Vespa-Ciao.NL
:: Clint’s Citta

Home Forums Perso’s Projecten Clint’s Citta

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Clint
    Topic starter

Alleen ik weet niet of die goed van z’n plek komt met een Proma CC en 50 cc standaart.

sjaak trekhaak

jawel hoor ,zowiezo met een citta ,die heeft kleinere wiele dus dat optrekke zal geen probleem zijn.

Clint
        Topic starter

Ik heb gisteravond mijn blok uit elkaar gehaald, omdat ik mijn inlaat wil uitboren en vijlen naar 13mm.

Ik wist al wel dat mijn inlaat begrenst was, maar dacht dat ik het er wel uit kon slijpen maar dat lukt dus niet. Het begin is wel weg, alleen het einde is nog vrij dik. Gisteravond had ik geen slijpsteentjes meer, dus die moet ik vanmiddag halen.

Het buisje is echt lomp hard, mijn vader zei dat het lagerstaal was ofzo. Als je er met een schroevendraaier op slaat, verneuk je je hele schroevendraaier maar met dat buisje gebeurd niks.

Ik heb er wel een paar foto’s van gemaakt, maar die zijn niet heel erg scherp.

Aan de binnenkant:

Ik ga het vanavond nog proberen, om hem er dus helemaal uit te slijpen. Als dat niet lukt moet ik maar opzoek gaan naar een cp grote carterhelft die niet begrenst is.

Heeft iemand misschien een makkelijk trucje om zo’n ding eruit te halen, want het moet wel mogelijk zijn.

LeMoN
          Bijdrager

arvid heeft in de how to het gewoon met EEN roze slijpsteentje gedaan, je moet niet te hard duwen sowieso 😉 dan gaat je steentje snel naar de balle

Clint
            Topic starter

LeMoN :
              arvid heeft in de how to het gewoon met EEN roze slijpsteentje gedaan, je moet niet te hard duwen sowieso 😉 dan gaat je steentje snel naar de balle

Het probleem is ook dat hij niet splijt/barst/breekt. En dat heeft hij bij Arvid in de how-to wel gedaan. Ik probeer het vanavond nog wel en anders moet ik maar een andere carter kopen..

Clint
              Topic starter

Ja hoor het is gisteren gelukt!:lol Inlaat uitgeboord en gevijld tot 13 mm. Hij trekt nu super goed op en mijn top is 46.6 echte km/h.

jordy
                Bijdrager

mooi mooi :thumb
                  lijkt mij ook vervelend zo een begrenst carter

Clint
                  Topic starter

Vorige week dus sproeier 56 eruit gehaald, en een 62 erin gedaan. Hij loopt nu ipv 47km/h, 53.6 km/h:D

Ook heb ik er een zij-standaart opgezet.

Plannen zijn nu:

Misschien booskijker ( Ik weet niet of dit wel zou staan? )
                    Leo Krul uitlaat
                    Als de Leo Krul koop, dan zal denk ik ook snel de verstevigde achterbrug komen.

Clint
                    Topic starter

Heeft iemand misschien nog tips, wat ik kan veranderen aan de Citta? Motorisch wordt er niet meer veel aangedaan, misschien een ander uitlaatje. Leo Krul lijkt me wel leuk, vooral dat hij dan wel redelijk optrekt.

adff
                      Bijdrager

traanplaat/booskijkers/oranje op de achterbrugkappen/stickers/harleyrekje echt alles is mogelijk=)

Clint
                        Topic starter

Ik heb de Citta nu zo’n half jaar, maar ben van plan om hem te verkopen. Er rijden hier in het dorp echt iets van 30 Citta’s rond en ik wil daarom wat anders. Ik heb al op een aantal vespa ciao’s geboden, ik hoop er snel een te krijgen want heb gewoon zin om weer te sleutelen. Ik kan mijn Citta waarschijnlijk verkopen voor €550,- ongeveer. Ik laat het wel horen als ik een vespa heb gevonden;)

Clint
                          Topic starter

Zo heb al een tijdje niks meer verandert in mn perso.

Heb al wel aardig weer wat gedaan aan mn citta, hij staat er nu zo bij:

Heb er dit weekend een nieuwe zuiger+zuigerveren ingezet. Ook heb ik nieuwe contactpunten, bobine en een waterdichte bougiedop. City power heb ik verkocht en heb er een Proma cc voor gehaald.
                            Heb er nu een sproeier 64 in zitten en hij gaat nu mooi 55 km/h op mn fietsteller:crossy:

Alleen er zit wel een voelbare kras in de cilinder dus denk niet dat die het lang nog volhoud en dan laat ik hem uithonen naar 38.4 en koop ik er meteen een nieuwe zuiger bij.

Ook moet ik nog nieuwe schokbrekers en sterkere achterbrug, want die is aardig krom.

Hij start nog steeds niet goed, dus misschien komt er deze zomer een kickstart-blokje. Word knetter gek van dat aanrennen:P

Clint
                            Topic starter

Na de update met goednieuws, heb ik meteen weer slecht nieuws:'(

Ongeveer drie dagen nadat ik de citta weer helemaal klaar had en goed reed heb ik een ongeluk gehad;(

Ben op weg naar huis met 50 km/h tegen een vrachtwagen aangereden die net de straat op wou rijden en ik kwam van het fietspad.
                              Het was zijn schuld, want hij gaf mij geen voorrang dus hoop dat het met verzekering enzo wel goed komt.

Hier een paar foto’s van de citta

Het valt opzich nog wel mee, het blokje is gelukkig niet helemaal goed. Alles wat er kapot aan is:

Stuur krom
                              Achterbrug krom
                              Schokbrekers krom
                              Zadel kapot
                              Achterdrager krom en beschadigd
                              Voorspadbord kapot
                              Rechts 2 kappen dwars doormidden
                              Voor de rest moet ook nog het frame en framecover bij gespoten worden.

Moet dus nog even kijken hoeveel geld ik kan claimen. Ik zelf ben er gelukkig nog redelijk van af gekomen met wat blauwe plekken en schaafwonden.

FonS
                              Bijdrager

Als je zelf niet veel verwondingen hebt opgelopen, had het erger af kunnen lopen he…
                                Ik hoop dat je frame niet krom is? (voornamelijk bij het balhoofd, want dat krijgt een behoorlijk klap)

Ik ben zelf eens met 50+ km/h in de zijkant van een auto gereden, die naar rechts afsloeg en mij over het hoofd zag, gelukkig was het voor mij alleen een kwestie van stuur recht zetten en doorrijden 🙂 Flinke deuk in de deur van die auto, maar dat zoekt hij zelf maar uit.

Gelukkig rijden we geen scooters, daarbij is er altijd veel meer schade.

Clint
                                Topic starter

Ja weet zelf ook dat ik er veel mazzel heb gehad. Het gebeurde woensdag middag en ben donderdagochtend gewoon weze dauwtrappen met kameraden haha. Alleen deed het toen wel pijn, had overal spierpijn. En frame is niet krom hoop ik, nog niet echt verder naar gekeken.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.