Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › condensator kapot maar op internet zijn het precies andere?
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 6 maanden geleden door tnerual.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 september 2010 om 13:19 #210820
mijn condensator is dus kapot en ik zocht er dan één op internet maar op mijn condensator stonden 2 draden op aangesloten en hier zie je er dus maar 1?
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=627
moet ik de draad afkomstig van het binnenwerk (waar de elektriciteit wordt opgewekt)daar dan op vast solderen of wat?hopelijk snel wat tips 😉
MVG T.G.
12 september 2010 om 13:23 #234437Wat ik weet is dat de condensator altijd 1 draadje heeft wat je kan doen is even een foto maken van jou onsteking en dan weten we allemaal ff iets meer 🙂
12 september 2010 om 13:37 #234438Hallo Terenceke
Dit is van de wat oudere blokjes, ik heb daar ook een paar van maar allemaal draad kapot ofzo.
Je moet een Nieuwe Condensator hebben en een Laagspanningsdraad, dit kun je op de Condensator solderen ( zoals bij die van jou ) of de Laagspanningskabel op de Contactpunten bevestigen.
Een laagspanningskabel kun je zelf maken met klemmetjes en iets dikker draad als speakerdraad.
Gr Robin
12 september 2010 om 14:40 #234439Monstercitta :
Wat ik weet is dat de condensator altijd 1 draadje heeft wat je kan doen is even een foto maken van jou onsteking en dan weten we allemaal ff iets meer 🙂hier zijn wat fotos 😉

12 september 2010 om 14:47 #234440Zo’n onsteking heb ik zelf nog nooit gezien jou condensator is aan de buitenkant van het motorblokje en op de plek van de condensator heb jij een extra spoel zitten. Wat je ook kan doen is gewoon 2 normale spoelen kopen en een condensator en dan ben je makkelijk klaar
12 september 2010 om 14:49 #234441-RobinvS- :
Hallo TerencekeDit is van de wat oudere blokjes, ik heb daar ook een paar van maar allemaal draad kapot ofzo.
Je moet een Nieuwe Condensator hebben en een Laagspanningsdraad, dit kun je op de Condensator solderen ( zoals bij die van jou ) of de Laagspanningskabel op de Contactpunten bevestigen.
Een laagspanningskabel kun je zelf maken met klemmetjes en iets dikker draad als speakerdraad.
Gr Robin
kan ik de draad die vanbinne uit komt er ook gewoon op solderen? of moet ik echt laagspanningsdraag gaan kopen? (of zelf maken)
en dan moet ik de draad die er origineel op zit gewoon aan de bobine koppelen zeker?alvast erg bedankt 😉
12 september 2010 om 15:05 #234443Zorg er wel voor dat de buitenkant van de condensator verbonden is met de massa van je blok
12 september 2010 om 15:22 #234445Volgens mij is je vliegwielspie ook kapot of weg,als ik het goed zie op de foto.
Is dat niet het probleem dat die niet loopt?12 september 2010 om 19:16 #234449ik heb deze carters ook, met uitwendige condensator.. komen idd 2 draadjes uit.. Je kan er een bij aan solderen, ik ga het ook moeten doen..
Want heb ook nieuwe condensator nodig 😉maar bij mij is de condensator wel vastgeschroefd op groot carter, dichtbij de carb
ook zie ik da je in belgie, woont ik , ik ook! en myn vliegwiel heeft ook aangelopen op zelfde plaats!
Daarom vraag aan de mensen hier; Is dit condensator-verhaal typisch aan de “belgische” px blokjes?
12 september 2010 om 19:57 #234450TURBOCIAO :
Volgens mij is je vliegwielspie ook kapot of weg,als ik het goed zie op de foto.
Is dat niet het probleem dat die niet loopt?Inderdaad, die is netjes gelijk met de krukas gefreesd en de ontsteking is totaal van slag.
12 september 2010 om 20:17 #219842Edjuh :
TURBOCIAO :
Volgens mij is je vliegwielspie ook kapot of weg,als ik het goed zie op de foto.
Is dat niet het probleem dat die niet loopt?Inderdaad, die is netjes gelijk met de krukas gefreesd en de ontsteking is totaal van slag.
mijn ontsteking is identiek, loopt al 5 jaar prima, zelfs met zelfde cp’s
12 september 2010 om 20:34 #234451tnerual :
Edjuh :
TURBOCIAO :
mijn ontsteking is identiek, loopt al 5 jaar prima, zelfs met zelfde cp’s
ook met z’n spietje?
13 september 2010 om 18:00 #234454met uiteraard een goede spie, en goed vleigwiel,…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.