Vespa-Ciao.NL
:: Citta vragen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta vragen

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 238)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Topic starter

Ja ik kan het proberen maar zal het beter zijn als ik het carter ook 13mm inlaat maak?

Wim
      Bijdrager

Ja ik kan het proberen maar zal het beter zijn als ik het carter ook 13mm inlaat maak?

Heb je dat nog steeds niet gedaan dan..
        man man man schiet nou eens een beetje op hahaha 😛
        maar uuhm ja als die ook 13 mm maakt daar zal je motortje wel blij van worden.

Ries Maas
        Bijdrager

.

Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...

Mike
          Topic starter

Nou ik heb de 10 millimeter carter inlaat maar gehouden want ik had geen zin om m’n blok er alweer onder weg te moeten halen. Ik heb nu de 13/13 erop met een 58 sproeier en hij loopt perfect👌 geen viertakten, mooie gas reactie, hij trekt mooi en de top is 44 kmph. Maar is het mogelijk door de toeren die m’n blok maakt dat m’n lampen niet meer werken? Hoe zou ik dit weer kunnen fixen?  En waar moet ik dan kijken

Wim
            Bijdrager

Om de inlaat groter te maken moet niet alleen het blok er onder vandaan.. het blok moet ook nog eens uit elkaar. Maar mooi dat ie goed loopt nu. Kan het me wel voorstellen hoor.. het is verdorie mooi weer dus eerst maar eens rijden. Je kan later ook nog wel een keer die inlaat aanpakken.

Tuurlijk kan je je lampen kapot maken als je erg hoog in toeren gaat.. maar dat is mij persoonlijk nog niet gelukt. Nu heb ik voor een 25 watt lampje, die is wat zwaarder dus brand wat minder gauw door. Je kan er ook voor kiezen om er een weerstandje tussen te fabriceren zodat je lampjes wat minder stroom krijgen.

Hoe je het kan fixen:
              De oorzaak van de storing opzoeken en die verhelpen.

Zou beginnen met controleren of je lamp of lampen kapot zijn.. dan vervangen. (en zet er dan voor de zekerheid een wat zwaarder lampje in zodat je niet morgen gelijk weer aan de beurt bent).
              Zijn de lampen niet stuk dan is er ergens misschien een stekkertje los gegaan.. stekkertje vast zetten. Drukken de contacten wel goed tegen het lampje aan.. zo niet die even wat buigen zodat ze wel goed contact maken.
              Zijn je lampen niet stuk en is er ook geen stekkertje los.. check dan of er überhaupt wel stroom opgewekt word voor de verlichting.
              Geen stroom dan moet het blokje even onder vandaan voor een inwendige inspectie.
              Krijg je wel stroom op de draad voor de verlichting dan kan je kijken of er ergens een breuk in de kabel zit of misschien slechte contacten bij / in de lamp of slechte massa.

Maar als die van jou zo veel toeren maakt dat je lampen er van kapot gaan dan zou ik een wat kleinere poelie overwegen.

Mike
              Topic starter

Ja ik zal morgen even kijken of het mn lampen zijn die kapot zijn. Vanmirgen ben ik begonnen met afstellen en sproeiers wisselen en al dat en toen branden mijn lampen nog en tegen de middag waren de voor en achterlamp uit dus ja het zal best kunnen dat ze doorbranden

Haha ja hij maakt opzich wel toeren. Vooral als hij boven de 20 komt dan schiet hij hoog in de toeren

• Ohja gister heb ik een probleem gevonden met mijn nieuwe koppeling. Iemand van dit forum zei dat mijn koppeling m’n blok mischien tegenwerkte en dat hij daarom niet stationair lopen wou maar die koppelingveren zijn zo zwak dat ik ze eruit heb gehaald en nieuwe besteld heb en erin heb gezet. Ik heb hem geprobeerd met de veren maar ze waren de verkeerde maat🤦‍♂️ toen heb ik de oude er weer in gezet en ik probeerde hemen ik hoorde dar er iets niet goed zat als ik hem aan wou lopen dus met m’n startsegmenten. En toen ik de koppeling los hielt lag er allemaal ijzer stof en stukjes ijzer in de koppeling alsof hij ergens langs krast of schuurt of iets dergelijke. Dat gebeurt als mijn startsegment aan wil slaan dan krijg ik die troep en m’n koppeling zegt 2 x klokkk  klokkk en dan ineens slaat hij aan en gaat hij. Ik heb nu mijn oude koppeling erop zitten en die is ook niet geweldig meer maar hij doet iniedergeval niet zo raar als de nieuwe. De nieuwe is wel iets anders dan de originele maar ik heb er in de tijd dat ik hem heb nog geen problemen mee ondervonden, tot nu dan.

