Vespa-Ciao.NL
:: Compressie

Home Forums Techniek Opvoeren Compressie

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Pjotter
    Topic starter

Hey mensen,

Eindelijk staat alles in elkaar en heeft hij voor het eerst gereden. Ik heb nu het idee dat hij een beetje weinig compressie heeft.

Setup:

Speed Engine
      70cc DR Evo
      Polini HD Kop
      Std krukas (bewerkt)
      13/13
      Malossi filter

Nu mijn vraag, hoe kan ik mijn compressie controlleren? Wat is normaal voor deze setup? Hij is makkelijk te starten zonder decompressie te gebruiken…..

Pjotter

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

hij trekt wel goed op enzo ? en rijd ook hard ?
        je zou in prencipe best veel compressie moeten hebben lijkt mij.
        hendeltje voor compresseur niet te strak ? (zodat hij btje in blijft)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Pjotter
        Topic starter

Herr FlicK :
          hij trekt wel goed op enzo ? en rijd ook hard ?
          je zou in prencipe best veel compressie moeten hebben lijkt mij.
          hendeltje voor compresseur niet te strak ? (zodat hij btje in blijft)

Heb nog niet voluit gereden, heb nog geen 3 km met deze nieuwe cilinder gereden. Qua optrekken, hij maakt veel toeren en komt wel goed van zijn plek, echt hard kan ik het niet noemen. Het hendeltje van de compresseur zit volgens mij goed, ik zal het vanmiddag ff proberen als hij niet aangesloten zit.

Ik vind het een vreemd verhaal, ik heb nog een blok liggen met een snelle 50 en die heeft zeker meer compressie…..?

Pjotter

gielos
          Bijdrager

Ik heb dus precies het zelfde!

met me 50 snel had ik ook stukken meer compressie!
            K kon hem niet aan zetten zonder decompressie hendel (maar dit komt ook ivb met vario)

Wat voor petje heb je er op ?

Eneeu krijg je veel meer compressie als je je petje aflakt?

Pjotter
            Topic starter

gielos :
              Ik heb dus precies het zelfde!

met me 50 snel had ik ook stukken meer compressie!
              K kon hem niet aan zetten zonder decompressie hendel (maar dit komt ook ivb met vario)

Wat voor petje heb je er op ?

Eneeu krijg je veel meer compressie als je je petje aflakt?

Bij die 50 snel had ik zelf een std kop afgevlakt, dit werkte erg goed. Nu heb ik een polini HD kop, ik neem aan dat dit goed is.

Pjotter

gielos
              Bijdrager

jah neem ik ook aan dat dat goed zit met de polini kop!

Jah en wat het anders kan zijn: squish waarde niet goed afgesteld (veel ste hoog) anders zou ik het ook niet weten

Pjotter
                Topic starter

squish waarde..?

Pjotter

gielos
                  Bijdrager

dat is de waarde die tussen je petje en je zuiger zit!

moet je dit maar es lezen:

http://malf.quickhost.nl/cittaforum/showthread.php?t=2248&highlight=squish

ff helemaal doorlezen en je begrijpt het vast wel!

Pjotter
                    Topic starter

Ik heb er nu denk 10 km mee gereden, rijdt opzich best lekker. Alleen ik kan met gemak mijn koppeling met de hand rond draaien, dit is volgens mij niet helemaal de bedoeling met mijn setup…? Ik heb nu mijn decompressiekabel los gemaakt, en die zat inderdaad iets te strak. Er is nu iets meer compressie, maar ik kan hem nog steeds rond draaien met de hand. Dit gaat nu wel een stuk zwaarder.

Ik had bij de cilinder een papieren voetpakking gekregen, maar ik heb de aluminium voetpakking gebruikt die ik kreeg bij mijn Speed Engine. Zal dit enig verschil maken? Kan er gereden worden zonder koppakking, of gaat dit zeker lekken?

Pjotter

Edjuh
                      Bijdrager

Die alu pakking is toch een koppakking?

Ciaofrank
                        Bijdrager

je heb ze ook als voetpakking,

ik had ook een x zo’n alu voetpakking maar die reedt dik beroerd, toen heb ik een tijdje zonder voetpakking gereden, dat reedt een stuk beter…
                          voetpakking is niet zo belangerijk als koppakking, aangezien er bij de koppakking een hoop druk komt, bij de voet is dat een stuk minder, ik persoonlijk zou voor de papieren voetpakking gaan, alleen ik weet natuurlijk niet zeker of dat bij jou het probleem oplost…

ik zou dus niet zonder koppakking gaan rijden

Ties
                          Bijdrager

voet en koppakking zijn allebei alu….carterpakking en pakking van spruitstuk niet…bij mijn speedengine carters iig niet…maar opzich zou je overal vloeibare pakkingen tussen gooien….

Frenkie
                            Bijdrager

Ciaofrank :

voetpakking is niet zo belangerijk als koppakking, aangezien er bij de koppakking een hoop druk komt, bij de voet is dat een stuk minder, ik persoonlijk zou voor de papieren voetpakking gaan, alleen ik weet natuurlijk niet zeker of dat bij jou het probleem oplost…

Een voetpakking is echt wel belangrijker als een koppakking hoor (std. bij vespa zit er niet eens een koppakking op) en zonder voetpakking trekt ie veel valse lucht. Jij hebt waarschijnlijk gewoon gelukt gehad. Maar je meot allebei de pakkingen hebben!

Als voetpakking maakt het niet uit wleke je neemt, maar gebruik wel altijd een heel dun laagje vloeibare pakking. Dit kun je ook rustig op je koppaking smeren.

Maar ik denk ook dat het iets met de koppaking is dat je zo weinig compressie hebt. Haal hem maar eens eraf en gooi er een NIEUWE op met een laagje vloeibare pakking.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.