- Dit onderwerp bevat 101 reacties, 22 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 8 maanden geleden door lightlord.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 mei 2014 om 12:18 #490091
Net toch maar de 43mm DR besteld. Hoop dat ie (voor) zaterdag binnen is, kan ie er dit weekeind nog onder.
Heb alleen de cilinder besteld, heb zelf namelijk nog koppen liggen van Malossi en Polini. Maakt het wat uit op een DR?
22 mei 2014 om 12:40 #487847Nee hoor, dat kan geen kwaad hoor. Zijn die koppen 43mm? Met een ori kopje kun je ook gewoon op een 43mm cilinder rijden trouwens. Ik weet alleen niet met hoe het zit als je kopje een grotere diameter als je cilinder heeft. Maar kleiner is geen probleem.
22 mei 2014 om 22:15 #492073Het zijn inderdaad 43mm koppen, die van de polini is het grootst, heeft toch een beetje mijjn voorkeur ivm koelingsvermogen. De Polini is ook echt voor een citta, dat is ook een stuk makkelijker monteren met decompressiekabeltje.
Heb ook een vraagje over het voorvork, als ik de citta’s naast elkaar zet is de Voorvork van de Twee lager dan mn oogappel. Als ik de stuur ook optil merk ik gewoon dat hij niet helemaal terugveert, er zit nog zeker een paar cm aan ruimte. Je ziet het ook aan de voorvorkrubbers, die worden niet netjes recht.
Ik heb nog nooit olie vervangen, ververst of bijgevuld bij de citta, dus wil zeker weten dat ik het goed doe:
Boutje losmaken aan de zijkant van de voorvorkpoot
Olie bijvullen tot het er uit looptMaar;
Moet ik de stuur optillen als ik dit doe, zou er dan meer of minder bij kunnen (maakt t wat uit)?
Moet ik het bijvullen, een paar keer inveren en daarna (na een rondje rijden) nog eens checken?23 mei 2014 om 18:03 #433971Gisteren besteld, en vandaag in huis! Bedankt JMPB!
Unboxing:

Gaat er asap onder! Hou jullie op de hoogte.
24 mei 2014 om 15:42 #485639Vandaag blok weer in elkaar gezet, de citta heeft er nu een DR onder zitten 😀
Heb uiteindelijk gekozen voor de Polini kop, kwam met de schuifmeter uit op 44mm maar dat zit vast goed. Denk dat een grotere kop in mijn geval wel handiger is.
Sfeerfoto:

Hij heeft even geknetterd, maar niet lang, moet fijn worden afgesteld, denk dat de 70 sproeier nu te groot is.
Koelkapje cilinder moest ff worden aangepast, maar zit er nu wel onder.25 mei 2014 om 15:49 #494742Whoohoo vandaag de bravo kappen van Maarten123 ontvangen, de citta is dus vario-klaar.
De kappen kunnen wel een likje verf gebruiken en de DR eerst maar eens proper inrijden
26 mei 2014 om 21:23 #494753Even een zijspoortje, terug naar mijn oogappel.
We hadden onderling met de maatjes de discussie dat de 65cc eo blok van de Twee onder de oogappel kon, toen keek al erg zuur bij het idee.
Vandaag eens gechecked naar t blokje en chassis, maar het originele blokje zit er onder. Had ik op zich ook wel verwacht, want ik heb zelf nooit iets veranderd en mn buurmeisje had hem zo gekocht.Typeplaatje onder zadel:

Bloknummer:

Ik moet zeggen, zo’n bodemplaatje onder de brommer is een wereld van verschil wat vuiligheid betreft.
27 mei 2014 om 06:16 #494757Altijd mooi om zo’n verse DR evo op het blok te zien zitten!
Is het gewoon een onbewerkte mix blokje?27 mei 2014 om 08:21 #494762Hoi Citta-Ciao,
Het is inderdaad een onbewerkt blokje. Het was de enige EO blok die ik op dat moment had liggen, durfde het niet zo goed aan. Heb inmiddels twee extra EO blokken gesprokkeld en wil na de rit wel meer gaan experimenteren.
27 mei 2014 om 08:29 #494763Ik zou ook inderdaad niet dat blokje gaan bewerken, het zou zonde wezen als de originele blokje dat bij je brommer hoort kapot zou gaan.
Ik heb zelf ook een origineel mix blokje waarbij blok overeen komt met het frame.
Ben benieuwd wat voor snelheid je eruit krijgt!8)27 mei 2014 om 10:43 #494765Denk een kleine misverstand, ik namelijk 2 citta’s
1) mijn Oogappel, daar zijn de typeplaat en motorbloknummer van. Deze is rood/zwart.
2) mijn “Twee”, deze ben ik aan het preppen voor de rit. daar zit nu ook de DR onder. Onder Twee komt ook de vario en de Bravo kappen. Dit is de blauw/zwarte.Heeft de citta uberhaupt origineel een mixblok gehad? Naar mijn weten niet…
27 mei 2014 om 10:55 #494766Nee mix niet maar de laatste modellen zijn wel met een electrisch blok uitgevoerd. Deze Cittas zijn te herkennen aan het remlicht, toeter en Framenummer dat met ZAPC begint! Mooie aanwinst trouwens die gele leuk ook voor de onderdelen.
27 mei 2014 om 18:31 #494771Vraagje; gaat een setje grillio velgen zonder problemen passen onder een citta? Rijden met grotere wielen betekent dan ook een hogere top? En minder snel optrekken?
Heb al even gekeken op eerdere threads, dus weet wel dat het mogelijk is, maar moet er heel erg veel aan veranderen?
Kwam deze tegen en ben aan t twijfelen… Weer een hele brommer kopen omdat ik de velgen kan gebruiken; loopt snel uit de hand zo 😀
27 mei 2014 om 18:50 #494773Ik heb nog zon’n setje liggen, maar volgensmij is dat een oude foto want die lijken sterk op mijn velgen zelfde voorband en zelfde achterband…
27 mei 2014 om 20:33 #494774Leuke Perso heb je zo al!
wat betreft die grillo velgen, als het goed is moet dat zo passen, alleen met het voor spatbord zou het misschien wat krap worden.
je top wordt wat hoger en je trekt wat minder snel op.hoop vorderingen te zien!
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.