Vespa-Ciao.NL
:: Contactpunten vliegwiel pinasco afdraaien?

Home Forums Techniek Opvoeren Contactpunten vliegwiel pinasco afdraaien?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Thijmen
    Topic starter

Moeten de contactpunt vliegwielen van pinasco net zoals de elek. variant worden afgedraaid?

Remmen is angst

Martino
      Moderator

Je bedoelt dan de bovenkant vanwege het aanlopen? Ja, mijn CP vliegwieltjes zijn ook afgedraaid. Ook hebben ze er net als de Elec. versies last van dat het kunststof los kan komen van de rest van het vliegwiel. Het vast zetten hiervan is daarom ook wel handig. Dit ondanks het betere contact tussen kunststof en aluminium. Toch heb ik ook wel eens wat wieltjes “CP” gezien welke niet waren afgedraaid…

Hopelijk dat deze problemen bij de nieuwe versie wieltjes straks zijn opgelost en dat er überhaupt nog wel cp versies worden gemaakt?

Thijmen
        Topic starter

oke, dan moet ik morgen maar eens met de draaibank aan de slag. Heb je misschien ook nog foto’s van hoe je het kunstof vast hebt gezet?

Remmen is angst

Martino
          Moderator

Nu niet bij de hand. Ik kan er als ik straks thuis ben wel wat maken, maar je kan er vast genoeg via de zoekfunctie alvast vinden. Lijmen/Kitten of met een aantal boutjes.

Thijmen
            Topic starter

Ik kon ze zo snel niet vinden via de zoekfunctie ( niet echt een held met die dingen ). Maar ik hou me aanbevolen.

Remmen is angst

Martino
              Moderator

Even geduld dan tot straks, overigens zitten er ook veel verschillen tussen de oude versies Pinasco wielen in gewicht en constructie. Zo zijn er wieltjes die op een kartonnetje of in compleet plastic zijn verpakt. Een van deze 2 zal naar alle waarschijnlijkheid beter zijn met het kunststof wat niet vast hoeft te worden gezet en ook beter licht zal geven. Ik weet helaas niet meer om welke dit gaat. 🙁 Het viel me zelf laatst op dat er bij de elec. versies ook verschil in gewicht voorkomt. Wat door de dikte van de stalen band is te verklaren.

edit;

Hier wat foto’s van cp wieltjes.

Hier zie je goed dat de kunststofkap enigzins losser zit omdat de rest van het vliegwiel kleiner in diameter is als dat bij een elec versie. Op hoge toeren kan dit gaan uit zetten.

Afgedraaid Cp wieltje van de bovenkant.

Afgedraaid Cp wieltje waarbij de kap is losgekomen en is verdraaid.

Closeup van de losgekomen kunststof kap.

De manier van vast zetten met boutjes welke op deze manier dus niet werken. Het kunstof scheurt gewoon uit.

Elec wieltje met een goede manier van vast zetten dmv boutjes. Boutjes nat vast draaien aan de onderkant nog even mooi gelijk dremelen met de rest van het vliegwiel.

Elec wieltje welke met lijm is vast gezet.

Verder is je misschien ook wel opgevallen dat de vinnen van veel gebruikte Pinasco vliegwielen ook beschadigd zijn. Dikwijls lopen deze ook wel tegen je koelkap aan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.