een mooie verbetering op je frame,

Ga zo door!

Dountill
                      Topic starter

Update @ beginpost, Nieuwe uitlaat, namelijk een gianelli record

diac
                        Bijdrager

wat is dat rare “ufo” geval op de bocht?
                          voor de rest wel een leuke uitlaat, hopelijk zijn de prestaties ook een beetje leuk;)

Dountill
                          Topic starter

het is iets van een filter, op de plek waar hij zit, zit ook een gat in de uitlaat zelf 😛 iemand die er meer over weet ?

hansieb
                            Moderator

Ik vind et maar een raar ding , zou me een wonder zijn als die een beetje presteert.
                              Die demper steekt er doordat die half alu bekleed is een beetje weirdu it.

Is dat gekke potje niet zon zelfde ding als bij de faco ? kan je stellen enzo

Scheen een extra “expansievaatje” te zijn, maar een vriend van me heeft er vroeger ooit
                              eens eentje gehad, en toen die uitlaat “op” was hebben we dat ding erafgehaald…

Blijkt dus gewoon nep te zijn, maar zover ik me weet te herinneren rijdt ie niet verkeerd…
                              De prestaties lijken op die van een Proma Circuit…

Dountill
                              Topic starter

hansieb :
                                Ik vind et maar een raar ding , zou me een wonder zijn als die een beetje presteert.
                                Die demper steekt er doordat die half alu bekleed is een beetje weirdu it.

Is dat gekke potje niet zon zelfde ding als bij de faco ? kan je stellen enzo

Scheen een extra “expansievaatje” te zijn, maar een vriend van me heeft er vroeger ooit
                                eens eentje gehad, en toen die uitlaat “op” was hebben we dat ding erafgehaald…

Blijkt dus gewoon nep te zijn, maar zover ik me weet te herinneren rijdt ie niet verkeerd…
                                De prestaties lijken op die van een Proma Circuit…

Dat stuk had ik idd ook gelezen, dat was van iac of niet ?
                                Verder is er aan dat ”vaatje” niks te stellen, het zit helemaal vast

FonS
                                Bijdrager

ah boeie, mooie pijp vind ik (y)

en slecht zal hij zeker niet lopen denk ik

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.