Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Contactpunten vervangen of cp-vervanger plaatsen?
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 6 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 september 2013 om 18:56 #209869
Hallo,
Ik heb contactpunten die ik wil vervangen of er een cp-vervanger voor wil plaatsen.
Je kunt de cp-vervanger niet meer via de VC-shop krijgen en ik zie dat de laatste berichten erover van 2010 zijn.Wat zouden jullie doen, cp-vervanger plaatsen of nieuwe contactpunten ?
Mochten de ervaringen goed zijn, welke cp-vervanger kan ik dan het beste nemen en waar kan ik hem bestellen?Deze site heb zelf gevonden, meer kwam ik niet tegen:
http://www.sparcon.nl/index.php?item=70
Niet hier bestellen!! vragen €72,80BVD Jan
17 september 2013 om 19:46 #239768Ik zou even verder zoeken naar een andere link, deze die je gevonden hebt is belachelijk duur….
Google maar ff op kettingzaag onderdelen o.i.d. 😉17 september 2013 om 20:31 #239552Waarom denk je in eerste instantie om een cp-vervanger te kiezen? Dit zijn van zichzelf al gevoelige onderdelen en normale contactpunten is niks mis mee. Ik zal gewoon nieuwe comtactpunten nemen.
17 september 2013 om 20:38 #239769Ik las over voordelen
– Nooit meer afstellen
– Precies de goede afstellingWat is je slechte ervaring met de cp-vervanger?
17 september 2013 om 22:19 #239771Het kan een gouden zet zijn, maar lees ook vooral even wat verschillende topics door over de cp-vv.
Er komt dan bij kijken dat de rest van je onsteking allemaal in orde is. Vooral het vliegwiel is belangrijk, electrodeafstand van de bougie heel gevoelig, overbelasten van de chip zelf waardoor je als nog deze moet vervangen.
Zeker wanneer je weinig ervaring of verstand van de onsteking hebt is het geen aanrader. Het is niet voor niks dat geen van de mods hier zin heeft om ze weer te gaan verkopen. Door de verschillende problemen ermee en vooral de nazorg hiervan. Keer op keer moeten uitleggen uitzoeken wat het probleem kan zijn is de lol er snel vanaf. Komt nog eens bij dat er ook nog eens wat setjes welke niet via hier werden verkocht in omloop waren. Er zijn ook weer kleine verschillen tussen deze chips zelf.Bij een goed gemonteerd en afgesteld normaal contactpuntblok gaan contactpuntjes langer mee.
Tip; Polijst de buitenrand van je onstekingsnok zodat de puntjes minder snel slijten en naar elkaar toe kruipen.17 september 2013 om 23:10 #236154Wat een piemels daar zeg..
Dit is een hele oude foto van mij, met een toenmalig overgenomen sparcon.
Die werkte overigens ook maar matig.
De filmpjes waar zij naar verwijzen op Youtube zijn helemaal niet met een sparcon, ze hebben mij destijds zelf medegedeeld dat de sparcon toch minder geschikt en storinggevoelig was, en dat ze ze daarom niet meer verkochten!!I came, I saw, and I forgot what I was doing...17 september 2013 om 23:19 #235698Het zijn ook wel hele bekende filmpjes van youtube. 😀
Misschien niet gewoon slim even de naam of hyperlink te veranderen op youtube zodat ze daar in ieder geval niet meer verkeerd zullen linken? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.