Vespa-Ciao.NL
:: Contact punten om de maand veilen:S

Home Forums Techniek Problemen oplossen Contact punten om de maand veilen:S

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

AA-T
    Sleutelbeheerder

Elektronische ontsteking past niet in een cp-carter, zou er dan toch voor gaan zo’n cp-vervanger te scoren.
      Als het goed is worden ze gewoon nog steeds bijgemaakt, duurt alleen eventjes.

Ikzelf had met mn ciao, SE + 46 polini erg veel problemen met de cp’s.
      Deze moest ik letterlijk om de 2 weken vervangen en soms om de week.
      Vaak trof ik de contactpunten in rare staat aan:
      – Compleet verbogen.
      – Contactoppervlak los.
      – Dat gevalletje dat tegen je kruk aan draait en de cp’s opent en sluit compleet verdwenen.
      – etc etc.

Toen ik overging op originele vespa cp’s hoefde ik mijn cp’s een stuk minder vaak te vervangen (1 keer in de 2 maand?)
      En toen ik overging op de 65DRevo hoefde ik helemaal niet meer mn cp’s te vervangen.
      De echte oorzaak is helaas nooit achterhaalt. Maar toch raadt ik je aan originele cp’s te gebruiken.

raid3rNL
      Topic starter

Dan ga ik er nog wel even achteraan. Want een geheel nieuwe carter is echt veels te duur. Enig idee waar je deze dingen verder vandaan kan hale behalve via de site? En wanneer zijn ze er eigenlijk weer hier.

En wat precies is een 65Drevo?:P Want als jij daar geen problemen mee had wil ik dat ook best proberen.

hansieb
        Moderator

@raid3r
          Zie pm, heb er een aantal op ebay gevonden. Natuurlijk niet plug en play zoals ze hier op de site worden aangeboden.

AA-T
          Sleutelbeheerder

65DRevo is in de volksmond ook wel de 70cc van het merk DR.
            Maar als jij een 50cc rijdt, (waar ik van uit ga), zul je het probleem niet oplossen met een DR.
            Dit zou ook nog eens een duurdere oplossing zijn als gewoon een 2e hands carter.

raid3rNL
            Topic starter

Ik heb nu een cp vervanger op de kop getikt, super bedankt hansied! Maar het is geen Vespa plugand plat setje, hoe moet ik dit ding instaleren? Welk kabeltje waar enz enz bedankt! 😀

AA-T
              Sleutelbeheerder

Als je naar de handleiding (foto’s) kijkt hoe de v-c.nl cp-vervangers geïnstalleerd moet worden,
                kan je daar dan niet uithalen welk kabeltje je waar op jou ding moet aansluiten?
                Lijkt me dat het om hetzelfde “kastje” gaat met dus ook dezelfde aansluitingen.

raid3rNL
                Topic starter

Ja maar het probleem is dat er geen duidelijke foto’s van de gehele ontsteking bij staan:P
                  En ik moet die dingetjes die je er bij krijgt zelf maken, Maar ik heb nu dus geen idee waar die in moeten. en wat ik moet doen met de kabel uit me ontstekings spoel? Dus als iemand een hand leiding of foto weet ofzo:S

Bedankt!:D

hansieb
                  Moderator

Alstu

raid3rNL
                    Topic starter

Wait whut? xD Het stekertje dat aan die chip zit gaat naar me bobine??

Het stekertje dat aan me ontstekings spoel zit gaat naar dat rubberen ding aan de rechter kant??
                      Maar waar komen die andere 2 draadjes aan dat rubberen vandaan?:S

Bedankt voor de hulp tot nu toe!:D

Loek
                      Bijdrager

Ik word er ook gek van. Vroeger helemaal nooit problemen gehad met CPs maar sinds er nieuwe inzitten mizerie mizerie.
                        Ze kruipen altijd naar elkaar toe hoe hard ik ze ook vastdraai 🙁

raid3rNL
                        Topic starter

Oow dat had ik eerst ook. Gwn 2 ringetjes op elkaar:D En heeeel strak vastdraaien:P En anders ff nieuw setje kopen. Dat deed het bij mij toen.

Maar als ik straks zo’n vervangings ding heb is het in iedergeval over:D Als ik hem aangesloten krijg:P

Zeebodem.
                          Bijdrager

hey jongens,

op het citta forum waren ook een paar mensen die benieuwd waren naar de montage handleing.
                            ik heb hem ingescand,en heb hem nu dus digitaal op de pc staan.

wie er belang bij heeft,moet me maar even een PM sturen met je e-mail adres,dan mail ik je hem wel even;)

raid3rNL
                            Topic starter

Oke bedankt voor die handleiding alvast!
                              En de hulp van iedereen enzo. Hansieb vooral jouw bedankt dat je dat ding voor me gaat regelen! Met die handleiding kan ik er wel uitkomen denk.

Ik ga denk als ik die chip heb wel ff wat fotos maken en maar ik er een faq van voor op het forum:)
                              als er nog wat is horen jullie het wel.

Bedankt!:D

Zeebodem.
                              Bijdrager

geen dank,

je hebt mail.
                                suc6 ermee.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.