Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Compressie Monster – wil niet starten
- Dit onderwerp bevat 51 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 8 maanden geleden door Fredzzz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 juli 2006 om 09:31 #135159
freddie, geen zin om hele topic te lezen, kom net terug van vakantie…weet dus niet of t al helemaal goed zit met je sproeier..
maar ik had er destijds een 85 inzitten, met een 80cc polini en een malossi filter…leuk ciaotje idd:d die wilk de 5de wel ff zien natuurlijk:D
23 juli 2006 om 09:31 #135160jah maar wat die gasnaald betreft, dat boeit me op dit moment niet, want als die niet loopt kan ik de gansaal moeilijk… eigenlijk onmogelijk afstellen…
alsnog geloof ik dat de sproeier als 100 gewoon te groot is, maar hij zou zo wel moeten starten inderdaad…
en de decompresseur zit nu goed (beter als ervoor) en alsnog pakt hij hem er niet doorheen….
@ vincent, je kan het vergelijken met de ciao van Herr Flick/Thomas, als je bij hem de decompresseur in drukt, dan kan je gewoon lopen en het wiel blijft zoals normaal om de meter ff steken en dan gaat die weer door.
In mijn geval is het zo dat je de decompresseur in drukt en je nergens komt, het wiel blokkeert de hele weg en als je pas met 2 man begint de duewen dan komt er wat van.
23 juli 2006 om 09:34 #135161eeuhm vincent
Bij een scooter carburateur zitten er soms vacuum slangen op, stelschoeven voor de luchtdoorlaat naar de vlotterkamer ruimte (de welbekende luchtschroef) en een gaschuif en gasnaald.
Door deze vele afstel mogelijkheden is een scooter carburateur gewoon perfect af te stellen. vooral zo`n 19mm carburateur.Zorg dat de carbuateur op de standaard afstelling staat om mee te beginnen. 100 sproeier lijkt me goed, luchtschoef anderhalve slag uit, en de gasnaald op het 2de clipje. Hiermee zou hij zowiezo moeten kunnen starten.
suc6
ik heb zelf altijd scooters gehad en over een tijdje in mijn scooter klaar voor sprints te rijden ik weet egt wel veel over die shit zooi en heb bij een scooterzaak gewerk waar de meeste gevallen altijd afstelllen was ik heb egt veel meegemaakt maar ik heb dan ook nooit aan de naald moeten bijstellen meestal een goede sproeier een rolletje of trekveertjes doen egt wonderen
want trekveren maken veel verschil op je benzine verbruik geloof me heb je hele sterke trekveren waanr je dus veel toeren moet maken om weg te komen dan zuip hij wel even wat benzine oowr dat zie je wel bij sprintscooters als ze eenmaal rijden zuipen ze nix
en no wat waarom denk je dat je meer zuip als je in een stad of dorpje rijd meer zuip als bv in de polder of dergelijke ???
nouww omdat je in de stad-dorpje de heletijd moet optrekke en afremmen enzow je moet maar eens een ritje stoplichten pakken en een ritje polder amai het verschil is egt te merken geloof me :O
op me 12e had ik een honda vision met een malossie 70 xx en een 18 mm spaco en al die shitzooi
van stiefvadergehad aleen bobine was kapot en hopppa !!! 12 jaar en als een scooter waar ik 2 weken plezier van heb gehad :O
23 juli 2006 om 09:34 #135162Ties :
freddie, geen zin om hele topic te lezen, kom net terug van vakantie…weet dus niet of t al helemaal goed zit met je sproeier..
maar ik had er destijds een 85 inzitten, met een 80cc polini en een malossi filter…leuk ciaotje idd:d die wilk de 5de wel ff zien natuurlijk:D
jah snap ik, ik dacht dus ook ergens bij 78+…
23 juli 2006 om 09:35 #135163gewoon 1 iemand op de brommer zitten, 2 man nog duwen. dan gaat ie er wel doorheen 😀
23 juli 2006 om 09:39 #135164Fredzzz :
November Rain :
maar je hebt een stuk van 3/4 rond waar je geen compressie op hebt daar moet ie wel weer heeel soepeltjes draaienen dat stuk vind ik dus ook moeilijk gaan, personelijk, weenie wat flickie vind…?
dat stuk wat jij bedoelt is (Als je in de cilinder kijkt met de cilinder kop eraf, wat ik vandaag deed) DUS na de uitlaat poort als het ware? vanaf daar ongeveer?
jaah als de zuiger onderin zit totdat ie weer compressie begint op te bouwen en vanaf dat ie vacuum trekt ofzo (of hoe je da ook noemt) en tussen dat stuk moet ie soepeltjes draaien anders zit ie mss idd te “wringen” dat is niet goed uturlijk
23 juli 2006 om 09:43 #135165November Rain :
Fredzzz :
November Rain :
maar je hebt een stuk van 3/4 rond waar je geen compressie op hebt daar moet ie wel weer heeel soepeltjes draaienen dat stuk vind ik dus ook moeilijk gaan, personelijk, weenie wat flickie vind…?
dat stuk wat jij bedoelt is (Als je in de cilinder kijkt met de cilinder kop eraf, wat ik vandaag deed) DUS na de uitlaat poort als het ware? vanaf daar ongeveer?
jaah als de zuiger onderin zit totdat ie weer compressie begint op te bouwen en vanaf dat ie vacuum trekt ofzo (of hoe je da ook noemt) en tussen dat stuk moet ie soepeltjes draaien anders zit ie mss idd te “wringen” dat is niet goed uturlijk
jah dat vond ik zelf nog al moeilijk gaan, maar kan dat neit aan de vario liggen? dat draait toch net wat moeilijker dan een koppeling?
weenie wat flick hier op te zeggen heeft, jij draaide er ook nog een keer aan….
