Vespa-Ciao.NL
:: condensator?

Home Forums Algemeen Oude topics condensator?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

citta70cc
    Topic starter

Hey mannen,

Ik heb laatst mijn contactpunten vervangen en gelijk de bougie.
      Maar nu krijg ik mijn citta niet meer regelmatig aan het lopen.

Het optrekken gaat redelijk goed, maar bij meer toeren begint ie te ploffen, weg te vallen en te stotteren!

Het maakt niets uit ofdat ik de C.P. afstel op 0,4mm, 0,6mm of ergens tussenin.

Ik heb weleens gelezen dat wanneer je de C.P. vervangt, je ook de condensator moet vervangen, maar waarom eigenlijk?

Wat ik dus graag zou willen weten is ofdat het aan de condensator kan liggen, anders zou ik het niet weten???

Alvast bedankt,

Mzzl, Roel

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Kan aan condensator liggen, want je condensator en ContactPunten slijten namelijk even snel.

Wat ook een punt kan zijn is je bougie, wat voor warmtegraad had je er eerst in ?

Want als je bijv sproeier 64 erin had met bougie 5 en hij is wit/grijs en je doet een bougie 8 erin is hij bruin bijv.

Want grotere bougie maakt je sproeier zegmaar groter (niet egt maar voor afstelling)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

citta70cc
        Topic starter

Altijd l86c van champion

coda
          Donateur

Condensator is zelden stuk,gaan veel langer mee als contactpunten.Nieuwe bougies gaan nogal eens stuk,probeer eens een oude.
            SLUITEN je contactpuntjes wel?soms stel je ze af op de juiste stand maar dan blijkt (als je het vliegwiel eraf hebt anders kun je het niet zien)dat ze niet helemaal sluiten.

suc6

iaccaloco
            Bijdrager

Een condensator kan bijna niet stukgaan idd….
              Dat is gewoon een spoel die de opgewekte energie van je ontsteking “condenseert”(bewaart als het ware) en ’t loslaat op het moment dat je contactpuntjes dat willen….

Het komt er dus op neer dattie de energie opslaat, en versterkt omdat ie het opslaat……
              Snap je?:P

D’r gebeurt dus nogmaals meestal niets mee, maar gezien de lage prijs van een condensator en ’t feit dat ’t zooitje tóch uitelkaar ligt is het net zo makkelijk meteen alles maar te vervangen…..!

Enneh, ik weet niet, maar als je punten niet sluiten loopt hij niet…..
              Of ben ik nou gÉk!?

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Ciaofrank
              Bijdrager

is die 74 sproeier niet aan de grote kant?

citta70cc
                Topic starter

Ik kan rijden met sproeier 68, 70, 72 en 74 zonder duidelijk verschil te merken.

Maar ik heb vanmiddag een nieuwe condensator geplaatst.

En de C.P. afgesteld op 0,55mm met 74 sproeier, nu is het stotteren al veel minder, maar nog niet weg(op top)

Dus morgen ff de C.P. afstellen op 0,45 of 0,5mm en 70 sproeier en dan zal het wel goed zijn denk!

Of heeft iemand nog andere suggesties?

Mzzl, Roel

citta70cc
                  Topic starter

C.P. afgesteld op 0,5mm met 74 sproeier en een oude bougie.

Tot de 55-60km/h is het goed, trekt goed op en door.

Maar als ie dan meer toeren gaat draaien dan begint ie te stotteren en rare geluiden te maken, kortom KUT!

Het lijkt me geen detoneren, want mijn sproeiermaat is redelijk groot!

WIE KAN MIJ HELPEN!

Mzzl, Roel

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

kijk es of je bobine wel goede min maakt, dus dat hij goed op t frame contact maakt zegmaar.

Gele Racefrikandel

Ciaofrank
                      Bijdrager

volgens mij kan detoneren ook met een te grote sproeier hoor, als er kooltroep op je bougie komt dan zorgt dat ook voor te vroege verbranding, maar dat zie je gauw genoeg aan je bougie lijkt mij.

citta70cc
                        Topic starter

Ik kreeg mijn Citta niet afgesteld met 75cc Malossi (zie boven)

Dus ik d8, laten we eens een 50cc erop gooien, dan zal het stotteren wel weg zijn.

Nu dus een standaard 50cc op Speedengine met 13/13, sproeier 60, Malossi powerfilter en Polini top-one uitlaat.

Maar nu stottert ie als een gek bij het doortrekken!
                          Het optrekken is redelijk en op top rijdt ie ook goed, maar ertussenin loopt ie echt onregelmatig!

Bougie, C.P. en condensator zijn vorige week vervangen.

Ik heb de onsteking op 0,45, 0,5 en 0,55 gehad zonder positief resultaat.

Ook heb ik sproeier 58 tot en met 66 geprobeerd, maar makt geen verschil!

Wie ow wie kan mij helpen?

Mzzl, Roel

iaccaloco
                          Bijdrager

Ciaofrank :“……….volgens mij kan detoneren ook met een te grote sproeier hoor, als er kooltroep op je bougie komt dan zorgt dat ook voor te vroege verbranding……………”

You’re dámn right mate! 😉

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

citta70cc :

Bougie, C.P. en condensator zijn vorige week vervangen.

Ik heb de onsteking op 0,45, 0,5 en 0,55 gehad zonder positief resultaat.

Ook heb ik sproeier 58 tot en met 66 geprobeerd, maar makt geen verschil!

Wie ow wie kan mij helpen?

Mzzl, Roel

Heb je een goede min ? met de min bedoel ik dat de bobine een goede min heeft (het frame of iets dergelijks) voor de zekerheid kun je wel een draadje aan de bobine, schroefje maken en die op je blok vast maken.

probeer dat eens

Gele Racefrikandel

citta70cc
                              Topic starter

Hey,

Echt raar, toen ik vanmorgen naar mijn werk reed stotterde hij niet 1 keer over de 8 km die ik moest rijden!

En op de terugweg ook niet, en dat terwijl ie gisteren nog kut liep en ik heb er verder niets meer mee gedaan!

Mzzl, Roel

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.