Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › condensator steeds kapot
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 9 maanden geleden door kansloos.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 juni 2007 om 16:46 #209072
ik heb men blokje laatst inelkaar maar hij rijd steeds maar even… dan slaat hij ineens af en vonkt ie niet meer, het probleem ligt telkens bij de condensator ik heb er al 3 verschillende condensators die ik nog had liggen ingedaan, maar steeds hetzelfde verhaal rijd 5 minute en dan slaat ie af..
hoe kan dit? het kan moeilijk zijn dat drie condensators uit lopende blokken allemaal verkeerd zijn.
een hele kleine mogelijkheid is misschien dat soms men gas blijft haken en dan moet ik snel de bougiedop eraf trekken terwijl dat blokje nog toeren maakt, misschien is dit schadelijk?25 juni 2007 om 16:56 #226203Kijk je cp eens na of je krukaskering.
Als je kering lekt krijg je allemaal olie tussen je cp waardoor hij niet meer loopt.
Als je er dan een andere condenstaor in zet maak je mischien het een en ander schoon waardoor de cp weer 5 minuten mee gaat voordat hij weer vet slaat.
Succes
25 juni 2007 om 17:00 #226204Mischien het kabeltje die van de cp en condensator, naar je bobine loopt beschadigd!
Dat die dus contact maakt met je carter, dan knalt die er ook steeds door heen.25 juni 2007 om 17:40 #226205kering zit gewoon goed, en het kabeltje die van cp’s naar de condensator gaat zit vast aan je condensator, dus als je je condensator vervangt vervang je automatisch dat kabeltje:|
dit probleem is echt heel vaag de brommer zaak blijf maar aanhouden dat men condensators verkeerd zijn en dat ik daar een nieuwe moet kopen maar dit is onzin, als het er een was die kapot ging ok.. maar 3 lijkt me wel heel onwaarschijnlijk, ik denk eerder dat het komt door kortsluiting ofzo maar ik heb echt geen idee waar of hoe.25 juni 2007 om 17:42 #226206ik heb maar 1 ding te zeggen…
koop voor 50 euro een elektronische blokje:!
25 juni 2007 om 17:45 #226207je zegt het zelf al; je bougiedop eraf trekken.
dat is waarschijnlijk niet zo’n slim idee.
wanneer je een knoppie op je brommer hebt om hem uit te zetten, dan onderbreek je je ontsteking ook niet, maar sluit je hem kort naar massa. dit is niet zomaar gedaan.
ik dacht altijd, dat dan je ontstekingsspoel kapot ging, maar het is dus je condensator.
dus, probleem getekkeld?:con
25 juni 2007 om 18:44 #226208contactpunten anders afstellen 😉
25 juni 2007 om 19:42 #226209dus ligt het toch aan de bougiedop eraf trekken, ik hoop het anders wel.
dan koop ik ff een decompressie kabel en zet ik em daar mee uit.
ik deed het met een standaart brommertje ook altijd met de bougiedop maar ik denk dat dit ding veel hoogtoeriger is dat het ook meteen veel schadelijker is om dan die dop eraf te trekken zeker als hij gas geeft doordat ie blijf hangen…25 juni 2007 om 19:43 #226210contactpunte staat trouwens gewoon op 0.40
25 juni 2007 om 20:45 #226213moet 0.45 zijn 😛
25 juni 2007 om 20:53 #226214voor mijn setup is .40 beter en het verschil tussen .40 en .45 is ook wel te verwaarlozen, en nog als de contactpunten verkeerd staan dan zou die brommer helemaal niet of slecht lopen en niet de condensator kapot gaan.
25 juni 2007 om 23:12 #226216Ik bedoel dus niet het kabeltje van de condensator, maar die van de cp naar je bobine gaat. Controleer dat kabeltje eens of die niet beschadigd is, dus dat de kabel een klein stukje bloot ligt.
25 juni 2007 om 23:46 #226218we hebben er 2 geprobeerd want bij de eerste was de vliegwiel er tegen aan gelopen. De kabel lag niet bloot maar voor de zekerheid maar een andere gepakt…
Maar nu ik het zie boogiedop eraf trekken zal idd niet zo slim zijn want de stroom kan nergens meer naar toe en het vliegwiel draaid toch nog even door.. volgende keer gewoon choken.@ bram:eerst maar eens kijken voor een nieuwe condensator en decompressie kabel en miss is het ook slim om die die beunhaas kabel te vervangen. nu hoef je wss ook geen condensator te halen bij twins dan hoef ik het ook niet meer te riskeren naar nuenen.
26 juni 2007 om 08:43 #226219Als je cp’s verkeert staan is de kans er dan ook dat je condensator kapot gaat door de verkeerde afstelling van de cp’s?
26 juni 2007 om 17:55 #226225choken? dat is weer een ander verhaal he wayne:pest
de contactpunte staat gewoon goed..(.40) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.