23 juli 2006 om 09:45 #135166erwinko :
gewoon 1 iemand op de brommer zitten, 2 man nog duwen. dan gaat ie er wel doorheen 😀er zit geen zitje op:P omdat het een lompe ciao is die niet wil mee werken:P…
ik wil ook per se een witte (zadoelhoes anders)…
maar ik moet nog een manier vinden om dat zitje te moneten, het is geen std. nieuwe ciao systeem, geen mix frame, maar een andere (retero?! :?:) ofzo en daar heb je in principe het zelfde als bij een ciao mix met bagage drager (Wat het laatste is wat ik op die ciao zet !!!) en vering overal in de zadel…
maarjah ff wat proppen en beunen dan maar 🙁
23 juli 2006 om 09:55 #135167er bestaat ook een lak voor die zadeltjes te spuiten dat is mss wel ideaal voor jou adn blijft ie wel spierwit als je die af en toe afpoetst en overnieuw spuit hint hint… weet niet waar je die kan halen of hoe die precies heet maar ik had een citta verkocht aan een maat van mij die had da ook gedaan
23 juli 2006 om 10:52 #135168He freddo, siron heeft nu al mijn sproeiers maar ik heb dus nog een stuk of 10.
Als je ze mot gebruiken hoor ik het wel.
23 juli 2006 om 13:45 #135183welke sproeiers heb je allemaal ongeveer? tussen 80 tot 90 zoek ik
23 juli 2006 om 14:55 #135187Fredzzz :
November Rain :
Fredzzz :
November Rain :
jah dat vond ik zelf nog al moeilijk gaan, maar kan dat neit aan de vario liggen? dat draait toch net wat moeilijker dan een koppeling?
weenie wat flick hier op te zeggen heeft, jij draaide er ook nog een keer aan….
Als je cilinderkop of boegie eruit is hoort hij eigenlijk lekker soepel te draaien(dat weet je zef ook wel) Maar ik kan van hier niet zeggen wat het probleem is. Mischien zit je krukas er niet goed in en schuurt hij ergens aan. Is je zuiger lekker soepel. Zeg maar dat hij los is en vrij kan bewegen zonder dat cilinder erop zit.
31 juli 2006 om 23:06 #135321ok bedankt voor alles mensen… niet dat 1 van die dingen hielp 😛
ik heb het probleem (95% zeker) gevonden…
ik weet niet of sommigen van jullie vario rijders dit probleem hadden maar…
Het was dus niet (echt) de krukas… ik heb het blok net uitelkaar gehaald en weer inelkaar gezet met beide lagers op de krukas en toen nog ff goed gecentreerd…
Toen alles vast gezet…
het bleek dus (kortom) te zijn dat de vario te STRAK vast zat… ik dacht van, wat krijgen we nou… maar dat was het probleem dus de hele tijd…
nu heb ik hem met de moer en een ring erachter heel ‘onvast’ vast gedraaid:P dus gewon niet helemaal met de rattel sleutel vast maar met de hand vast en ff 1mm met de ratel…
nu kan ik de ciao bijna door de compressie drukken als ik loop (maar nog niet zoals bij jouw ciao herr flick waarmee je bijna goed mee kan lopen)
hij vonkt gewoon, heb ik ook gechekt
heb benzine door de bougie gat in de cilinder kop gedaan maar starte nog niet (niet dat ik hem zonder uitlat om half 1 nu nog wou starten maar ff kijken hoe die loopt)…—
Mijn vraag is dus, heeft iemand ooit es zo een probleem gehad dat de vario TE strak zat? En hoe kan die worden verholpen?
Morgen ga ik verder met onderzoek en ga ik hem ff proberen te starten (met uitlaat) en goed stromende benzine uit de tank…
Ik hoop dat die het nu doet…
1 augustus 2006 om 02:52 #135322Heb er nog nooit van gehoord dat de vario te strak vast zit op de kruk.
Kan ook in feite niet, aangezien je vliegwiel op een conische passing zit, en dus niet dieper op de kruk kan, en je je vario hier tegen aan trekt.
Kan het eventueel nog zo zijn dat de passing v.h. vliegwiel niet helemaal ok is, en je dus misschien wel je vliegwiel met de onderkant tegen het carter klem trekt.
Of dat de afstandbus tussen de vario en het vliegwiel niet de goede lengte heeft, waardoor je vario halfpoelie tegen het frame komt als je de boel stevig aandraait.Ik heb het wel met de achtervario gehad, en dan specifiek met de ‘race’ achterkoppeling. Daar zat een kleine afwijking in, waardoor de vario klem loopt tegen de vertandingsdeksel op het moment dat ik de moer van de schaal vast draai.
In dat geval is het bij mij ook: een beetje losser zetten en het wil wel draaien, maar daar kan je niet mee rijden omdat je de boel dan gegarandeerd lsloopt. En dat wil je echt niet!! (ik heb die vario dan ook een beetje bijgewerkt, zodat het wel vrijloopt.)I came, I saw, and I forgot what I was doing...1 augustus 2006 om 07:49 #135323nou ik heb nu nog wat vergeten te posten (wat tonni net zei)…
Ik denk (en weet) dat het vliegwiel ergens tegen aan komt als ik de vario op de krukas draai.
De halfpoelie komt nergens tegen aan, dat probleem is al verholpen.
Binnen in het vliegwiel zie ik een ronde rand, en ik denk dat deze tegen elke kant van de electronische ontsteking komt die nogal wat groter is…
Op elke van de 4 spoelen zit een plastic randje… Mischien dat ik hier even een stukje af vijl…
Verder zou ik de ciao wel kunnen starten met een ‘losse’ moer… om te testen…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.