Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta vragen
- Dit onderwerp bevat 237 reacties, 19 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 4 maanden geleden door Mike.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 april 2023 om 14:11 #819901
Ja hoor, geen stress. Ik bestel daar regelmatig, laatst nog een luchtfilter en venturi besteld. Je weet trouwens dat het vandaag zondag is? In Duitsland respecteren ze het weekend nog, dus gewoon even geduld hebben.
Ohh top. Ik dacht straks ben ik m’n geld kwijt, dat zal zonde zijn. Maar ja dat klopt de Duitsers zijn wel strict op het weekend dat heb ik wel gemerkt na 8 haar in duisland te hebben gewoond.
Op de site van easyparts stond dat ze 24/7 open waren dus vandaar dat ik dat dacht😂De uitlaat wordt morgen geleverd. Dan ga ik hem ook gelijk testen😀
Ik hoop zo dat mijn citta er goed mee loopt want dan heb ik hem na een half jaar dingen proberen en testen en weer proberen en weer testen en dingen fixen mijn citta eindelijk weer goed aan de loop. Ik hoop het zo.Ik zal morgen laten weten hoe het is gegaan.
26 april 2023 om 14:51 #819932Op de site van easyparts stond dat ze 24/7 open waren dus vandaar dat ik dat dacht
haha ja je moet tegenwoordig niet altijd alles geloven wat internet sites beloven. Neem Kparts.. prima site verder maar ze zeggen ook vandaag besteld is morgen in huis.. denk dat me dat hooguit 2 keer is over komen dat het ook daadwerkelijk de volgende dag geleverd werd. Meestal komt de bestelling toch vaak een paar dagen later.
Maar goed dat weet je nu 😉 ..Ben benieuwd hoe het straks gaat als je de nieuwe auspuff er onder hebt.
26 april 2023 om 14:58 #819933Houd er wel rekening mee dat er een grotere sproeier in kan/moet 😉
No stress, all fun and a bit of speed26 april 2023 om 19:58 #819934Nou… ik heb de uitlaat erop.
Wat een gedoe om een 22 mm uitlaat passend te maken voor een 23,5 mm cilinder. Maar hij zit er nu helemaal op.
Hij trekt nu vanaf de 25 kmh echt heel mooi, je krijgt echt een boost!
Heb er ook een grotere sproeier in gedaan, sproeier 56.
Hij loopt nu 40 en als hij warm is 43/44 en hij loopt stationair, wel een beetje hoog maar goed.
Maar nu het volgende probleem. Hij blijft qua toeren hangen op de 20 kmh. Ook als je stil staat en je geeft gas dan maakt hij niet meer toeren en houd hij zomaar in. Ook als je rijd blijft hij hangen op 20 kmh. En moet je hem meehelpen om sneller te gaan zodat hij ongeveer 25 gaat en dan krijg je de boost.26 april 2023 om 20:21 #819936Houd er wel rekening mee dat er een grotere sproeier in kan/moet 😉
Ja dat heb ik gemerkt hahahaha.
Maar ik ben nu van een 52 naar een 58 gegaan en met de 58 viertakt hij een beetje en loopt hij maar 30 en met de 56 die er nu is zit loopt hij mooi 40 en loopt hij stationair. Alleen nu nog de toeren probleem fixen maar ik weet echt niet waar het aan ligt27 april 2023 om 00:16 #819938Wat voor koppelingsveren gebruik je nu?
Je probleem doet me namelijk denken aan wanneer ik in mijn koppeling de originele veren heb.. dan wil die gelijk aangrijpen al bij een laag toerental en dan kom je moeilijk van z’n plek. Ik gebruik nu de groene Polini koppelingsveren dan moet het blokje even wat meer toeren maken voordat de segmenten aangrijpen. Dan ben je die dip kwijt.28 april 2023 om 10:25 #819952Ja ik heb nu de originele veren erin, en ja hij trekt wel op maar hij blijft gewoon hangen op die 20 kmh. En als je stilstaat en je geeft gas dan gaat hij ook niet hoog in de toeren hij blijft gewoon op die lage toeren die hij ook maakt als hij 20 rijd. En als ik de band optie en gas geef dan heb je eerst dat hij blijft gangen en dan ineens schiet hij heel hoog in de touren en loopt hij op z’n top
28 april 2023 om 11:20 #819954Lastig lastig… Wat kut brommer heb je hahahaha nee geintje.. het moet wel goed komen. Ik heb het idee dat die dip vooral met de koppeling veren te maken heeft.