Mike
                Topic starter

Zou iemand weten hoe dit kan met mijn koppeling want het is wel zonde van m’n koppeling

Wim
                  Bijdrager

Iemand van dit forum zei dat mijn koppeling m’n blok mischien tegenwerkte en dat hij daarom niet stationair lopen

Vaag .. hoe zou een koppeling het blok moeten tegen werken? bedoel dat draait toch allemaal gewoon mee. Je koppeling ontkoppelt toch ook wel normaal als je het het gas los laat en hij stationair draait..  dus die logica ontgaat me een beetje.

Heb je het al even weer uit elkaar gehaald om te kijken wat er iets niet goed zit? Je ziet van binnen in de koppeling gauw genoeg of er ergens iets aan slijt.

Mike
                    Topic starter

Ja ik heb de koppeling al uit elkaar gehad en heb de veren van het startsegment anders gezet nu is het wel minder. De originele koppeling doet het ook nog wel goed maar het is niet veel meer. De nieuwe koppeling is geen originele dus misschien dat het daar aan ligt?

Met de origineel koppeling trekt hij mooi door naar de top maar met de nieuwe heb ik een soort dip bij de 20 kmph. Maar ik hou het eerst wel bij de originele koppeling en dan kijk ik wel hoelang die het nog volhoud

Mike
                      Topic starter

Nou ik hou de originele koppeling erop. Ook heb ik hem nu helemaal afgesteld en hij loopt nu hartstikke mooi, De bougie kleur is ook mooi dus ik denk dat dit hem wel was eigenlijk. Hij is af.
                        Nu kan ik beginnen aan het uiterlijk maar motorisch is hij nu eindelijk na een jaar klaar. Zonder jullie hulp was het echt niet gelukt. Ik heb zoveel aan dit forum gehad en de mensen die erop zitten. Hartstikke bedankt iedereen voor het meedenken en het oplossen van alles. Ik zou jullie op de hoogte houden hoe het gaat met mijn citta als jullie daar belang bij hebben. Laat maar weten😀

Wim
                        Bijdrager

Nou top dat het uiteindelijk toch allemaal mooi loopt..Ik ben blij dat we je op wat verder hebben kunnen helpen. Alle begin is lastig, je moet op de één of andere manier toch leren en daar is zo’n forum als dit erg handig voor. Zal eerlijk bekennen dat ik hier zelf ook veel geleerd heb over de techniek van onze brommertjes en ik ben ook nog lang niet uitgeleerd  😉

Ja hou me (en de rest van de geïnteresseerden) op de hoogte van hoe die het blijft doen. De ervaring leert dat er uiteindelijk wel weer een dag komt dat de gereedschapskist er weer aan te pas moet komen. Is het niet vanwege een storing oid dan is het wel omdat je zelf zat van de snelheid bent en je de brommer sneller gaat maken..  :mrgreen:

Mike
                          Topic starter

Ja, ik hou hem eerst zo, inderdaad als ik er zat van ben dan zet ik er wel wat snellers onder.
                            Ik heb eerst gister toch maar de blauwe polini trekveren in gezet want de koppeling sloeg nog wel wat te vroeg aan en dat is nu helemaal weg.
                            Ook heb ik hem gister even een wasbeurt gegeven. Maar nu zitten er op de kappen en spatborden ineens allemaal witte vlekken, hoe kan dit en wat zou ik eraan kunnen doen want het is nu net een koe met die vlekken😂. Ook wel leuk maar dat was niet de bedoeling. Wat kan ik daar aan doen?

Mike
                            Topic starter

Ik heb gister een nieuwe citta opgehaald met een paar problemen wat ik ook gehad heb. Ook heb ik bij die citta wat onderdelen gekregen zoals 6 carbarateurs waarvan 5 13,13 en een 12.10. Ook heb ik er 3 poelies bij gekregen en 2 v snaren. Maar ik weet niet welke maat de poelies zijn en voor welke maat de snaren zijn. Hoe moet ik dit meten?

gileracitta
                              Bijdrager

Ik heb gister een nieuwe citta opgehaald met een paar problemen wat ik ook gehad heb. Ook heb ik bij die citta wat onderdelen gekregen zoals 6 carbarateurs waarvan 5 13,13 en een 12.10. Ook heb ik er 3 poelies bij gekregen en 2 v snaren. Maar ik weet niet welke maat de poelies zijn en voor welke maat de snaren zijn. Hoe moet ik dit meten?

Pully snaren
                                – Citta met pulley 105: 9.5×1085
                                – Citta met pulley 90: 9.5×1035
                                – Citta met pulley 80: 9.5×1025
                                – Citta met pulley 70/65: 9.5×1010
                                – Citta met pulley 55: 9.5×985

Wim
                                Bijdrager
                                15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 238)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.