Vespa-Ciao.NL
:: Citta's van Daver1

Home Forums Perso’s Projecten Citta's van Daver1

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 68)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

daver1
    Topic starter

Kom zelf uit Rotterdam dus Leek is geen optie,

heb heel wat adresjes afgespeurd en kom al snel aan 350 tot 400 euro
      voor het stralen en coaten.

Opsturen doe ik niet vind het niet erg om er een stukje voor te rijden
      maar als dat te ver is kan ik mn benzine geld net zo goed gelijk bij de citta leggen
      en het hier ergens in de buurt laten doen.

Nu eerst nog wat sparen, en 1 van mijn muziekinstrumenten verkopen dan komt het wel goed.

Wilk1985
      Moderator

Ik heb een keer een Ciao laten doen bij PCW in de Lier, kwaliteit heb ik zeker niet te klagen over maar ze zijn wel wel erg duur en de manier waarop het ging stond me ook niet zo aan.

De geel/zwarte kleurstelling vind ik altijd prachtig op Citta’s :thumb

MCBoss
        Donateur

Metaalreiniging badhoevedorp.
          Onder de 200 euro.
          Laatste x was ik voor een complete citta 160 kwijt.
          Ligt er wel aan welke poedercoat natuurlijk.
          Speciale is gewoon duurder

daver1
          Topic starter

Vandaag lag er een kentekencard in de bus voor mn citta, op kenteken is hij nu dus 30 jaar oud.
            Dit heeft natuurlijk te maken met de milieuzones voor oltimerbrommers die ze willen gaan handhaven,
            ben benieuwd hoelang dit nog duurt voordat het er in Rotterdam ook is.

Je kan dan wel weer een ontheffing aanvragen, weer pure geldklopperij als je het mij vraagt.

daver1
            Topic starter

Ja hoor de citta ging steeds slechter rijden nu het blokje uit elkaar getrokken en ja hoor cilindertje overleden,
              oogjes van de pistonpen waren er uitgeschoten en ingelopen.
              Van de week ff een foto plaatsen.

Nu ga ik het hele blok maar reviseren, ik heb de juiste gereedschappen.
              en de how-to gevonden zijn er verder nog do’s en don’ts bij het monteren van lagers en krukas e.d.?

Welke Borgveertjes raden jullie mij aan

https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/zuigers-gilera-citta/borgveer-vespa-10mm-plat-2-oogjes-p-st.html

Of deze

https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/zuigers-gilera-citta/pistonpenclip-10mm-per-stuk.html

Hoor het graag

Greetz Dave

Tiesman1986
              Bijdrager

Persoonlijk vindt ik die met de oogjes het fijnst .
                Met een goed bijhorende tang.
                Die clipjes verbuig je zo snel.

SuperSi
                Bijdrager

NOOIT, MAAR DAN OOK NOOIT DIE OOGJES KOPEN!!!

Maar altijd gewoon de clipjes, ook wel “eftelingclipjes” genoemd.
                  En ja ze verbuigen snel, maar dat is ook de reden dat je ze maar 1 keer mag gebruiken, geldt ook voor de oogclipjes trouwens.
                  Piston clipjes kosten bijna niks, koop een zakje van 10 stuks ofzo, dan kan je er een paar verspelen of eventueel een keer demonteren/monteren.

AA-T
                  Sleutelbeheerder

Snap niet helemaal waar je op baseert dat de borgveertjes slecht zouden zijn?
                    Het klopt dat ze stront irritant kunnen zijn als je niet het juiste gereedschap hebt, maar met de juiste tang zijn ze prima te gebruiken..

Zelf buig ik mn borgveertjes/pistonclips zodat ze iets groter zijn voordat ik ze monteer, om het verbuigen tijdens de montage op te vangen.. Of het goed is geen idee, maar ik heb er goede ervaring mee.

daver1
                    Topic starter

AA-T :
                      Snap niet helemaal waar je op baseert dat de borgveertjes slecht zouden zijn?
                      Het klopt dat ze stront irritant kunnen zijn als je niet het juiste gereedschap hebt, maar met de juiste tang zijn ze prima te gebruiken..

Zelf buig ik mn borgveertjes/pistonclips zodat ze iets groter zijn voordat ik ze monteer, om het verbuigen tijdens de montage op te vangen.. Of het goed is geen idee, maar ik heb er goede ervaring mee.

Het zijn ook deze borg veertjes die er uit zijn gelopen bij de huidige cilinder en de boel naar de ***** heeft geholpen.
                      https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/zuigers-gilera-citta/borgveer-vespa-10mm-plat-2-oogjes-p-st.html

Ik ga dus de andere clips proberen.

SuperSi
                      Bijdrager

Er zijn meerdere voorbeelden van zuigers waar bij deze clipjes gemonteerd zaten.
                        Of hierbij kwam het hele clipje er uit, of er brak een oogje af die vervolgens de cilinder bewerkte.

gileracitta
                        Bijdrager

SuperSi :
                          Er zijn meerdere voorbeelden van zuigers waar bij deze clipjes gemonteerd zaten.
                          Of hierbij kwam het hele clipje er uit, of er brak een oogje af die vervolgens de cilinder bewerkte.

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=474

SuperSi
                          Bijdrager

Wat bedoel je hier mee?

daver1
                            Topic starter

Heb de Citta weer rijdend, met de nieuwe cilinder en zuiger echter komt hij niet helemaal aan zijn top.
                              Als hij koud is komt hij ook niet echt lekker weg, als de boel warm is dan rijd het weer redelijk.

Heb al gecontroleerd op valse lucht maar daar kan ik niets vinden, alle pakkingen zijn nieuw. Zo ook de inlaat bus van de carb.

Rijd nu met een standaard 50 cc snorblokje en snorluchtfilter op de 12/7 carb met sproeier 44. Als ik de bougie (NGH B6HS) na zie is deze redelijk kofffie kleur maar er zit wel wat meuk bij het schroefdraad. Uitlaatje is een gianelli cittypower

Iemand een idee waar ik dit in kan zoeken?

zevenenergie
                              Donateur

Zeker in de winter is je NGK 6 te koud om goed de kleur af te lezen. Dus dat is nu geen goede indicatie. Er hoort een 5 in.

Het slechte weg rijden als hij koud is, duit op een te arm mengsel.

Sluit je luchtfilter wel goed aan en bestaat het filter uit twee gaasjes?

Ik zou zeggen probeer een sproeier maatje groter.

daver1
                                Topic starter

Rijd het hele jaar door met een  NGK 6 , is voorheen nooit een probleem geweest. Maar is het proberen waard.

Het filtertje is nieuw en er zit een nieuw gaasje in. Zit verder goed op de carb. word dus ff een andere sproeier proberen.  Ik dacht dat de 44  al aan de grote kant was  voor een 12/7 carb.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 68)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.