Vespa-Ciao.NL
:: contactpuntjes piaggio si montecarlo

Home Forums Techniek Problemen oplossen contactpuntjes piaggio si montecarlo

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jellevand
    Topic starter

hallo
      ik heb een vespa piaggio si montencarlo
      alleen de bougie wil niet vonken
      Hij heeft 15 jaat stil gestaan.
      Ik denk dat het de contactpuntjes zijn,
      alleen als ik hier bij wil komen moet ik eerst
      de auomaat loshalen, maar dan zit er nog een deel
      van het frame voor en daar zitten de contactpuntjes achter.
      het lijkt wel dat ik dan het hele motor blok er af moet halen
      ….
      heeft ieman tips of aanwijzingen
      schrijf dan even terug

groet joris

TvA Tuning
      Bijdrager

Hallo Welkom op het forum!

kijk je haalt eerst de koppeling eraf..
        dan draai je een beetje aan de krukas tot je een rubber op het vliegwiel ziet zitte
        dit rubber haal je eraf.
        dan kan je met een schroevendraaien bij de contactpuntjes en kan je ze stellen met een voelermaatje…

suc 6 ermee 😉

Jazzy
        Bijdrager

Het weghalen van het hele blokje lijkt ingewikkelder dan het is hoor, voordeel is dat je er dan lekker goed bij kunt. Wat je moet doen:

Rechterkant:
          – Ontsteking: bougiekabel los en kleine kabeltje van ontstekingspoel los
          – Verwijder het kapje wat onder de motor loopt, tussen uitlaataansluiting en standaard
          – Carbutateur: benzineaansluiting van de carb shcroeven en de ‘klem’ van de carb een paar slagen los draaien. Haak het hendeltje van de choke los zodat je de carburateur naar achteren kunt schuiven

Linkerkant:
          – Koppeling van de krukas schuiven, draai 2 moeren op de krukas zodat het schroefdraad niet beschadigt.

Voorkant:
          – Haal de decompressiekabel los, haak hem weg uit het ‘hendeltje’ op de cylinderkop.
          – Verwijder de uitlaat

Vervolgens verwijder je de 3 bouten (2 vooraan boven elkaar en eentje aan de linkerkant iets naar achteren) en draai het blokje uit het frame.

Mmm, als je het zo opschrijft lijkt het toch nog heel veel maar dat is het niet. 🙂

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.