- Dit onderwerp bevat 67 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 3 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 februari 2018 om 20:25 #688471
44 is op zich redelijk groot ja, maar het zou goed kunnen zijn zeker als het vriest buiten. Je kan het proberen, maar als je richting de 46 of groter moet om hem goed te laten rijden kun je er van uit gaan dat je blokje toch nog ergens valse lucht zuigt. Met welke cilinder rijdt je nu dan? En weet je zeker dat de cilinder en de kop goed vlak zijn en goed op elkaar aansluiten?
16 februari 2018 om 21:21 #689016Er zit een standaard 50 cc op, de cilinder en kop sluiten wel goed aan daar kan ik geen valse lucht ontdekken. Heb zelf het vermoede dat er ergens in de carb. niet goed gaat dat is nu een 12/7. deze heb ik helemaal schoon gemaakt en alle filters en pakkingen zijn nieuw. ook de inlaat bus. Het start allemaal prima en als het blokje warm is rijd het ook wel maar het is het net niet. Kan m’n vinger er niet op leggen wat het nu is.
18 februari 2018 om 12:25 #705529Heb je je keerring al eens vervangen? Daar kan ook valse lucht vandaan komen.
19 februari 2018 om 18:31 #708998Ja keerring is ook vervangen
22 augustus 2018 om 21:49 #777834Zo na 3,5 maand ziektewet door een valpartij met de citta het beestje weer opgeknapt weer gerepareerd.
wat kleine dingen krom en verbogen en achter rem zat vast, bleek de kabel te zijn.De problemen van het niet goed lopen en rijden bleek uiteindelijk toch door het verloopbusje in de carburateur te komen, deze sloot niet goed af en trok dus valse lucht. Met een nieuw busje er in loopt het weer als een trein.
Gelijk ook de achterveren maar vervangen, die dingen roesten onder mn citta vandaan.
Had het idee om de voorvorkhoezen er overheen te doen, dit is aardig gelukt maar wel een aardige pest job.

Staat nog netjes ook vind ik zelf.En zo staat madame er voorlopig bij, niet moeders mooiste maar ik kom er mee op t werk.

Het is nog steeds de bedoeling om de citta te laten poeder coaten, zoals het er naar uit ziet gaat dat komend jaar eindelijk lukken. En dan zelf nog een mooie custom sticker set maken voor de bejaarde dame.24 augustus 2018 om 10:39 #777866Mooi dat je weer bezig bent kerel!
24 augustus 2018 om 21:43 #777893Ik vindt dit zon gave kleurencombo op een Citta, lekker blijven rijden
8 oktober 2018 om 16:46 #779268***update 08-10-18***
Ja eindelijk is het zover het stond al een paar jaar op m’n verlanglijstje !!!!

De zwart gele citta wordt komende week opnieuw gepoedercoat, het zal wel een andere kleurstelling worden. Uiteraard volgen de foto’s binnenkort.
Ondertussen moet ik wel naar het werk en dat moest dan op het roze kreng gebeuren.

omdat ie toch uit elkaar lag heb ik hem maar een kleine make over gegeven.

Frame dus maar even zwart gespoten en de boel als een speer opgebouwd.
En omdat ik zelf stickers kan maken heb ik me maar eens uitgeleefd op een mooie livery voor deze citta.

En na een paar uurtjes bestickeren is de Red Bull Citta een feit, ja ik weet het hij had eigenlijk donker blauw moeten zijn maar kappen spuiten zie ik niet zitten.

Het resultaat mag er wel wezen dacht ik zo zelf.
Dit was het voorlopig uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de opknap beurt van de zwart/gele ,
tot update’s
Mvg Dave
8 oktober 2018 om 18:04 #779272Zelfs max verstappen zou jaloers zijn op die citta 👍
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi13 oktober 2018 om 18:28 #779445***update 13-10-18***
Vandaag eindelijk een lang gekoesterde wens in vervulling gegaan, vanmorgen vroeg richting St.maartensdijk gegaan om bij Easy Blast de citta zelf te stralen en te poedercoaten.
Erg leuk om zelf te doen.
Berg gestraalde meuk.

En als eerst een mooie primer.

En een mooie blauwe poedercoating

En Van zwart geel gaat het nu naar Zwart/Blauw.

Zoals jullie zien gaat ie op een van de citta’s lijken die ik eerder al eens gehad heb.
Nu kan het op bouw feest weer gebeuren, gereviseerd blokje is onderweg.
Word dadelijk weer een genot om op te rijden.Dit was het voorlopig uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de opknap beurt van de zwart/blauwe ,
tot update’s
Mvg Dave
14 oktober 2018 om 13:52 #779481Ziet er strak uit zeg!
17 oktober 2018 om 18:35 #779572***UPDATE 17-10-18***
Vandaag bezig geweest met opbouwen, resultaat mag er wezen.

En nog ff een nieuwe kabelboom gemaakt.

Nu nog ff wat klein spul halen dan kan ik weer verder.
Dit was het voorlopig uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de opknap beurt van de zwart/blauwe ,
tot update’s
Mvg Dave
17 oktober 2018 om 20:30 #779577Nice! Prachtige kleuren 🙂
19 oktober 2018 om 22:01 #779661
19 oktober 2018 om 22:05 #779662
Vandaag weer even lekker bezig geweest de Citta begint weer vorm te krijgen.
Verder ben ik opzoek naar blauwe buitenkabel covers (zie foto)
Heeft er iemand tips of een adres waar deze verkrijgbaar zijn?

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.