- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 19 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 6 maanden geleden door CittaDaan.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 november 2009 om 19:23 #284252
Hey iedereen,,,
Dit is onderhand m’n 2de citta alweer en m’n maatjes en ik vonden het wel tijd om van deze citta eigenlijk wel ’n perso te maken!.
ik rijd nu al een goed half jaar op een Citta, die ook rood en zwart is omdat ik de kleurencombo gewoon geweldig vind. Hiervan zal ik ook nog wel wat foto’s uploaden.
Het is begonnen toen ik m’n eerste Citta kocht deze was gewoon simpel Zwart met Grijs. helemaal origineel ( zei die vent ) m’n pa en ik vonden hem vrij saai en gingen hem opknappen een vriend van me zat al een flinke tijd in citta’s en heb ’n hoop informatie kunnen krijgen… Na deze compleet gestript te hebben blokkie reviseren het spuitwerk jullie kennen het wel starte hij in 1 keer wat geweldig was en hij doet het nog steeds super.
Huidige Setup van de Citta waar ik nu mee rijd.
Bromcarters,
Proma ( tecnigas ) CC
Pacco 13/13
malossi powerfiltert
50cc standaard
pully 70De setup van de nieuwe citta word als volgt ;
uitgefreesde carters naar 13 MM. inlaat moet ik nog even flowen.
De tecnigas van de oude citta komt eronder.
Dellie 13/13
Polini Powerfiltert.
En helaas alweer ’n 50cc Standaard.
Polini Voorvario met achterklok vertanding 1.10.5De foto’s van m’n Projectje! ;

Totaalplaatje van gespoten onderdelen en nieuwe bandjes voor de grillo velgen.
Grillo velgies
Achterrekkie
Kroonstukken
Gespoten Frame met Zwarte schoks, En afgelaste Grillo brug,
Deze heeft namelijk origineel geen oren voor de schokdempers. Nu is het dus wel ’n SI brug. Komt nog ’n Nieuwere foto van de Brug deze is namelijk compleet afgelast dus die leleke gaten zitten er ook niet meer in.
Met alvast ’n voorproefje van de velg met Vario naaf!
Plienie Vario!
50cc licht opgehoont
Carter Gefreesd 13mm inlaat.
Gefreesd Carter en Reserve brom carter
Brom Carter
Schoongemaakte CilinderKopBij deze, weer wat foto’s en wat informatie, Helaas door omstandigheden ben ik belachelijk veel foto’s kwijtgeraakt. Helaas ook van de opbouw van de Citta. M’n pa en ik gaan dit weekend weer flink klussen de citta zo ” custom ” mogelijk maken. Zo heb ik een kickblok gekocht en een mooi cilindertje, namelijk de 70cc DR evo + een Malossi HD kop hierover zo nog wat foto’s. Verder gaan we nog vrij aparte dingen doen wat ik! nog nooit heb gezien op een Citta. We gaan een kickstart van een zundapp op de kickas lassen. we gaan de trapas compleet aanpassen. Hierover volgen foto’s als we hieraan beginnen.
Bij deze dus wat foto’s van de Citta hoe hij er Nu bij staat!

Hier nog met de aangepaste Grillo brug, deze is compleet anders als een si brug. hiervoor is een echte SI brug in de plaats gekomen, heeft hier en daar nog wat lasjes nodig. namelijk het 3de ophangpunt is ietwat rottig 🙂

Polini Speedcontrol. zegt genoeg!

Grillo velg

Speedgaz!

Proma CC de echte, deze gkocht met 4 laklagen eroverheen. Verfabijt roeleert! Hierna ietwat gepoetst met Staalwol
Ik had een avond niks te doen, dusja dan ga je maar je letters witten 😀
Best gelukt. Dit zijn trouwens de Michelin M29 S.

Bestel je een HD kop van malossi krijg je dit, achteraf na een super snelle reactie en een goed overleg met de heren van JMPB
Bleek dit een soort van Productie fout te zijn van malossi! Vrij apart.Dit was het weer even na een lange tijd… deze week gaan we weer aan de slag en zal me best doen weer foto’s te maken. en wat van betere kwaliteit! ( excuses hiervoor ) Camera van moeders is niet altijd vrij.
Groetjes
Daniël/Cittadaan
Nou jongens, m’n pa en ik hadden weer tijd dus zijn weer flink in de weer geweest!
Brug hier en daar gefixt, vorige kerel had er sleufgaten van hier tot tokyo in geveild….
plaatje erachter gelast, en er bovenop hem volgelast.
Waren toch bezig, dat grote gapende gat maar dicht gemaakt.
Aanslag voor m’n kickstart.

