Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Contactpunt vervanger
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 8 maanden geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 december 2011 om 11:22 #158316
Beste allemaal,
Ik ben zo nieuwsgierig naar de werking van de contactpunt vervanger.
Na verschillende keren geprobeerd te hebben het antwoord te vinden dan maar zo.
Misschien legt het aan mij, of niemand vraagt zich dit af, maar hoe weet de contactpunt vervanger welk moment er gevonkt moet worden.
Elke elektronische ontsteking heeft een puls gever nodig.
Maar zover ik kan zien heeft de c.p vervanger dit niet.Het houdt me al zo lang bezig geef me a.u.b het antwoord dan kan ik weer slapen.;)
23 december 2011 om 12:54 #160881Maak er 1 open zou ik zeggen, er zit waarschijnlijk meer het omhulsel gegoten dan je denkt. 😉
23 december 2011 om 14:24 #160882Als je even google raadpleegt dan vind je je antwoord wel.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...23 december 2011 om 20:58 #160883Dat googlen heb ik al meer malen geprobeerd en daar vind ik er ook niets over.:?
Maar het lijkt me toch wel aannemelijk dat een van de slimme boys van ciao.nl dit wel weet.Zelf kom ik in mijn hoofd er niet over heen hoe deze ontsteking zijn timing krijgt.
Misschien moet ik er binnenkort 1 inbouwen in een Citta.
Maar aan de plaatjes te zien wordt je dan niet veel wijzer over de werking.Wie weet het antwoord?:!
23 december 2011 om 21:02 #160884je hebt toch nog steeds een vliegwiel emt een magneet die langs je spoel gaat?
23 december 2011 om 21:07 #160886
AnoniemKlik! 😉
23 december 2011 om 21:13 #160885Je wilt dus weten wanneer de cp-vv zij ontstekingstijdstip kiest. De chip registreerd het verschil in magnetisch veld wat door je vliegwiel wordt gecreëerd en zal bij de grootste afgifte gaan vonken. Je zal dus door het eventueel kunnen verdraaien van je spoelen tov je vliegwiel de onsteking wat kunnen stellen.
23 december 2011 om 21:15 #160887Dus blijkbaar reageert de elektronica op een spannings dipje in de spoel!?
Toch kunstig bedacht dan.
Maar inderdaad zal dit het antwoord zijn.
Zoals ik al eerder zei ergens moet een puls uit komen.
Bedankt mannen kan ik toch weer rustig slapen.:)Wie weet ga ik er binnenkort mee aan de gang.
Mijn neefje heeft een Citta die om een een of andere duistere reden c.p’s vreet.
binnen een week verlopen ze en ik heb er al 3 maal nieuwe in gezet.
Dan zijn ze echt stuk.
Geen idee hoe dat komt????:(Hij rijdt zo goed als standaard.
Geen speling in de krukas.
En verder kan ik geen reden bedenken hoe dat komt.
Een goede kandidaat voor c.p vervanger.:con23 december 2011 om 21:20 #160888Mogelijk de onstekingsnok die stuk of erg beschadigd is bij je neefje. Vervang deze eens. Ook is er bekend dat er grote getalen slechte cp’s nieuw zijn verkocht.
24 december 2011 om 15:35 #160892nou, dan vervang je condensator maar eens
24 december 2011 om 15:51 #160877Ciao-Passie :
Wie weet het antwoord?:!
http://www.wellsve.com/sft503/Counterpoint3_1.pdf
Alstublieft!
Ook interessant als je meer wil weten over storingen e.d.
15 juli 2016 om 13:40 #161189weet iemand ook waar ik nog zo`n setje kan kopen http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=154 lijkt mij wel wat voor mn evo blokje als iemand weet van hoe en waar ik zo`n setje nog kopen kan met beschrijving hoor ik t graag via pm groet ricky
15 juli 2016 om 13:51 #161190ricky88 :
weet iemand ook waar ik nog zo`n setje kan kopen http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=154 lijkt mij wel wat voor mn evo blokje als iemand weet van hoe en waar ik zo`n setje nog kopen kan met beschrijving hoor ik t graag via pm groet rickyDe modules heb ik voor je liggen zie mijn topic:
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.