Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta wilt niet goed lopen
- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 10 maanden geleden door jari1996.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 april 2017 om 15:25 #176691
Waarschijnlijk zal het wel een Malossi Brevettatto zijn. Sproeier 45-41 is natuurlijk veel te klein voor een Malossi cilinder, dat verklaard ook dat hij op choke wel iets doet.
Haal het blokje er eens onderweg, draai je cilinderkop er eens af en bekijk de cilinder. Welke boring en ziet die er nog goed uit? Daarnaast even de krukas voor de inlaat zetten en probeer eens te blazen door de inlaat. Als het goed is zou er geen lucht door moeten gaan.
11 april 2017 om 15:30 #176692Bedankt voor je reactie hansieb,
Ik ga dat meteen even kijken.
Ik merk ook dat hij met sproeier 70 tot 84 net zo beroerd doet.
Dus daarom denk ik valse lucht.
Ik ga ook even de boring op meten.Gr jari
11 april 2017 om 15:47 #176693Top, schiet ook even wat foto’s zodat we eventueel van een afstandje nog wat advies kunnen geven 😉
11 april 2017 om 15:53 #176694Hoe ken ik die fotos toevoegen aan een bericht toevoegen?
Ik heb even geprobeerd de krukas zo te draaien hoe je zei, maar hoe weet ik dan of hij goed staat.
Als de krukas op een bepaalde stand draai dan is het luchtdicht.
En de rest van de standen komt er lucht uit de uitlaat als ik door de inlaat blaas.11 april 2017 om 20:05 #176695je inlaat is dus in principe goed.
er blijft dan nog over :carburatie
compressie
onstekingals je denkt dat het aan de afstelling ligt dan zou je zeker wel iets moeten merken als je van 50 tot 66 hebt geprobeerd
zoals je zelf al aangeeft; met 66 pruttelt hij en met 50 moet de choke erop.
daar tussen zit het ideale punt maar loopt het nog niet.
aan valse lucht blijft dan nog de keering over bij het vliegwiel en de carter pakking en voetpakkingals hij lekt bij de voet pakking dan zie je daar dikke benzine resten en olie.
bij de keerring is dat ook maar dat zit achter het vliegwielcompressie is min of meer te meten door aan de binnen zijde van de koppeling te draaien
(daar waar de 3 koppeling schoenen zitten )
je zou een redelijke weerstand moeten voelen bij het ronddraaien van de koppeling.
soms is het zo erg dat je niet genoeg kracht hemt om en in een keer vol rond te kunnen draaien
voel je geen weerstand of heel weinig? dan is het tijd om te cilinder en zuiger te gaan controlerenik denk toch dat je eerst eens even goed moet kijken wat je nu precies hebt. want een standaard malossi cilinder is nog steeds een raadsel voor ons.
eventeel even een andere carburateur proberen kan al veel schelen (als je die hebt)
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.12 april 2017 om 06:06 #176696Bedankt voor je goeie uitleg Ritze,
De keerring en de voetpakking ga ik straks even kijken, ik heb wel gemerkt dat als ik op de aansluitinf van carburateur deo spuit dat hij dan uitvalt.
Ik zou niet weten waar hij dan valse lucht moet trekken, want het busje zit in me carburateur die hem zou moeten afsluiten.Compressie Heb ik even bekeken, hij draait redelijk moeilijk door dat punt heen. Volgens mij is dat genoeg compressie.
Moest best wel een beetje kracht geven.
Mocht het de compressie zijn zal ik dan de zuigerveren moeten vervangen of de hele cilinder met zuiger en al?
Want van binnen ziet de cilinder er nog goed uit, geen beschadigingen en groeven.Wat ik al zei is dat het een malossi brevettato is ik zal straks ook even opmeten wat de boring ervan is.
Een andere carburateur heb ik ook geprobeerd en dat maakte niet echt verschil.
De carburateur die er nu op zit is ook vrij nieuw nog.12 april 2017 om 17:15 #176697Helaas geen tijd gehad vandaag word morgen vervolgd dan ga ik het even nakijken.
Gr jari
13 april 2017 om 17:54 #176355helaas gaan tijd gehad nog.
Zaterdag ga ik er verder naar kijken en dan laat ik meer weten.
Gr jari
14 april 2017 om 05:17 #176358nja voelbare weerstand is meestal wel genoeg om het iets te laten doen.
met de deo test moet je wel uitkijken dat er niks door de carb gaat, maar dat word erg lastig als je het op de carb spuit 😀ik denk dat je het makkelijkste uit bent om even een andere carb te proberen zodat je weet dat het niet daar aan ligt.
ze kunnen wel eens raar doen..als de brommer wel op volgas min of meer loopt dan zou die ook meteen moeten uitvallen als je je vinger in het aanzuig gat van de carb steekt, als hij dan toch nog vrij lang blijft sputteren en lopen dan heb je echt een valse lucht probleem
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.14 april 2017 om 15:16 #176311Bedankt voor je reactie Ritze,
Ik ga morgen even kijken of hij meteen uitvalt op het moment dat ik me vinger in het aanzuig gat van de carb steek.
Een andere carburateur heb ik geprobeerd ook een 13-13 en dat ging vrijwel het zelfde.Gr jari
14 april 2017 om 15:46 #175888Ok, dat is iets nieuws die vinger truc, die ken de ik nog niet 8)
De hobby word steed leuker
Dus bij vermoeden van valse lucht, vingeren. =)
30 april 2017 om 11:55 #176751Vandaag ben ik weer even bezig met de brommer.
Vorige dagen had ik geen tijd en was het slecht weer.Even een update:
Vandaag de citta gestart en heb geprobeerd de inlaat van de carburateur dicht te houden.
Hij viel niet uit. Dus nu zou het dan een valse lucjt probleem moeten zijn.Nou mijn vraag op welke plekken ik allemaal moet controleren en hoe ik die controleer.
Mvg jari
30 april 2017 om 12:49 #176752Ik heb even die cilinder en zuiger bekeken. De boring is 43 mm. Dus lijkt mij een 65cc malossi dan.
Ik zag dat er geen pijltje op de cilinder stond en dat de slotjes van de zuigerveren niet door een poort gaan.
Maar er zit een opening in me zuiger en die stond al naar die uitlaat kant.
Moet die niet andersom dat hij daarom raar doet?Gr jari
30 april 2017 om 13:40 #176753Als er een gat in de zuiger zit en dat gat gaat over de uitlaatpoort heen, dan lekken er uitlaatgassen naar je carterruimte en carter gassen naar je uitlaat, 😉
En dat wil je niet.30 april 2017 om 14:17 #176754Nou zuiger omgedraaid.
Starten en lopen.
Nu zit ik ng even met welke sproeier ik er ongeveer in moet doen het is iedergeval een malossi 65cc cilinder.
En 13-13 carburateur.Na een rondje te hebben gereden kwam er rook aan de uitlaat zijd van de cilinder. Lichte rook.
Komt dat doordat ik me koelkap er niet op had of een te kleine sproeier?gr jari -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.