Vespa-Ciao.NL
:: citypower VS. tecno circuit

Home Forums Techniek Opvoeren citypower VS. tecno circuit

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

angel
    Topic starter

ik heb snel een vervanger nodig voor (myn zelf) doormidden gestampte sito uitlaat 😀 En ik wil enkel nieuw spul door myn slechte ervaringen tweedehands ;):( Myn maximum budget is 35 euro zodus zijn een citypower en een tecno circuit de enigste twee keuzes in dit budget..

Myn setup:

– DR 65cc
      – uitgeveilde snor carters
      – 12/12 carb — of een 12/10 (afhankelyk of ik de 12/12 die ik heb liggen kan repareren)
      – malossi luchtfilter
      – poulie 70
      – groene polini trekveertjes

Myn vraag is: ik wil kwaliteit en een uitlaat die toch myn DR cilnder benut…En nog twee kleine vraagjes: hoe hard zou hij ongeveer gaan met wrs een snorklokje en zou een sproeier 62 voldoende zijn?

ArvidW
      Donateur

Techno CC + grote pully

Werkt alleen maar op hoge toerentallen, maar daar doet hij het ook goed (hoge top behaal je ermee)

Maby is polini blauw nog iets beter

Voor stadsverkeer de cittypower nemen !;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

angel
        Topic starter

😀 Stad rij ik niet…Is vooral voor plezier…En polini blauw trekveertjes heb ik nog liggen :)Iemand nog tips, ervaringen??? Kan echt moeilyk kiezen…:?

baltazar
          Bijdrager

Kijk die citypower trekt goed op uit het begin door naar een aardig snelheidje
            de Tecno cc trekt minder goed op uit het begin maar begint daarna pas en gaat door tot een hogere topsnelheid.

😉

Bubba
            Bijdrager

citypower valt niet op als je aangehouden wordt.

angel
              Topic starter

8) Thanks alvast! Aangehouden worden doet er niet toe ik rij er amper mee 😀
                Dus jullie zeggen beter een tecno met blauwe polini trekveertjes?

leon ciao
                Bijdrager

ik zou toch overwegen om een nog goed uitziende 2 de handse pijp te kopen. Een twee de handse leo krul heb je zeker voor dat bedrag en met veel geluk zie je ook voordat bedrag een proma cc, top one,etc.
                  Maar als ik moest kiezen tussen de techno circuit en een citypower hoefde ik niet lang te denken. Ik zou me de tecno cc pakken, hiermee haal je een hogere top en het is ook niet zo dat die optrekt als ehh iets dat heel langzaam optrekt :lol
                  Oke met de city trek je beter, maar met grote poeli trek je met de tecno even goed ook snel op [geen 65 poeli nemen of zo]

angel
                  Topic starter

ok de tecno cc wrs dus..
                    myn vragen nog…Welke setup:

nr. 1: dr 65cc, snor carters met geboorde inlaat, 12/10 of 12/12 carb, mallo filter, tecno circuit uitlaat, poulie 95.

nr 2; dr 65cc, snor carters met geboorde inlaat, 12/10 of 12/12 carb, mallo filter, tecno circuit uitlaat, poulie 70.

met snorklok wrs…Hoe hard gaat de eerste opstelling en hoe hard gaat de tweede?

niekst3r
                    Bijdrager

doe anders gewoon de poulie die er tussenin zit 😛
                      poulie 80 (a)

leon ciao
                      Bijdrager

dan kun je de 70 poeli wel pakken, met snorklok trek je even goed door. Snelheid zou ik je niet kunne zeggen 😉
                        Ook is er een how to op de site hoe je de begrenzer eruit haalt, zou ik zeker ook doen 😉

angel
                        Topic starter

denk eerst dak hem er gwn effe onder gooi en kyken wat ie doet! Meer dan myn roestbarrel wrs 😀 Jammer dat je de snelheid niet weet…Denk ook dat ik liever mijn 70 poulie hou want het is kiezen tussen deze of de orginele…Reden is dat ik heel veel geld heb verloren aan slechte tweedehandsstukken 🙁 En dus met moeite een tecno uitlaat kan kopen + revisiesetje om één van myn drie gare blokjes te reviseren….:( Ach ja..Geen tyd om zielig te doen 😀 Als er iemand iets kan vertellen over de snelheid of hoe de tecno het doet op een 65 a 70cc dan hoor ik het graag 😀

ArvidW
                          Donateur

Techno CC + leo krul rijdt met een Bromklok en 80 pully zeker 70km/uur mits je inlaat goed gevijld is en 12mm is.

Spoelpoorten doortrekken + inlaat 13mm + krukasje goed tunen + 65pully = 80(+)km/uur

Bromklok 80pully = +/-Snorklok 55pully , ik zou dus een bromklok zoeken aangezien een 65pully op snorklok alsnog een 93pully op bromklok betekend. Daarmee ga je niet echt hard….

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

angel
                            Topic starter

en effe denken….Bwah volgens mij kan ik met een poulie 70 en snorklok met myn setup toch 60 halen hoor. 😀 En voor het echte snelheidswerk heb ik myn peugeot vogue nog xD Die rijd 65 a 70 =) Maar is het normaal dat er in een 12/10 carbje maar een 42 sproeier in zit? 😕 Vind ik toch wel aan de kleine kant

Clint
                              Bijdrager

Ik zou gewoon een Power City nemen, of sparen voor een ‘betere’ uitlaat. Ik heb die Tecno cc ook nog ergens in de schuur liggen, wat een kut ding is dat!

Dragoneyezz
                                Bijdrager

even een offtopic vraagje: past de techno cc op een vespa SI?:?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.