Vespa-Ciao.NL
:: Contactslot

Home Forums Techniek Elektrisch Contactslot

• Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door Docs.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DaanCiao
    Topic starter

Hey,

Is het schadelijk als ik mijn ciao uitzet dmv een contactslot?
      Ik heb een cp blok.

Alvast bedankt!:thumb

eidos
      Donateur

Bij een elektronisch blok kan het geen kwaad. Bij een Cp blok zal dat ook vast niet het geval zijn.

DaanCiao
        Topic starter

Jah ik vroeg het me af omdat cp blokjes over het algemeen ook wat kwetsbaarder zijn.

eidos
          Donateur

Dat klopt. Daarom zat ik ook nog een beetje te twijfelen. Ik zou het gewoon proberen. Kost je hoog uit een CP en een Condensator.

DaanCiao
            Topic starter

Nog iemand een idee?

Docs
              Donateur

het gaat wel werken;) de bobine krijgt gewoon opeens geen stroom meer. daar moeten de cp’s en de condensator geen last van hebben. vroeger zaten er ook cp’s in de auto als ik me niet vergis, die bleven ook heel met contactslot.

goedguus
                Bijdrager

aangezien je vario hebt zul je de decompressie kabel wel nodig hebben?
                  want als je hem met decompressie kabel uitzet en dan contactslot pas omdraait is er niks aan de hand..

edit: docs klopt me buurjongen heeft een oude range rover en die kan idd cp’s afstellen 😉

DaanCiao
                  Topic starter

Dit is voor me ciao zonder vario.
                    Me decompressiehendel was gebroken dus heb ik dit even als oplossing:D
                    Dus het is geen probleem?

Docs
                    Donateur

Nopes, geen probleem. Gaat gewoon werken;) Ik weet niet of je mijn HOW-TO hebt gelezen, maar er zijn meerdere mensen geweest die gevraagd hebben of dit met cp’s ook werkt. Heb achteraf geen reactie gehad dat het niet zo werken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.