Het nieuwe kickstarter. Compleet uniek zover ik weet heeft niemand dit. het huidige werk wat erinzat, de buis, trappers allemaal weggegooid. het tandwiel uit laten draaien. hier een bus in gelast. Op deze bus een kickstarter van een Zundapp gelast. Waarom we dit gedaan hebben? Puur omdat dit praktischer en naar mijn mening ook mooier is.Closeup. Hier zie je ook de voorste naaldlager, achterin zit er nog 1 gemonteerd.
Sorry voor de slechte kwaliteit, hier zie je dat op de si brug, de proma eigenlijk gewoon … past. hij zit nu vast op de torenmoer en op de uitlaatpoort, we verhitten hem bij de 1ste bocht waar hij omhoogloopt. trekken hem ietsjes naar beneden zodat alles mooi strak afloopt en ook zodat we hem kunnen monteren.
ook recent binnengekomen. Mijn gele drukveer en Trekveer setje. Hiervan ga ik ook de gele gebruiken.
Blokje zonder een hoop. Maar met de Dr70!! 🙂
Dit was het weer voor zover. Dit was alles pas maken. Nu de puntjes nog op de i. Dan gaat de brug naar de straler-spuiter. ook deze word rood! ben erg benieuwd.
Ik hoor het wel vragen of wat dan ook.
Groetjes
Daniël van Zwienen
Was ik weer met de foto’s van de auspuff.

ietwat zonde van de valschade op de demper, dit was helaas al zo, vind het erg gelukt! hij glimt schitterend!:)Kijk , Big update !
Foto’s van m’n Brug die ik zojuist terug heb van de spuiter!.

met kap

zonder kap

En nu. De brommer is af !!!!!!!!

Meerdere foto’s.

Kick detail.

Gewoon vet!
25 november 2009 om 19:38 #453767Mooie ingredienten!
Grillo velgen zijn ook wel tof op een citta.
25 november 2009 om 20:08 #453256vet

GTZ NV
25 november 2009 om 21:46 #454118Ja die grillo velgen zijn geil. Als ik die ooit eens tegenkom ergens, wil ik het wel eens proberen haaha.
25 november 2009 om 22:55 #454031Je werk erg netjes zo te zien:) het eindresultaat benieuwd me, en grillo velgen zijn het idd helemaal op een citta!
25 november 2009 om 23:54 #454454waar koop je die knappe grillo banden?
Mike26 november 2009 om 18:21 #456117Ehm, ik heb gehoord dat ze ook via Easyparts te koop zijn, Ik heb ze daarintegen via m’n vader. Via ’n Bandenboer laten bestellen. ( het zijn Michelin M 29S )
Bedankt voor de Toffe reacties. van het weekend m’n inlaatje flowen met ’n veil. en Grillo velgen ja, ik had het geluk een Sloop grillo te vinden voor weinig. hiervan heb ik ook de Brug gepakt en oren erop gelast.. binnekort upclose foto’s van het laswerk.
Binnekort weer ’n update dus.
groetjes
26 november 2009 om 18:34 #456118CittaDaan :
hiervan heb ik ook de Brug gepakt en oren erop gelast..Enne, wilt ie al luisteren? haha
Ziet er mooi uit kerel
vers kleurtje!26 november 2009 om 18:39 #456119Haha geniaal!.
bedankt man, Rood zwart ja, vind ik de meest sexy combo.
27 november 2009 om 17:36 #456132Bekende bandjes Daan!
Ziet er goed uit gozert
27 november 2009 om 17:44 #456133Mooi dingkie man ! ben benieuwd naar de eindresultaat foto’s
27 november 2009 om 18:10 #456135Grillo velgjes zijn leip
27 november 2009 om 18:46 #456136Hey bedankt jongens!
MHR super bedankt voor alle info man !
ja, de Pilot sporty’s waren niet leverbaar in 14” , dan maar de m 29S. ook erg gaaf.
misschien dat er nog ’n DR 50 komt maar m’n ouders zijn belahchelijk streng kwa snelheid omdat het ook gewoon ’n snorbrommertje is.Van het weekend zullen wel weer nieuwe feuteu’s komen!
groetjes
29 november 2009 om 19:51 #435087Update,
Blok inelkaar alleen ik denk dat het veilwerk mis is gegaan.. de bovenkant werd mij vertelt dat deze erg krap was geveild.
alleen als ik in m’n inlaat kijk zie ik de onderkant van de Krukas. ik ben bang dat deze zal gaan lekken. ik zie net het randje van de krukas, is dit erg??? Si brug gespoten. een deze avonden de resterende dingen hopelijk spuiten en misschien dit weekend alles opbouwen!.ik maak vanavond foto’s en post ze hopelijk morgen. Batt waren op…..
Groetjes
29 november 2009 om 20:03 #456166Gewoon een krukas in je grootcarter leggen en op je inlaat blazen. Dan mag er geen lucht ontsnappen als de krukas het inlaat vlak afsluit. Zowel dan lekt je inlaat en krijg je je blok nooit mooi afgesteld.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.