Vespa-Ciao.NL
:: Contactpuntenprobleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen Contactpuntenprobleem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pimmiecross
    Topic starter

Nou wilde ik dus vandaag de contactpuntjes vervangen van mijn vespa si.
      Dit heb ik overigens al vaker gedaan dus ik weet wel wat ik doe.
      Nou doe ik gewoon dat pinnetje in dat gaatjes, maar als ik hem nog niet vastgeschroefd heb dan blijven de puntjes open staan en wat ik ook probeer, de opening blijft gewoon te groot.
      Op het bovenste dode punt is de ruimte tussen de puntjes nu wel iets van een halve centimeter.
      Hoe kan dit??

Tonni
      Moderator

Tijdens de ZZT had Bart ook een probleem met zn puntjes. Iemand had toen nieuwe mee. Toen die gemonteerd werden bleek dat deel dat over de nok sleept te lang te zijn.. (fabrieksfoutje). Vergelijk de puntjes eens met de oude..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

pimmiecross
        Topic starter

Dat deel dat over de nok sleep is volgens mij toch ongeveer even lang als de oude puntjes..

ArvidW
          Donateur

Had ik ook, kunt 2 dingen doen:
            – Ding dat over nok heensleept bijvijlen (doe ik zelf niet)
            – Gaatje waar schroefje doorheen gaat netjes met dremel langwerpig maken (doe ik zelf)

Als je de laatste neemt heb je in totaliteit veel meer afstel mogenlijkheid en kun je de cp verder terugschroeven mocht hij wat gesleten zijn. (als het zover komt koop ik eerder een nieuwe :P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Viktor
            Bijdrager

Dat zeiden ze tegen mij bij de dealer
              Dat er een fabrieksfout in zat en daarom moest ja dat gaatje beetje uitveilen

derbi.vs.vespa
              Bijdrager

weetje,, gewoon electrisch blokje kopen,, nergens problemen mee;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.