Home › Forums › Techniek › Framedelen › Cittawielen
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 3 maanden geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 december 2005 om 21:18 #161369
Ik wist niet dat het kon, ziet er leuk uit :D!

Is de ophaning van citta wielen precies hetzelfde als die van een ciao?
7 december 2005 om 21:40 #162957Ja dan is het echt een mini-ciao:), maar de spatborden moeten er wel af zoals je ziet.
7 december 2005 om 22:07 #162958Maxim :“……..Is de ophaning van citta wielen precies hetzelfde als die van een ciao……”
Neen, de Cittawielen zijn in principe breder qua naaf, dus maw. een Ciaovoorvork is smaller, dus je moet wel aan de pruts…
Achterwiel kun je wél zo overzetten…..!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!7 december 2005 om 23:11 #162959iaccaloco :
Maxim :“……..Is de ophaning van citta wielen precies hetzelfde als die van een ciao……”
Neen, de Cittawielen zijn in principe breder qua naaf, dus maw. een Ciaovoorvork is smaller, dus je moet wel aan de pruts…
dat is een goed idee, als je een chopper wilt bouwen
achterwiel van citta, die wat kleiner is, en je houdt het grote ciao wiel voorin…
7 december 2005 om 23:13 #162960Naaaaaahhhhhhhh!
Je ben nie wijs dat je dat zegt mán!
Ziét er toch niet uit?
Als je ’t ècht zou willen moet je vóór een oud Bravo sterwiel erinzetten, da’s ook zo’n “razze incrociate” velg, zelfde als Citta, maar dan 16 inch……
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!8 december 2005 om 00:05 #162961iaccaloco :
Maxim :“……..Is de ophaning van citta wielen precies hetzelfde als die van een ciao……”
Ah, jammer, en die naaf is niet zo 123 te vervangen of aan te passen?
iaccaloco, heb jij misschien een plaatje van zo’n bravo sterwiel?Super bedankt voor de info, ik moet zeggen dat ik zo’n ciao mooier vind dan een citta ;)!
8 december 2005 om 00:11 #162962iaccaloco :
Naaaaaahhhhhhhh!Je ben nie wijs dat je dat zegt mán!
Ziét er toch niet uit?
Als je ’t ècht zou willen moet je vóór een oud Bravo sterwiel erinzetten, da’s ook zo’n “razze incrociate” velg, zelfde als Citta, maar dan 16 inch……
het is idd lelijk
8 december 2005 om 00:42 #162963Maxim :
Ah, jammer, en die naaf is niet zo 123 te vervangen of aan te passen?
iaccaloco, heb jij misschien een plaatje van zo’n bravo sterwiel?Het is niet onmogelijk hoor!
Met een beetje gepruts kom je er wel….
De remplaat van een Citta/Bravo is iig. hetzelfde als bij een Ciao, dus da’s geen punt!
Ik heb een plaatje van een Gilera CBA(of Piaggio Grande) met die wielen….:

Het ziet er gewoon hetzelfde uit als een spaak- of Cittawiel, maar dan 16 inch!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!8 december 2005 om 00:53 #162964Ah, ok.. bedankt :).. toch is citawieltje mooier. NU zat ik te denken, de snelheid gaat wel omlaag met zo’n klein wieltje, of zit ik nu fout?
8 december 2005 om 01:59 #162965je zit helemaal goed, snelheid omlaag maar betere trekkracht 🙂
Enne ik vind het er ook nog niet eens zo gek uitzien hoor met die Citta wielen…….
8 december 2005 om 02:00 #162966je zit goed 🙂
koop misschien ook zo’n ding over van een collega van me.. alleen zit er dan ipv een ciao-voorvork, eentje van een citta in.. lijkt me ook wel mooi deruit zien.. (heb m alleen nog niet gezien :dozingoff)
is wel een opknappertje.. maar lijkt me wel vet 🙂Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.8 december 2005 om 15:29 #162967Ik heb er ook nog een staan voor mij neefjes als die komen en af en toe zelf te wheelyen.
—————
Edit: fotos moet je plaatsen zonder space… DUS NIET [ i m g ] [ / i m g ]
dit heb je vast ergens in een topic gelezen, maar dat typte iemand zo als voorbeeld…
anders krijg je dit
(en dan werkt het voorbeeld niet meer)
Fredzzz
8 december 2005 om 21:28 #162968
Zet jij es héél gauw je demper normaal erop hé!
🙂Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!8 december 2005 om 21:37 #162969iaccaloco :

Zet jij es héél gauw je demper normaal erop hé!
🙂Idd,Flick had dat ook al,kvind het er niet echt mooier uitzien zo.
8 december 2005 om 22:54 #162970Ik kan hem er niet meer anders op de vorige eigenaar heeft hem gepunt last omdat die eraf vloog.
Of ik moet hem helemaal losslijpen en en nieuwe ophanging maken maarja is maar voor en beetje te raggen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.