Home › Forums › Techniek › Framedelen › Compressor
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 1 maand geleden door ziggz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 februari 2008 om 20:31 #161546
Hee ik heb een compressor gekocht eentje met olie.

mijn vraag is: ik heb erbij gekocht dat ding wat omcirkelt is, zou ik hem nu gewoon goed kunnen gebruiken om kappen mee te spuiten of heb ik nog wat nodig?
Er staat ook nog dat je af en toe je oliepijl moet meten alleen in het boekje dat je erbij krijgt staat helemaal niet hoe ofzo, dus misschien weten jullie het?
hier een foto van het rondje waar je het volgens mij moet kunnen aflezen..(A)

avlast bedankt:)!
Mvg,
Wil van Bussel9 februari 2008 om 20:36 #161984Dat omcirkelde ding is een waterafscheider.Af en toe eens leegmaken.Mooi dat er zo ééntje opstaat.
9 februari 2008 om 20:41 #161985Maar moet ik er ook nog iets anders bij hebben?
iets voor die olie ofzo?
of doet die waterafscheider ook iets tegen de olie die dan door de slang loopt?
bedankt:)9 februari 2008 om 21:12 #161986aks het apparaat goed is krijg jij geen olie door je slang!
en op de foto zie ik een nippelje zitten .
haal die ook es open en daar zal vast ook wel wat water uitkomen
en door het glaasje zie je wel of de olie een mooie kleur heeft en of je het bij moet vullen9 februari 2008 om 23:39 #161987de lucht die je compressor aanzuigt bevat vocht, dat haalt de waterafscheider eruit.
hierdoor is hij nog geschikter om te spuiten.10 februari 2008 om 13:48 #161988michel pepping :
aks het apparaat goed is krijg jij geen olie door je slang!
en op de foto zie ik een nippelje zitten .
haal die ook es open en daar zal vast ook wel wat water uitkomen
en door het glaasje zie je wel of de olie een mooie kleur heeft en of je het bij moet vullenhoe zou ik dit dan moeten zien?
zie niks van een streepje ofzo tot waar de olie moet zitten haha(A)
Wil:)10 februari 2008 om 15:12 #161989Bovenop zie je een zwarte dop (waar het kijkglaasje ook zit). Als het goed is zit daaraan ook de peilstok. Daarmee kan je de olie peilen.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...10 februari 2008 om 16:41 #161990Tonni :
Bovenop zie je een zwarte dop (waar het kijkglaasje ook zit). Als het goed is zit daaraan ook de peilstok. Daarmee kan je de olie peilen.jaa klopt er zat wel zo’n dopje waar je dat oliepijl ding in moest draaien,,alleen was het gewoon een ander dopje met niks eraan..ik denk dat dat er dus af is gegaan ofzo of dat ik het erniet bij heb gekregen?
hij was wel nieuw, maarja ik zou dadelijk dan nog maar is kijken
bedankt;)10 februari 2008 om 17:38 #161991@ Wil: Misschien leuk om er bij te vermelden waar je de compressor gekocht hebt en wat ie moest kosten?
In de handleiding bij dat soort compressoren staat meestal het minimale olie-niveau en na hoeveel uren gebruik de olie vervangen dient te worden.
Aan dat zwarte dopje zat bij de compressor weer ik mee gewerkt heb geen peilstokkie.Gewoon ff naar de bouwmarkt toe, en zeggen dat je de handleiding verloren bent, en of je ff mag kijken;)
succes!
10 februari 2008 om 19:30 #161992had hem bij heuts automaterialen voor 80 euro gekocht;)
ik heb de handleiding nog wel, alleen staat verder niks bij van hoe ik het moet controleren ofzo en heb er ook geen stokie bij gekregen..;s dus denk dat die er wel bij moet zitten of dat ik het op een andere manier moet kunnen zien.
Heb net ook even gemaild naar die winkel dus zou binnekort wel bericht krijgen
bedankt voor de reacties:)!11 februari 2008 om 16:10 #161993dopje is voor bij te vullen. moet tot halverwege het glaasje
29 februari 2008 om 10:57 #162014beetje logisch nadenken en alles komt goed

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.