Vespa-Ciao.NL
:: Citta wilT<? maar niet vonken

Home Forums Techniek Elektrisch Citta wilT<? maar niet vonken

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

michael-meister
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een citta met elektrische ontsteking.

Maar ik was vorig jaar aan het rijden en ineens viel me brommer uit. en is na die tijd ook niet meer aan geweest.
      Nu met het lekkere weer opkomst heb ik hem maar weer eens uit de schuur gehaald en hoop ik hem weer aan de praat te krijgen. Maar ik loop nu vast.
      Ik weet niet hoe ik mijn bobine goed kan meten want de kabel zit er aan vast.

Wat er allemaal aan gedaan is.

– Carb schoongemaakt.
      – Bougiedop los gehad, stukje van me kabel afgeknipt en er weer op gedraaid ( hopende dat hij beter contact kreeg ).
      – Bobine losgehad en alles goed opgeschuurd voor betere massa.
      – Bougie zelf is in een vrij nieuwe staat dus daar twijfel ik niet aan.
      – Vorig jaar had ik mijn hele blok nog aan de binnekant goed schoongemaakt omdat ik toen ook die elektronische ontsteking erop had geplaatst.

Hoop op een paar hulpzame reacties.

MarcoS
      Donateur

Doet je cpvv het wel en heb je een vonk, dat lees ik nergens?

tompiebozzel
        Bijdrager

je hebt geen electrische ontsteking, maar contactpunten ontsteking. zal toch eens je condensator vervangen en idd wat marco zegt, je cp vervanger eens nakijken.

succes:thumb

MarcoS
          Donateur

@ tompiebozzel

Als hij cp vervanger gebruikt omzeil je ook de condensator, dus die is het niet 😉

michael-meister
            Topic starter

Nou ik heb vandaag me hele blok uit elkaar gehaald en hopen te stuiten op het probleem. Er zat wel wat zwarte troep op één van mijn condensatoren. Verder de hele binnenkant schoongemaakt en de kabel aansluitingen goed nagekeken.

Maar hij deed het helaas nog niet.
              Maar hoe kan ik die contactpunt vervanger doormeten om te kijken of die nog goed functioneert?

MarcoS
              Donateur

Het makkelijkst is om je contactpunten en condensator terug te plaatsen en kijken of die het dan wel doet…

michael-meister
                Topic starter

Maar dan blijf ik ze afstellen om de zoveel tijd, daarom had ik gekozen voor deze optie. Maar is er geen manier om die cpvv door te meten??

MarcoS
                  Donateur

je kunt alles plaatsen en dan later haal je enkel je gele draad los en zet je je contactpunten helemaal open, zodat ze elkaar niet meer kunnen raken, en dan sluit je de cpvv weer aan 😉

michael-meister
                    Topic starter

Maar hoe kan je testen of die cpvv goed is??

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

Dat doe je door de contactpunten en de condensator terug te plaatsen.
                        Als de brommer vervolgens wel loopt is je cpvv overleden.

michael-meister
                        Topic starter

maar zoiets is dus niet door te meten??
                          Want heb gisteren namelijk alles weer in elkaar gezet -_-‘

DinoH
                          Donateur

Je kan beter even een prof op dit gebied vragen, is denk ik makkelijker

MarcoS
                            Donateur

CiaoRacing75 :
                              Je kan beter even een prof op dit gebied vragen, is denk ik makkelijker

makkelijker als bovenstaand beschreven kan niet…:pest

DinoH
                              Donateur

Dat Snap ik wel. Maar als hij het dán nog niet snapt, is maar een tip hoor!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.