Vespa-Ciao.NL
:: Contactpuntenblok aansluiten op Ciao met elektr ontsteking

Home Forums Techniek Elektrisch Contactpuntenblok aansluiten op Ciao met elektr ontsteking

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaMike
    Topic starter

De titel zegt eigenlijk al genoeg ….

Contactpunten blokje aansluiten op Ciao met elektr ontsteking.
      Hoe kan ik het beste te werk gaan?

Heb een PSE blokje gekocht en wil die monteren, maar hoe gaat dat met aansluiten op mijn kabelboom?

Tevens, ik heb claxon en al is dat meer een gadget dan een functioneel onderdeel wil ik die toch op mijn Ciao aangesloten laten.

Alvast bedankt 😉

Wim
      Bijdrager

Je claxon gaat niet normaal werken met een puntenblokje.
        Behalve als het blokje flink op toeren is en met het licht gedooft.

Op de enige aansluiting(dat kunststof blokje) aan je nieuwe punten blokje komt nu de draad
        die die van de lichtschakelaar in de koplaamp naar beneden naar het blok gaat.
        Controleer in de koplamp welke(kleur) dat is en pak hem beneden op en
        sluit die aan op de aansluiting in het kunststof blokje in je motorblok.

Je moet ook een andere bobine kopen, de cdi bobine die er op hoort werkt niet met contactpunten.
        https://www.jmpbonderdelen.nl/bobine-6-volt-puch-vespa-zwart.html

De bobine moet met een stukje van zijn metaal vast én contact maken tegen
        het ijzer van het frame, dus schraap daar wat verf weg als nodig.

Monteer in de koplamp een 6volt 15watt lampje en achter een 6volt 4-5watt lampje.
        Bestel die meteen mee.

Remlicht gaat niet meer werken, claxon ook niet, eventuele knippers ook niet.
        Het enige spoeltje in een contactpunten blok is 19-20 Watt, en is precies genoeg om
        het 4-5 watt en 15 watt lampje tegelijk te laten branden.
        Wijk je ergens van af krijg je storing.

Gr. Wim.

ciao punten motorblok

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

VespaMike
        Topic starter

Hee top Wim bedankt voor de fijne uitleg met zelfs nog plaatje erbij 😀

Ik had nog wat dingen nodig binnenkort dus ik zal eens een lijstje gaan maken dan kan ik bestellen 🙂

Ach en die claxon .. zo belangrijk is het nou ook weer niet, al vond ik het wel grappig om erop te houden.
          Remlicht was trouwens sowieso al een last … als ik in het donker rij en ik rem af zie ik bijna niks meer omdat het alle stroom wegtrekt van m’n koplampje af :mrgreen:

Thomas
          Bijdrager

Zou het mogelijk zijn om op dit blok met contactpunten een elektronische onsteking in de plaats te monteren.Ter info: drie s20241206_182627poelen.
            Alvast merci voor de hulp

bram0vitz
            Bijdrager

het antwoord is simpel:
              NEE, dat past niet in iedergeval alles van piaggio niet.

beetje prutsen hier en daar
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

zevenenergie
              Donateur

Er zijn aftermarket electronische-ontstekingen verkrijgbaar die op een contacktpunten carter passen op basis van een KTM mini ontsteking. Er zijn een aantal Italiaanse aanbieders. Ze hebben geen lichtspoel.
                En je moet kijken of de rotor geen chinees model is, want die hebben geen neodynium magneet.

Die van Malossi Polini en HPI passen alleen in een elektronisch carter maar hebben wel een licht spoel.

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 4 weken geleden door zevenenergie.
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.