Vespa-Ciao.NL
:: Compressor

Home Forums Techniek Framedelen Compressor

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wil
    Topic starter

Hee ik heb een compressor gekocht eentje met olie.

mijn vraag is: ik heb erbij gekocht dat ding wat omcirkelt is, zou ik hem nu gewoon goed kunnen gebruiken om kappen mee te spuiten of heb ik nog wat nodig?

Er staat ook nog dat je af en toe je oliepijl moet meten alleen in het boekje dat je erbij krijgt staat helemaal niet hoe ofzo, dus misschien weten jullie het?
      hier een foto van het rondje waar je het volgens mij moet kunnen aflezen..(A)

avlast bedankt:)!
      Mvg,
      Wil van Bussel

barry
      Donateur

Dat omcirkelde ding is een waterafscheider.Af en toe eens leegmaken.Mooi dat er zo ééntje opstaat.

Wil
        Topic starter

Maar moet ik er ook nog iets anders bij hebben?
          iets voor die olie ofzo?
          of doet die waterafscheider ook iets tegen de olie die dan door de slang loopt?
          bedankt:)

michel pepping
          Bijdrager

aks het apparaat goed is krijg jij geen olie door je slang!
            en op de foto zie ik een nippelje zitten .
            haal die ook es open en daar zal vast ook wel wat water uitkomen
            en door het glaasje zie je wel of de olie een mooie kleur heeft en of je het bij moet vullen

Jeroen
            Bijdrager

de lucht die je compressor aanzuigt bevat vocht, dat haalt de waterafscheider eruit.
              hierdoor is hij nog geschikter om te spuiten.

Wil
              Topic starter

michel pepping :
                aks het apparaat goed is krijg jij geen olie door je slang!
                en op de foto zie ik een nippelje zitten .
                haal die ook es open en daar zal vast ook wel wat water uitkomen
                en door het glaasje zie je wel of de olie een mooie kleur heeft en of je het bij moet vullen

hoe zou ik dit dan moeten zien?
                zie niks van een streepje ofzo tot waar de olie moet zitten haha(A)
                Wil:)

Tonni
                Moderator

Bovenop zie je een zwarte dop (waar het kijkglaasje ook zit). Als het goed is zit daaraan ook de peilstok. Daarmee kan je de olie peilen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Wil
                  Topic starter

Tonni :
                    Bovenop zie je een zwarte dop (waar het kijkglaasje ook zit). Als het goed is zit daaraan ook de peilstok. Daarmee kan je de olie peilen.

jaa klopt er zat wel zo’n dopje waar je dat oliepijl ding in moest draaien,,alleen was het gewoon een ander dopje met niks eraan..ik denk dat dat er dus af is gegaan ofzo of dat ik het erniet bij heb gekregen?
                    hij was wel nieuw, maarja ik zou dadelijk dan nog maar is kijken
                    bedankt;)

Zer0r0nin
                    Bijdrager

@ Wil: Misschien leuk om er bij te vermelden waar je de compressor gekocht hebt en wat ie moest kosten?

In de handleiding bij dat soort compressoren staat meestal het minimale olie-niveau en na hoeveel uren gebruik de olie vervangen dient te worden.
                      Aan dat zwarte dopje zat bij de compressor weer ik mee gewerkt heb geen peilstokkie.

Gewoon ff naar de bouwmarkt toe, en zeggen dat je de handleiding verloren bent, en of je ff mag kijken;)

succes!

Wil
                      Topic starter

had hem bij heuts automaterialen voor 80 euro gekocht;)
                        ik heb de handleiding nog wel, alleen staat verder niks bij van hoe ik het moet controleren ofzo en heb er ook geen stokie bij gekregen..;s dus denk dat die er wel bij moet zitten of dat ik het op een andere manier moet kunnen zien.
                        Heb net ook even gemaild naar die winkel dus zou binnekort wel bericht krijgen
                        bedankt voor de reacties:)!

eikel
                        Bijdrager

dopje is voor bij te vullen. moet tot halverwege het glaasje

ziggz
                          Bijdrager

beetje logisch nadenken en alles komt goed:thumb

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.