:: claxon/toeter appart laten werken.
-
Hallo, ik zou graag mijn claxon/toeter appart laten werken, ik zou hem namelijk op m’n pocketbike willen zetten… dus wat moet ik er allemaal afhalen buiten de schakelaar en de toeter? welke draadjes? en wat moet ik met wat verbinden?
Gr
Dat ligt er helemaal aan wat voor blok je hebt en hoe het aangesloten is. Beste tip hier is denk ik bij de claxon beginnen en draadjes volgen. Dan kun je ze bij je blok loskoppelen. Vraag me wel af hoe je dat wil overzetten op je pocketbike want een claxon van een ciao/citta enz. wordt gevoed door een spoel achter het vliegwiel (wisselspanning). Neem aan dat je pocketbike een accu heeft? Dat is gelijkspanning en daar werkt de claxon niet op. Als mijn aanname klopt ben je makkelijker/goedkoper af door gewoon een andere claxon te kopen.
TonniModerator
Er komt een plus vanaf de motor. Deze gaat naar de ene aansluiting van de toeter. De andere aansluiting gaat naar de schakelaar, die als je hem indrukt, de massa maakt.
Dit is hoe het aangesloten zit bij de Vespa, ik heb geen idee van de spoelen/stroomvoorziening op een minibike dus of een toeter daar op aangesloten kan worden en of die van de vespa daarvoor geschikt is weet ik niet..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...
Zal dus niet lukken als het wisselspanning is (: een minibike heeft geen accu ofzo iets… ik ging het met een appart batterijtje doen, maarja dat zal dus niet lukken
Toch bedankt iedereen !
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.