Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Contact
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 4 maanden geleden door woe.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 november 2006 om 23:00 #158089
CamperHeej ik had een vraagje..
is het mogelijk om een soort van contact op je ciao te maken.. dat je de sleutel nodig hebt om hem te starten..
en dan als je de sleutel omdraiat en dr uit haalt hij niet stapt oftewel niet vonkt..?zou ik wel tof vinde.. maar wie kan me hier mee helpen
groetjes tijn
3 november 2006 om 23:04 #159485Dan kan je beter een scooter kopen;)
haha nee, volgensmij moet je heeel wat dingen aanpassen om dat voor elkaar te krijgen, denk niet dat dat zomaar kan. Je hebt waarschijnlijk al in mijn How To gekeken van Start onderbreker, zo niet moet je dat maar ff checke, meer dan dat zou ik niet weten.. Je kan dan in plaats van een schakelaar ook een contact slotje erop kunnen zetten..3 november 2006 om 23:08 #159486zoiets valt wel te maken, je zou de kabel van het blok naar de bobine verlengen naar je stuur en daar een contactslotje tussen te zetten,
op mijn kickstart blok zat een kabeltje waarmee ik hem uit moet zetten. ik moest het dan tegen metaal houden. zoiets zou je ook kunnen maken
3 november 2006 om 23:11 #159487Sorry! Ik had het ff verkeerd gelezen, ik dacht dat hij bedoelde om hem met een contactslotje te starten! Maar uitzetten kan heel gemakkelijk! Kijk maar eens in mijn How To, die ik vanmiddag heb gemaakt: How To start onderbreker
Als je dan in plaats van die schakelaar een contactslotje gebruikt, kan je dat heel makkelijk maken!4 november 2006 om 00:05 #159488
jorikc@ bobbie
ja dat zei ie toch ook
“dat je de sleutel nodig hebt om hem te starten..”4 november 2006 om 10:24 #159489
Camperja oke maar niet elec starten… gewoon als je sleutel niet in het contact zit kan je rennen wat je wil maar je brommer gaat niet aan.. en ja handige howto thanks maar nu opzoek naar een contact 😛
4 november 2006 om 10:28 #159490
jorikcow ok nu begrijp ik het
4 november 2006 om 13:05 #159491maar wil je dat voor de fun? Of om diefstal tegen te gaan?
4 november 2006 om 13:21 #159492Hier in de buurt rijden een paar mensen wel met contact. Heeft onze bromboer schijnbaar gewoon liggen.
4 november 2006 om 13:48 #159493hij had het ook niet over automatisch starten.
4 november 2006 om 13:58 #159494ik heb er 1 op mn ciao.
moet je ff naar parts gaan en vragen om een contactslotje.hij werkt in principe als die schakelaar van bobbie. maar je moet dan zelf die kabels stuk voor stuk testen welke geaard moet worden als je m Uit zet
anders mag je mijnes wel kopen:p
6 november 2006 om 18:01 #159497
Camperhaha het is beetje om diefstal tege te gaan idd.. want anders moet ik elke keer me ketting dr om leggen..
en hier inde buurt bij de supermarkt ofzo zet ik hem niet eens vast.. dan loop ik naar binnen en kom weer terug en rijd weer weg.. maar als dr dan contact op zit is ie niet zo snel weg minder snel als nu iig6 november 2006 om 18:03 #159498
michel o/hier heb je een 2 standen contact slotje voor 13 euro dus… het werkt goed maar als je een beetje weet hoe elektronica in elkaar zit kan je het ook zo omzeilen dus….
6 november 2006 om 18:05 #159499
Campermichel o/ :
hier heb je een 2 standen contact slotje voor 13 euro dus… het werkt goed maar als je een beetje weet hoe elektronica in elkaar zit kan je het ook zo omzeilen dus….ja maar dat is met een scooter ook zo 😉
maare weetje toevallig of die mensen ook site hebben waar ik het op kan bestellen ?
6 november 2006 om 18:15 #159500
michel o/Camper :
michel o/ :
hier heb je een 2 standen contact slotje voor 13 euro dus… het werkt goed maar als je een beetje weet hoe elektronica in elkaar zit kan je het ook zo omzeilen dus….ja maar dat is met een scooter ook zo 😉
maare weetje toevallig of die mensen ook site hebben waar ik het op kan bestellen ?
ja maar bij een vespa en citta kan je er wat makkelijker bij he… het is en blijft diefstal gevoelig vooral omdat vespa's en citta's een redelijk kleine omvang hebben en zo het busje in worden gegooid dus altijd ff op slot zetten 😛
nee hebben ze niet maar als je naar een elektronica winkel gaat hebben ze het ook wel 🙂
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.