Vespa-Ciao.NL
:: Claxon aansluiten en plaatsen

Home Forums Techniek Elektrisch Claxon aansluiten en plaatsen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Leeg
    Topic starter

Ik heb sinds kort een electrisch carter voor mijn citta, hoeveel spoelen weet ik niet precies. er komen iniedergeval 6 draden uit, 3 naar de cdi, 3 voor de overige rotzooi. Op geel zit mijn verlichtig. Nu heb ik vanmiddag een claxon (12v) gekocht en ik wil deze aansluiten, op welke kleur moet dat?
      en wat is de meest handige plek om de claxon te plaatsen? op een citta?

FonS
      Bijdrager

Je zult eerst een geschikte claxon moeten aanschaffen… Een 12v gelijkspanningsclaxon werkt natuurlijk niet op een wisselspanning systeem.

Dit is de claxon die normaal op een Vespa zit: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1571

Leeg
        Topic starter

ik heb exact dezelfde, maar dan in 12 v versie? of is dit niet mogelijk?

FonS
          Bijdrager

12v wisselspanning… Kan, maar ik denk dat je een 12v gelijkspanning hebt (scooterclaxon).
            Weet je het zelf niet? Heb je hem bij een scootshop gekocht?

Anyway, je kunt gewoon een van je overige/ongebruikte draden gebruiken.

Leeg
            Topic starter

ik zal het morgen eens testen, maar hij ziet er echt exact hetzelfde uit als die van jmpb, ik zal morgen eens testen of ik er geluid uit kan krijgen.
              zit er geen verschil in wikkelingen van de spoelen? Dus ze brengen allemaal evenveel op?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.