:: condensator-bobine probleem
-
Ik ben een nieuwe condensator gaan halen voor men ciao maar wat me opvalt is dat deze maar 1 aansluiting heeft (die naar je contactpunt loopt).
Men vorige condensator had een verbinding naar de bobine en het contactpunt.
Waar moet ik de draad van men bobine nu aansluiten?
Dit is nu men condensator:

TonniModerator
Hoi. Jouw aansluiting is het oude type, dat type condensator wordt niet meer verkocht.
Je kunt twee dingen doen:
1: (oude aansluiting) je soldeert de bobine draad van de oude condensator over naar je nieuwe condensator.
2: (nieuwe aansluiting) je knipt de oude bobine draad los van de oude condensator, maakt er een klein oogje aan zoals bij het exemplaar op de foto, en zet de in totaal drie draadjes vast onder het schroefje van de contactpunten. Het gaat dan om de rode draad vanaf de stroomspoel, de gele van de condensator en de zwarte van de bobine.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...
Bedankt voor de reactie! Als ik het op de eerste manier oplos moet ik de condensator toch ook nog steeds verbinden met het contactpunt ,of niet?
TonniModerator
Jazeker, met de aanwezige gele draad. Je voegt dan gewoon de oude zwarte draad toe aan de nieuwe condensator.
Ik zelf zou gaan voor de 2e manier, dan zit je in de toekomst ook niet meer met dit probleem, gezien dit de tegenwoordige aansluiting is en het eigenlijk ook makkelijker is.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.