Vespa-Ciao.NL
:: Contactpunten vervangset, waarom?

Home Forums Techniek Opvoeren Contactpunten vervangset, waarom?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ge64
    Topic starter

Hoi,

Ik was de frontpage aan het browsen en daar staat dat er contactpunten vervangers zijn. Waar dienen die voor? Welke voordelen hebben die? Wat is het verschil tussen de twee?

schaduw
      Bijdrager

Voordeel is dat je geen CP en condensator nodig bent dus geen geklooi met afstellen van de CP

tnerual
        Bijdrager

schaduw :
          Voordeel is dat je geen CP en condensator nodig bent dus geen geklooi met afstellen van de CP

Afstellen van een normaal goedwerkende CP ontsteking, is geen geklooi 😉

schaduw
          Bijdrager

heb er zelf geen problemen mee idd maar sommige vinden het geklooi 🙂

Docs
            Donateur

Waarom voor elke vraag een nieuw apart topic?????????????????????????????????

En dan over je vraag. Je kunt de CPVV ook buiten je blok monteren. Zo ben je voor altijd af van cpstel problemen en hoef je het blok niet open te halen als er wat mee is. Je kunt dan zo de CPVV vervangen.

Waarom?

Voordeel van de cp vervangers is dat je idd niet meer hoeft af te stellen. Jammer genoeg geven deze vervangers ook wel eens problemen en gaan ze snel kapot. (vandaar dat veel mensen het buiten het blok monteren) Je moet hiermee gewoon wat geluk hebben, zo zijn er ook mensen hier die ruim een jaar hebben gereden met één cp vervanger. Mijn ervaring met de vervangers is ook dat ze rommelig lopen op top (hoge toerentallen) en kost snelheid tov gewone cp ontsteking.

tnerual
                Bijdrager

Oei, ik vind het raar.. Hier komt het over alsof je de CP’tjes supervaak moet vervangen, of afstellen!
                  Bij een goedwerkende ontsteking is dit absoluut niet het geval!

Docs
                  Donateur

Klopt. Bij de een loopt een CP blok jaren zonder problemen, en een ander moet elke maand nieuwe CP’s. Zo is het ook met de CPVV. Het is meer een keuze. Het is net wat je zelf het prettigst vind.

tnerual
                    Bijdrager

docs911 :
                      Klopt. Bij de een loopt een CP blok jaren zonder problemen, en een ander moet elke maand nieuwe CP’s. Zo is het ook met de CPVV. Het is meer een keuze. Het is net wat je zelf het prettigst vind.

Volledig mee akkoord! De CP’tjes doen het al meer dan 2 jaar zonder problemen zoals het hoort! En heb ze maar 1 x moeten afstellen 😉

ketel
                      Bijdrager

bij mij zijn de contantpunten al een aantal x afgebroken met de cpvv heb ik nog geen problemen gehad

r32
                        Bijdrager

Vroeger,

Ja ja weet het toen ik 16 was (22 jaar geleden ja ja oude ……)

had ik een 70 cc cilinder 13/13 leokrul en opgeboord carter met cp. heeft zeker 3500 kilometr gelopen toen ik hem verkocht.

nooit problemen mee gehad

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.