Vespa-Ciao.NL
:: Claxon

Home Forums Techniek Opvoeren Claxon

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jorick66
    Topic starter

Voor mijn Citta ben ik aan het kijken of het mogelijk is om een claxon te monteren op mijn Citta, nu ben ik een beginnend Citta bestuurder en heb ik geen idee wat de mogelijkheden zijn heb ook geen how to kunnen vinden, mijn citta betreft een oud blok.

Martino
      Moderator

De claxon zit meestal in de koplamp gemonteerd. Heb je een koplamp welke al wel een claxon heeft of de mogelijkheid deze in te bouwen? Bij een electronisch blokje zal je met de juiste spoelen dan een kabel(geel, bruin) van je spoel kunnen trekken naar je claxon. Met een cp blokje zal je een extra spoel kunnen monteren voor het opwekken van stroom. Heb hier even een voorbeeldje van Wilk1985 gepakt;

Vergeet dan ook niet nog een drukschakelaartje aan je stuur te bevestigen.

Anoniem

Beetje late reactie, maar een claxon is gewoon aan te sluiten op een oud (contactpunten) Citta blok. Dan moet je hem parallel schakelen met de verlichting, maar als je dan toetert dimt je verlichting vanwege het grote stroomverbruik. Hoef je dus geen extra spoelen voor aan te brengen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.