Vespa-Ciao.NL
:: Compressie Monster – wil niet starten

Home Forums Algemeen Oude topics Compressie Monster – wil niet starten

7 berichten aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

erwinko
    Bijdrager

gewoon ff kijken waar je slijtplekjes ziet

Fredzzz
      Topic starter

jah die zie ik al, maar dat los ik later wel op, ik ga er nu mee bezig

Fredzzz
        Topic starter

ok mensen…

goed nieuws voor mij en voor de mensen die op de meeting komen…

mn Ciao doet het… niet bepaald goed, maar hij start en dat is nu al een top prestatie aangezien die al 1 maand niets deed…

Nu heb ik het volgende verhaal…

Ik heb dus net het blok weer eronder weg gehaald en ff de electronische ontsteking met een dremel bewerkt zo dat het vliegwiel erop kan en niet ergens tegen aandraait… ook kan de vario nu gewoon moer moer vast :D…

wat het probleem op dit moment is…

Als ik hem start (wat die heel snel doet na 2 stappen :))… dan geef ik gas, maar het achterwiel draait dan niet… de gene waar ik net mee bezig was zei dat het iets met de druk veer te maken heeft… dat deze hem niet pakt enzo…

Ik ga nu bezig met videos maken, aangezien er nog een hoogtepunt was, en dat is dat de uitlaat vaak een vlam van/tot 1 meter uitspuugt, een grote paarse vlam… ik zag het zelf niet maar ik hoorde het wel, en degene die achter me liep was bijna barbeque zei die :)…

dus wat ik me af vraag is waarom het achterwiel niet draait? iets met de achter vario/schrijven/drukveer?

(@ herr flick, ik ben tot vrijdag eigenlijk heel druk bezig met een voetbalkamp, en vroeg me af of je deze prachtige ciao onder jouw armen wou nemen om het probleem te verhelpen, als het bijvoorbeeld aan de achter vario ligt…)

michel o/

staat de timing wel goed? dat die niet eerst teveel bezine krijgt en in de uitlaat gooit en daarna pas verbrand?

sorry als het nutteloos is 😐

Fredzzz
            Topic starter

neej naja…. zou kunnen maar dat weet ik niet, de ontstekings timing zou wel std. zitten… ik denk dat het komt omdat ik met CHOKE start en hem door CHOKE terwijl die al de eerste vonk heeft gemaakt die hem tot leven wekt… krijgt te veel benzine denk ik bij de eerste verbrandings fase en dat gaat dan naar de uitlaat ofzo…

maar dat is allemaal wel leuk zo een flam…

waarom draait het achterwiel niet? standard druk veer zit er in he…

erwinko
              Bijdrager

electronische ontsteking kan je niet veranderen zonder het te bewerken 😉

drukveer is het niet, dan moet ie gewoon lopen en zegmaar niet doorschakelen dus dikke overtoeren…

zit de zuiger er wel goed in?
                bougie kabel enzo allemaal goed aangesloten, niet dat er ruimte tussen zit en de vonk moet overspringen ofzo.

Fredzzz
                Topic starter

als men de elec. ontsteking bewerkt moet men met de grondplaat bezig, en die verschruiven etc.

hij staat nu gewoon standard, zo als ze worden geleverd, om te werken, dus dit moet goed zijn…

de zuiger moet goed zitten… er zat een pijl op, of ik vergis me, maar zuigerveren naar boven, weg van de poort…

de bougie kabel is de speciale race versie van ngk siliconen, en sluit perfect op de bobine en de bougie aan enzo.. was watervast ofzo… en die zit gewoon goed… de rest van de cdi ook…

ik probeer steeds te filmen, maar de gas kabel gaat telkens kapot (goedkope snelgas 🙁 en tonnetjes)

naja ik fix het nu en dan film ik ff… de kleinere flammen staan er al op…

7 berichten aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.