Vespa-Ciao.NL
:: CittAli: Citta Eco

Home Forums Perso’s Projecten CittAli: Citta Eco

12 berichten aan het bekijken - 91 tot 102 (van in totaal 102)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lollol3r
    Bijdrager

Cittali :
      Het is wel een ciao brom blok wat er onder zit 🙂

10mm dan. 😛

Is je afstelling ook helemaal goed? Niet onderin of bovenin gestotter? Kleur van de bougie goed?

Cittali
      Topic starter

Afstelling zal niet ‘helemaal goed’ zijn blijkbaar, maar qua rijden trekt het in een mooie lijn op naar de top, stationair draait ie ook lekker.

Bougie heb ik nog niet bekeken, zal ik zaterdag wel even doen… Het is wel een hittegraad 9, das de koudste bougie?

DarkMagician6
        Bijdrager

Als je een 50cc hebt raad ik aan een hittegraad 6 te halen. Het heeft niks te maken met topsnelheid, maar met hoeveel de bougie van zijn hitte overdraagt aan de cilinderkop. Als hij teveel afdraagt zoals een hittegraad 9 op jou setup dan brand het kool niet weg en zullen je elektroden hun werk niet meer kunnen doen.

Lollol3r
          Bijdrager

Ik zou er een hittegraad 7 in doen met jou set-up. 😉

Cittali
            Topic starter

Hittegraad 7 zit er inmiddels in 🙂

Laatse dingen zijn inmiddels vervangen;

Uitlaat zit er goed onder
              Bougie vervangen
              Voorvork keerringen vervangen en nieuwe olie
              Voorspatbord ingekort ivm uitlaat (foto’s)
              Balhoofdlagers vervangen

Het vreemde is; voorvork veert nu wel veel beter, maar de voorvork zit er niet goed onder… Als ik de stuur recht vast hou, staat voorwiel er niet recht onder :s de voorvorkpoten zijn niet losgeweest, het is mij een beetje vreemd.

Trouwens, de bravo kap aan de rechterkant is er inmiddels vanaf en vervangen met de citta kap.

Cittali
              Topic starter

Ennnnn weer terug in Nederland van het tripje Nürbürgring.

Terugkomend op de voorgaande post; voorvork probleem laag de de voorwiel, die zat er niet helemaal lekker in, nu zit, voelt en rijdt hij kaarsrecht 🙂

Gisterenochtend op de gp circuit aangekomen, meteen een rondje gedaan, wel onwijs kicken; het is ‘race’ wat de klok slaat daar! Het was wel een beetje jammer dat er niks gemiddelds aanwezig was; alleen maar zwaar opgefokt spul, veelal aerox/runner achtig. Er werd de hele tijd wel een beetje argwanend gekken naar de citta, maar ik heb me niet van het veld laten slaan! Ik had helemaal veel bekijks toen ik er mee op de vermogensbank stond…. Maar zonder resultaat; wielbasis van de citta was te kort 🙁

Vandaag hebben we buiten het circuit om veel in de regio gebracht, en na het circuit had ik er ook echt vertrouwen in… Tot het onfortuinlijke moment… Warmloper/vastloper 🙁 Maatje van me was met de Aprilia SR (snor) en we waren aan elkaar gewaagd, het optrekken ging gelijk op, alleen op de top liep hij uit, ik was sneller met de heuvel op daarentegen, dat maakt het helemaal leuk rijden. We raakten zelfs eventje offroad, de citta heeft zich daar ook goed gehouden!

Het is echter helaas uiteindelijk misgegaan 🙁 op een gegeven moment reden we via tussendoorweggetjes naar een ander dorp en dat was de hele tijd heuvel/bergafwaarts. Ondertussen had ik blind vertrouwen in de citta, wat achteraf overmoedigheid bleek te zijn… We hadden beiden de smaak te makken en liepen echt de brommers in bochten te smijten tot we een stukje flauw bochten werk/rechte stuk wegen hadden. Daar ging de citta te lang te hard voor de cilinder vrees ik. Opeens kapte hij ermee, achterwiel blokkeerde en zwaar in de slip! Ik remde eerst uit schrikreactie, maar liet vrijwel meteen weer los en merkte dat hij nog steeds slipte, in alle kalmte geprobeerd de boel recht te houden en aan de kant te zetten. Ik wist meteen wel hoelaat het was.

Achteraf ben ik al blij dat het gebeurde op een stuk weg waar ik niemand achter mij had en op een relatief recht stuk weg, had natuurlijk heel anders kunnen aflopen.

Na het laten afkoelen van de brommer hebben we het weer geprobeerd, hij wilde wel weer starten en rijden, dus dat was goed nieuws! 🙂 Heb uiteindelijk half gas een stuk terug gereden, maar bij een steiler stuk ging dat daar ook mis, daar hebben we hem op slot gedaan en zijn samen op de scooter terug gereden om hem later met de bus op te halen.

We hebben er wel onwijs plezier beleefd, en dit mag geen domper zijn voor een anderzijds heel er leuk weekeind. Ter verdediging van de citta; het was ook erg drukkend en benauwd warm afgelopen dagen.

Voor zover de rit; voor mij is het nu achter de rug; heb me nooit kunnen uitleven op mn rode citta (de oogappel), maar de afgelopen tijd dus wel met de blauwe. Ik heb ook eens lopen rekenen, maar voor het bedrag wat ik de afgelopen tijd heb besteed was het waarschijnlijk ‘goedkoper’ geweest om meteen maar een motor aan te schaffen. De citta gaat daarom ook weg, volgend seizoen moet er een motor voor de deur staan, de rode houd ik uiteraard!

Lollol3r
                Bijdrager

Nooit volgas een steile helling af met deze blokjes.. 🙁

Wilk1985
                  Moderator

Mooi verhaal! En een mooie ervaring! Respect voor jullie.

Je rekensom aan het eind van de post dat je voor het geld van de Citta een motor had kunnen kopen is ook leuk, zal ik eens een mooiere som maken?

Voor de helft van het geld dat je aan die motor uitgeeft kun je ook een NOG sneller blok maken, daarmee kun je half gas de snelheid behalen die je nu hebt behaald en krijg je geen vastlopers :D. Geintje hoor je moet doen wat je leuk vind en je hebt toch ook de rode nog.

Cittali
                    Topic starter

@Lollol3r: zo heb ik ook de hele tijd gereden, maar ik kreeg er onderhand vertrouwen in, wat achteraf hoogmoed bleek te zijn.
                      @Wilk1985: k begrijp het ook wel, en vind het zelf ook wel zonde hoor. Begrijp ook wel dat je het bedoelt met een knipoog, maar als je 60+ gaat op je snorfiets ben je ook echt aan t spelen met je rijbewijs, dat kan natuurlijk ook wel met de motor maar dat toch wel weer anders 😀

Het was echt inderdaad echt een ervaring en dat pakt niemand ons af 🙂

Cittali
                      Topic starter

Nog een fotootje van op de vermogensbank 🙂

Cittali
                        Topic starter

De citta is verkocht… Gisteren ingeladen en naar een nieuwe eigenaar. Heb hem gevraagd om ons allen op de hoogte te houden middels het forum, dus wie weet.

Foto ter afscheid;

Ondertussen mijn oog laten vallen op een nieuw speeltje;

lightlord
                          Donateur

Dus de blauwe heeft een nieuw baasje..het is altijd slikken als er iets weg gaat 😉

Wat dat groene donor monster betreft mooi spul :thumb

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                            Lightlord's Dizzy/Gypsi
                          12 berichten aan het bekijken - 91 tot 102 (van in totaal 102)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.