- Dit onderwerp bevat 101 reacties, 22 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 8 maanden geleden door lightlord.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 juni 2014 om 18:40 #493698
DarkMagician6 :
@Lollol3r
Ik vind het geluid van de Original Power echt helemaal niks, de Fire maakt een veel mooier geluid.
Verder maakt de Original Power bij mij als mijn brom koud is een vreselijk hoog schel geluid erbij, geen idee wat het is maar dat deed hij op elke setup.
Maar dan heb je alweer een expansie uitlaat. Ik had het hier over citypowers.
Ik heb overigens geen last van dat schelle geluid.
19 juni 2014 om 18:58 #494940Vandaag nieuwe drukveer in de achtervario gezet, hij trekt echt een stuk beter op, veel gelijkmatiger.
Ook een beetje gesleuteld aan de zijstandaard;
Deel van de buis afgezaagd en er andersom tussen gestopt, ook een extra busje van dezelfde breedte gezaagd voor bevestiging bij het blok.
Nou bleek dat de snaar daar ook aanliep…. Dus een klein stukje ook daar afgeslepen, foto’s:

24 juni 2014 om 20:03 #489260Het is al een paar dagen stil, maar toch nog wat ontwikkelingen;
– Ivm de lage top is de Leo krul er onder vandaan
– Bij Lollol3r een Polini Top One opgehaald (straks ff whitelisten)
– De leo is verkocht, kreeg er een Top One bij, bij de verkoop. Deze is wel helmaal, maarjah gekregen paard kijk je niet in de bek.De Top One van Lollol3r zit er nog niet onder, dus nog geen foto’s of nieuws omtrent topsnelheid. Morgen even een uitlaatklemmetje regelen (die zat er bij, maar wil er voor de zekerheid een ander boutje)
**Vraagje aan de groep: laatste stukje op de einddemper ontbreekt… als iemand deze heeft liggen houd ik mij aanbevolen.**
Links Loll3r, rechts gekregen:

Ontbrekende eindstuk:
24 juni 2014 om 21:00 #459311Kun je niet mijn eindstuk van de demper op die andere top one schroeven? Ziet eruit alsof deze wel gelast is.
24 juni 2014 om 21:15 #494997Dit is het ‘oude’ type Polini top one. Hier hoort gewoon een vlak dopje op te zitten. Ik zal wel even een foto zoeken. Deze dempers zie je nog maar vrij weinig!
24 juni 2014 om 22:11 #494998Vreemd toch dat mensen vaak dit eindstukje van een Polini demper missen? Je bent zeker niet de eerste en vast niet de laatste. Deze eindstukjes zijn uitwisselbaar. Misschien dat iemand deze eens kan maken om de demper weer compleet te krijgen.
25 juni 2014 om 07:09 #494279Cola blikje pakken afknippen zodat je de bolling hebt gaatjes boren en je hebt een afdek plaatje beun maar efficiënt.
25 juni 2014 om 08:16 #494999@Lollol3r, Jep, is gewoon plug & play. Hij is inderdaad ook gelast bij het stukje wat aan de cilinderkop moet.
@DinoH, Zo een donkere demper leek mij inderdaad ook wel apart, wil er wel wat tijd in stoppen om hem netjes te krijgen, maar dan wil ik hem ook compleet goed hebben, met juiste dopje voor de einddemper.
@Lennaert, nou ben ik toch wel nieuwsgierig, vanavond even kijken of een redbull qua diameter in de buurt komt van de demper.Mocht iemand nog een dopje, of een afgetrapte demper hebben liggen, je kunt mij er blij mee maken (uiteraard tegen een vergoeding).
Vandaag wat vroeger klaar op werk, dus ik ben straks op tijd terug in Alkmaar voor de brommerboer, uitlaatklemmetje halen, weerstandjes halen voor de verlichting (die branden door) en een piaggio 2takt begrenzer halen (kijken of we dat passend krijgen op de citta).
25 juni 2014 om 20:15 #495001Idee van het blikje als einddemper bleef toch hangen, dus net even gekeken, zie foto’s voor het (even snel checken) resultaat:

Verder experimenteren de moeite waard lijkt mij 😀
25 juni 2014 om 20:25 #495002Net eindelijk(!) de top one van Lollol3r er onder kunnen zetten, ziehier het resultaat; +7kmph

Ik zit wel met een paar dingen;
Moet een stuk van de voorspatbord af (misschien SI voorvorkpoten?)
Moet een extra gaatje in de achterbrug voor de demper
De bougiekabel loopt nu een beetje ongelukkig :s
Ik moest best wel de uitlaat naar ‘boven’ toe duwen met het monteren… Komt er dan niet te veel druk op de uitlaatflens?Voor de rest moet ik nog voor het ritje:
Toch nog even een balhoofd revisiesetje
Toch de keerringen van de voorvork nog even doen25 juni 2014 om 21:08 #495003Zoals ik op Whatsapp zei kun je het best misschien nog even met een vijl of dremel het buitenste koelvinnetje van de kop afvlakken, dan past hij al beter. En kijken even of hij niet tegen de bok standaard aan zit, daardoor wil hij soms ook niet goed omhoog.
25 juni 2014 om 21:17 #495004Ik denk dat je nu wel harder dan 57 mag
25 juni 2014 om 22:07 #495005Ik zal eens kijken of hij ergens tegen een koelrib aanzit
Ik vind inderdaad ook wel dat ik harder mag dan 57, maar ben hier op zich wel tevreden mee… Hou er wel rekening mee dat ik met een onbewerkte carter rijd.
Heeft het de (lagere) topsnelheid misschien ook te maken met citta (12″ ) vs ciao (16″, 17″ )? Kan de hittegraad van de bougie ook de topsnelheid beinvloeden?
25 juni 2014 om 22:24 #495006DinoH :
Ik denk dat je nu wel harder dan 57 magNja, mocht hij een 8mm inlaat hebben lijkt het me sterk dat hij veel harder zal gaan. 😛
25 juni 2014 om 22:25 #495007Het is wel een ciao brom blok wat er onder zit 🙂
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.