Vespa-Ciao.NL
:: Citta

Home Forums Algemeen Oude topics Citta

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 80)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jacky
    Topic starter

Ontsteking kan niets mis mee zijn he zonder dat k er wat aangedaan heb? Of kan er verder iets mis zijn alstie vonkt?

Fredzzz
      Moderator

moet je heel lang aan rennen?

als dat het geval is en je maar 10 gaat (met aardig wat toeren) dan heb je mischien een lekke kop, of lekke kop pakking.

heb je in dat geval nog een andere kop liggen? probeer die anders? vaak is het zo dat je compressie systeem (dat bij de cilinder kop dus) lek gaat, of je pakkingen ook als je cilinder scheef zit…

zit je carb er ook goed op verder?

Jacky
        Topic starter

Thnx mate:).. K ben dus ff nieuwsgierig gewees en omdat die kop zo mooi uit de citta brug steekt ff eraf gehaald om te kijken of het een polini was en de cilidner goed te zien;)… Meby heb k de(polini) kop niet goed terug geplaats. Is zowiezo opgevallen dat ik dat ding waarje de kabel vd decompressie inhaakt verkeerd om heb gezet. DAt goed zetten kijken of pakking goed zit en uhm k heb geen andere kop. Maar zeker bruikbare info:D Thnx man. Ohja carb zit niet helemaal goed overheen mja al1 de laatse mm niet of nog niet eens en mm dus lijkt me geen probleem! BEDANKT morgen hoor je vanme!

Jacky
          Topic starter

DIt helpt helaas ookniet. Kop eraf gehad, pakking ertussen gedaan zit goed maar geen verschil. Je hoort wel erg hard de compressie zalma zeggen als k loop , zo plop plop.. misschien toch es andere kop proberen maar die kop was ook goed toen k t blok onder de brommer uithaalde dus. En datje dat hard hoort zal wel door die 65 cilinder komen. Nogmeer ideeien hoop ik:'(

nog ff alles op en rijtje.
            – Hij liep dus voor k et blok eronderut haalde en em spoot perfect.(blok is niet eens onder de brug vandaan geweest) Al1 kabels los en koppeling en poulie eraf enz!
            – hij vonkt en goed andere bougie al geprobeerd.
            – Tank vol kraan open slang vol benzine en vlotterbak ook.
            – Nu moet k ver lopen en als k stop met lopen valt tie uit, na lang rennen blijft tie aan en loopt 10km/u en niet stationair.
            – Kop lijkt goed te zitten met pakkingen.
            – Nieuwe gaskabel, bij geen gas is er een opening en volle gas is het helemaal open. klopt ook toch?

Fredzzz
            Moderator

ik denk dat je spie kapot is…

als je met een kapotte spie aan loopt kan die nog wel es vonken (niet zo sterk als met een goeie spie, maar alsnog er komt een vonk)…

hoe sterk is je vonk?

Ik had ook een keer problemen met mn spie, na heel lang lopen gaat die dan wel even aan maar valt weer uit omdat die niet goed vonkt en de benzine toevoer in de cilinder simpelweg over de vonk balanceert…

Jacky
              Topic starter

HElaas dit is he tookniet maar ik zal nog es proberen met een andere kop ,bougie enz.

Jacky
                Topic starter

:! Ingeving,, Om de filter zat tape. K dach tom hem in elkaar te houden. Ik die rommel natuurlijk eraf gehaald want das zeer onprofessioneel. misschien dekte die tape de openingen wel half af en heb k door hem eraf te halen de afstelling verneukt:d Morge es proberen, al lijkt het me sterk dat dat zoveel scheelt..

Kay
                  Bijdrager

Ik zou een eens een nieuwe bougiekabel en condensator proberen.

Jacky
                    Topic starter

THNNXXX weer mensen. T kan niets onnozelers zijn dan t was srry dat k het niet eerder doorhad. De nieuwe boegie die k had liggen was stuk, met de andere nieuwe liep tie vrijwel meteen. I feel ashamed:$ Dan nog een vraag om t af te sluiten, is het normaal dat zon brommer met 65cc veel meer trilt en onregelmatiger loopt en wat trilt alsje gas loslaat en vertraagd? Heel verschil met me ciaotje..

Jacky
                      Topic starter

bougie is wel bh6 ipv 8 is dat en probleem?

Jacky
                        Topic starter

Hoe snel zoude jullie em schatten?

– 65cc alu polini met polini kop
                          – 13/13 @ 67 met geveilde inlaat tot 12 mm kan ook wel 13 zijn.
                          – Originele brommer uitlaat
                          – Bromklok, 70 poulie

Jelle89

denk dat ie even hard gaat lopen als je ciao..tenminste in de buurt daarvan…

Jacky
                            Topic starter

nja volges die 55 wat bij setup staat wel ongeveer. Maar ciao loopt eigelijk toch veel harder. Ma k heb 55-60 in setup gezet om commentaar te voorkomen;) Mja ding loopt wel fijn toch leuk zon snellere cilinder:P

Jacky
                              Topic starter

Om jullie reacties te belonen:p

Er valt jullie vast iets op aan de brommer, laat dit en hint zijn;) Alsje er een +hebt liggen laat het aub weten:P

edje
                                Bijdrager

citta :rules

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 80)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.