Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Compressie Monster – wil niet starten
- Dit onderwerp bevat 51 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 8 maanden geleden door Fredzzz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 juli 2006 om 18:11 #135144
Ten eerste, wat is die ciao toch verschrikkelijk mooi, mijn complimenten, die moet gewoon op de meeting zijn.
Ik heb ooit een speedengine met 46mm polini met vario geprobeerd en ik kreeg hem gewoonweg niet aan(slipperdeslip wiel), daarna met poulie ging het prima. Niet dat je daaraan veel hebt, maar misschien moet je voor de gein eens dat blok met poulie proberen, als hij dan start en rijdt weet je tenminste dat het goed is.
Ik ga met mijn malossi blok ook met poulie rijden, ik kreeg hem ook niet aan met vario, waarschijnlijk wel met ‘mono’.
Wat je van millen weet, daar heb je volgens mij niet zo veel aan want bij hem wil het ook niet lukken.
Succes!!
22 juli 2006 om 18:35 #135145al geprobeerd zonder bougie te rennen? dan weet je of het aan de compressie ligt
ook kan je de vsnaar weghalen en met een boormachine starten, dan kan je al een aantal zaken wegstrepen
22 juli 2006 om 18:41 #135146nou @ edjuhhhhh, eh koppeling krijg ik er dus niet op he, dus met poelie rijden wil niet…
en wat Ciaofranke betreft, eh.. ik heb geen boor machine die op die speciale vario moer past, ik heb net weer een andere dan de vario moer eigenlijk, nummer 17 of 19, en die krijg ik niet in MIJN boor machine, dus daarom laat ik het maar door de brommer winkel proberen…
En ten tweede ben ik bang dat de spie breekt als die boor machine doorklapt enzo wat bij mij al vaker is gebeurt, en de spie die in de krukas moet moest ik laten persen en dan zelf nog afvlakken en pas maken… niet iets wat ik nog een keer wil (laten) doen…22 juli 2006 om 19:03 #135147blokeert je klok niet gewoon door iets :S??????????????
en komt je zuiger niet lichtjes tegen je kop aan ?
heb je de shim ringen wel tussen de lagers gedaan ????
hgaal je kop er eens van af en dan eeuhm je vario met de hand ronddraaien meschien kan je zow erachter komen op wel punt hij heel stroef of wel niet wilt draaien
22 juli 2006 om 19:09 #135148wheelieking89 :
blokeert je klok niet gewoon door iets :S??????????????en komt je zuiger niet lichtjes tegen je kop aan ?
heb je de shim ringen wel tussen de lagers gedaan ????
hgaal je kop er eens van af en dan eeuhm je vario met de hand ronddraaien meschien kan je zow erachter komen op wel punt hij heel stroef of wel niet wilt draaien
schim ringen horen niet thuis op een vw race krukas…
en neej de klok loopt niet aan, ik heb hem zelfs laten aanpassen na dat ik vond dat die niet goed lipe (Wat die niet deed)… iets moest worden uit gefreesd, dat ding wat aan de rechter kant van je wiel uit komt (van achter de brommer gezien) gaat door die eene grote tandwiel, die wouden niet passen, dus hebben ze uit het grote tandwiel wat metalen milimeters weg gehaalt…
22 juli 2006 om 19:25 #135149Is alles nieuw? (dus zuiger en cilinder?)
Zo ja kan het best nog nieuwigheid zijn. Ik heb ooit ook al eens een blok voor jan l*l opengetrokken omdat ik dacht dat ik een fuckup had gemaakt. Bleek achteraf “gewoon” een beestachtige compressie te zijn. (die na het inrijden weer een stuk minder was) Met een vario rennen is sowieso al kut, en met een nieuwe 80cc kan ik me best voorstellen dat je het ding niet aangerend krijgt. Had ik zelfs mijn mijn 60(!!) watergekoeld al problemen mee na het slijpen en nieuwe zuiger. Na een weekje inrijden was het iig goed te doen om em te starten. (dmv rennen tot ie aangrijpt, achterwiel dan ff optillen, paar (nog) snellere passen maken en dan het achterwiel op de grond rammen totdat ie rondgaat, en dan blijven rennen)
De tip van November Rain kun je sowieso opvolgen, want met een warme (hete) bougie start ie stukken makkelijker.
Daarbij als alles nieuw is, heb je neem ik aan alles ook goed dik met tweetakt ingesmeerd, en dat is ook niet handig voor het snel aanslaan van het motortje. Indien je alles echt dik hebt ingeolied, zou ik even een stuk rennen zonder bougie en volgas, om de olie een beetje in de uitlaat te krijgen in plaats van in de cilinder.grz Thijs
22 juli 2006 om 21:50 #135150schim ringen horen niet thuis op een vw race krukas…
shim ringen bepalen je afstand van lager tot krukass wang :S
moet ALTIJD !!!!!!!!!!!!!
