Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Compressie vraagje?
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 9 maanden geleden door Thieu.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 juni 2011 om 11:28 #211291
Hallo allemaal, ik heb een tijdje geleden een vespa si gekocht nu heb ik het blok eronder uit gehaald (wat overigens niet liep) nieuwe onderdelen in gezet zoals: pakkingen, zuiger, zuigerveren en een nieuwe bougie. Maar nu loopt hij nog steeds niet. ik had de bougie eruit gedraaid ff me vinger op het gat om te kijken of ie compressie had, en dat had ie, toen had ik de bougie er weer ingedraaid en ff de carburateur eraf gehaald en ook me vinger op dat gat gehouden en kijk of ie daar ook zeg maar zoog, dat was innergeval bijna niet of nauwelijks, dus nu is mijn vraag waar zou dat aan kunnen liggen?
Gr Thieu
10 juni 2011 om 12:30 #237178Lijkt er dan haast op dat hij geen carterdruk heeft. Of hij trekt ergens flink valse lucht.
10 juni 2011 om 14:36 #237179Hoe zou je dit dan kunnen maken of er achter komen waar die dan valse lucht zuigt??
10 juni 2011 om 15:00 #237180moet je een sigaret pakken en dan pure rook in het blok laten zuigen, als jij dan met je krukas draait dan zie je overal rook eruit komen, (als die niet dicht is) zo doe ik dat altijd,
rook kan uit : uitlaat poort , boegie gat , tussen kop , tussen cil en carter komenals je kop eraf is kan je precies zien hoe een cilinder gevoed wordt:P
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.10 juni 2011 om 15:10 #237176
! Joor !als je motor geen verbranding heeft zal hij aan de inlaatkant ook niet zuigen, omdat er ook niks uitgeperst wordt wat weer aangevuld moet worden.
hopelijk is het een beetje duidelijk.
ik zou zeggen monteer het blokje en sluit alles aan. dan pas kan je zoeken naar valse lucht.
succes.10 juni 2011 om 16:26 #237183je moet wel aan de krukas draaien he
als jouw kruk rond gaat dan zal de zuiger op en neer bewegen, aangezien er voor elke actie een reactie is, zal er onderdruk en overdruk ontstaan, oftewel, onder de zuiger word gezogen als hij naar boven gaat, en zal druk creëren als de zuiger weer terug naar onderen gaat.
ook al draai je met je hand eraan, als je een goed blok hebt mag er met inlaat open alleen maar rook komen uit je uitlaat poort.
aangezien dat niet altijd het geval is heb je een beetje verlies. maar hij zal wel lopen…De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.11 juni 2011 om 15:46 #237186oke alvast bedankt voor de informatie, maar moet ik dan gewoon een peuk voor het spruitstuk houden of erin of moet ik het er in blazen??
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.