Vespa-Ciao.NL
:: Contactpuntblok op vespa met kabelboom voor elec. ontsteking

Home Forums Techniek Problemen oplossen Contactpuntblok op vespa met kabelboom voor elec. ontsteking

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vivian
    Topic starter

Ik heb een puntblokje gekocht maar moet deze aansluiten op een ciao die een kabelboom heeft voor een elektronische ontsteking. Vanaf de bobine gaat 1 kabel naar de bougie en er komt 1 kabel uit het blokje en die heb ik ook aangesloten op de bobine maar hij doet niks en ook het licht werkt nu uiteraard niet.

Weet iemand hoe ik dit aan moet sluiten. Ik heb al gezocht binnen het forum en kwam wel wat tegen wat er over ging maar dat was voor mij niet duidelijk genoeg.

Alvast bedankt

Docs
      Donateur

Heb je ook een bobine die bij het blokje hoort? Of heb je dezelfde gebruikt die ook op je elektro blok zat?

vivian
        Topic starter

Ja ik heb een bobine die bij het blokje hoort

ritze
          Bijdrager

dan lijkt het alsof je blokje dan defect is.

het enige wat je kan doen is de stekker van de kabel boom door knippen om bij de kabels te komen.
            dit is uiteraard zonde, maar het is vrij lastig om het “vrouwelijke“ deel van de stekker te krijgen.
            die zit op de ontsteking vast en er zijn maar weinig mensen die hem eraf halen.

het punt blokje heeft op het carter moertjes zitten, de moer die het dichts bij cilinder zit moet een soort koper lipje op zitten.
            dit is voor de aarde hier komt dus een kabel op.

dan moet je van de kabel boom de draad vinden voor het dimlicht, of groot licht (maakt ook niet uit licht is licht)
            dus aan een van die draden moet je een connector maken die in het punten blokje gaat, (dat is een klein wit plastic blokje op het blok) heel dicht bij de grijze of zwarte kabel. daar kan je de stekker in steken.

als het goed is heb je dan licht.

kijk eerst maar eens of je dat blok aan de gang krijgt
            gr ritz 😉

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Flippo
            Donateur

Waarom zo moeilijk? Leg gewoon zelf even een cp kabelboom aan. Dat zijn maar een paar kabeltjes, simpel als wat. En dan kun je je kabelboom van je electronische blok ooit nog hergebruiken.

Even de foto van de howto geleend:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.