22 juli 2006 om 22:15 #135151dit moetttttt niettttt!!! er zitten al afstand op de krukas van malossi. hier hoeven 100% cker weten geen shimringen op.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 juli 2006 om 22:44 #135152ik kan zo niet op afstand zo 123 zeggen wat dit zou kunnen zijn. maar wat sproeier beterft zou ik 76 met polini filter en gasnaald op de laagste stand eens proberen en zonder filter 92 met de zelfde naald stand.
trouwens echt een heel mooi vespatje:D en heel veel succes ermee 8)
22 juli 2006 om 23:03 #135153waarom zie ik altijd van die mensne met hun naald spelen altijd gewoon int midden heb je perfectke mengel-lucht verhouding je kan ook je lucht-mengsel schroef een bijstellen zit er ook niet voor niks op :S
23 juli 2006 om 00:36 #135154nou wat die krukas betreft, zover ik weet hoeven geen schim ringen op alle/de meeste volle wangen race krukassen…
er zit dus inderdaad zoals flickie zegt een soort… afstands-ring….
wat die gasnaald betreft… tjah het helpt soms als je die afstelling onderin en bovening net niet haalt met de sproeier en dat kan je corrigeren met de naald, en ook heb je de afstelling met de sproeier kan je kiezen waar je meer of minder benzine wil… er zijn jammer genoeg maar 4 instellingen…
23 juli 2006 om 05:27 #135155Fredzzz :
Eh, eerst was de decompresseur niet goed inderdaad, hij kwam tegen een van de tap eindes aan en de kabel was foetsie slecht bah:Omaar met wat magische trucjes van herr flick hadden we de tap eindes maar perfect gemaakt en nu was die (bovenste) tap einde niet meer te lang en hij was goed, en je kon de decompresseur normaal indrukken.
En alsnog, ook al drukte je de decompresseur helemaal to the limit in, wou die niet aan. Hij slipt alsnog als een gek en met ons twee (herr flick en ik) wou die alsnog niet aan.
Decompresseu is dus goed, of, beter als ervoor…
=-=
edit:
Dat je vespa moeilijk is aan te rennen komt doordat het blok super veel compressie heeft. Ook doordat er een vario op zit loopt het heel wat moeilijker aan.
Zorg ervoor dat je decompressie goed is en dat alles goed vast zit, dan moet je m gewoon door de compressie heen drukken
Dan kom ik op mn volgende kleine vraag, de sproeier is standard 100. TE groot dus, lijkt mij.Ik geef expres geen gas als we aanlopen en ik heb er geen powerfilter op gezet, aangezien de sproeier de groot was. Ok, even soms gas geven jah maar alsnog geen ploffen of reacties.
Wlke sproeier zou ik hier in plaats van gebruiken? Kleiner uiteraad. Ik zat zelf aan 78 +- te denken.En dan mn tweede vraag, die mijn eerste vraag hoorde te zijn; ik zat zelf te denken dat de reden mischien wel de TE grote sproeier zou zijn, dat die VERZUIPT als het ware en TE VEEL benzine krijgt. Ik keek een paar weken geleden naar de bougie na het aanlopen, en die was gewoon nat, maar ik weet dat die vonkt . Dus, zou de te grote sproeier nou echt een factor zijn waardoor die mischien niet aan wil?
23 juli 2006 om 05:29 #135156November Rain :
jaah ruikt je uitlaat ook sterk naa rbenzine? dan moet je zeker ff sproeierke 80 indoen ofzo… en dan ms ook ff bougie wat warm maken vantevorenbougie warm maken van te voren? Dat is echt een fabeltje, alleen als er super veel olie of vet op de bougie zit wil dit wel werken, maar verder niet..
23 juli 2006 om 05:38 #135157wheelieking89 :
waarom zie ik altijd van die mensne met hun naald spelen altijd gewoon int midden heb je perfectke mengel-lucht verhouding je kan ook je lucht-mengsel schroef een bijstellen zit er ook niet voor niks op :Sdie naald zit er ook niet voor niks op of wat wil je me nou vertellen, die dingen verzuipen nou eenmaal snel in het midden gebied
23 juli 2006 om 05:52 #135158wheelieking89 :
waarom zie ik altijd van die mensne met hun naald spelen altijd gewoon int midden heb je perfectke mengel-lucht verhouding je kan ook je lucht-mengsel schroef een bijstellen zit er ook niet voor niks op :SDe afstelling van een 19mm dellorto is echt wel even wat anders als een 1313 voor std carter.
Bij een normale vespa carburateur hoef je alleen maar met de sproeier en het luchtfilter af te stellen,
Bij een scooter carburateur zitten er soms vacuum slangen op, stelschoeven voor de luchtdoorlaat naar de vlotterkamer ruimte (de welbekende luchtschroef) en een gaschuif en gasnaald.
Door deze vele afstel mogelijkheden is een scooter carburateur gewoon perfect af te stellen. vooral zo`n 19mm carburateur.Zorg dat de carbuateur op de standaard afstelling staat om mee te beginnen. 100 sproeier lijkt me goed, luchtschoef anderhalve slag uit, en de gasnaald op het 2de clipje. Hiermee zou hij zowiezo moeten kunnen starten.
suc6
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.