De originele veren zou ik zo gauw mogelijk in de oud ijzer bak mieteren.. (of bewaren voor als je ze ooit weer denkt te willen gaan gebruiken) Die zijn prima bij een standaard originele Citta die 25 gaat maar als je begint met opvoeren is dat vaak 1 van de aller eerste dingen die je mag vervangen. Die veren zijn veel te slap en laten de segmenten meteen uitzetten bij weinig toeren. Zo’n motortje is net een orkest. Het allemaal op elkaar afgestemd zeg maar. De inlaat, de carburateur, sproeier, luchtfilter, de timing, de uitlaat enz enz enz.. Zodra je aan die originele afstelling wat veranderd, bijvoorbeeld een grotere inlaat, carburateur en uitlaat, dan moet je o.a ook het aangrijpmoment van de koppeling aanpassen. Je wil juist meer toeren en dat houden die veren tegen.. Daarom zijn er van die mooie gekleurde veertjes van bijv. Polini in de handel. Welke kleur je moet gebruiken bij welke setup is vaak een kwestie van uitproberen. Mijn setup doet het het best op de groene veren maar kan best zijn dat jij een slag slapper moet hebben of juist nog een slag stugger.
De indeling qua kleur en sterkte:
grijs – groen – blauw – blank
slap ——————— sterk28 april 2023 om 12:45 #819955dat klopt idd, grof gezegd: grijs: getunede 50cc groen: 60cc blauw: 70cc blank: 80cc Ik rijd ook met groen, blauw is net wat te sterk.
Voor Mike zijn setup zou ik idd de grijze nemen.
No stress, all fun and a bit of speed29 april 2023 om 16:08 #819975Ja hahaha het is inderdaad een kut ding😜 soms word ik er echt moedeloos van alle problemen.
Ik ook al dat het aan de trekveren lag, en een vriend van me zei dat ook al.
Die set van polini trekveren die op jmpb staat zitten daar die grijze trekveren in of zijn dat nou de blanke veren ? Als dat wel de grijze zijn dan bestel ik die gewoon en nog wat andere dingen mee want 7,50 verzendkosten voor 1 onderdeel is een beetje te veel vind ik. Maar dat zal wel komen door de gierige Nederlander in mij😂😜29 april 2023 om 18:46 #819976In het setje van Polini zitten de grijze..
Maar.. nu heb ik toevallig nog een setje grijze liggen.
Als je wilt mag je me je adres via PM sturen.
Dan doe ik ze morgen in een envelop en dan komen ze maandag jouw kant op.No stress, all fun and a bit of speed29 april 2023 om 23:20 #819980Ahh dat zou echt top zijn, dan hoef ik het niet te bestellen en dan kan ik ze proberen,
En zul je zien hé dan heb ik de veren erin en dan moeten er nog strakkere in dat zal echt kloten zijn maar ja zo lastig is mijn cittatje wel😅Ooh dat zou me idd ook niets verbazen.. Wanneer je aan het afstellen bent kan je er vaak beter van uitgaan dat het niet meteen de eerste keer goed is. Dat is nu éénmaal een ding bij deze hobby waar we allemaal wel eens of meerdere keren tegen aan lopen. Afstellen > testen en dan weer afstellen < testen tot het goed is. Verander je de uitlaat dan moet er 9 van de 10 keer ook een andere sproeier in maar dan merk je dat er in je koppeling ook wat moet veranderen maar dan moet er waarschijnlijk ook een andere poelie etc etc. Naarmate je meer ervaring krijgt weet je op een gegeven moment ongeveer wel wat waarbij hoort en hoef je het wat minder vaak uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Nu ben ik ook nog maar net een jaar of 5 met deze brommertjes bezig dus weet ik ik ook nog lang net alles en leer ook nog regelmatig nieuwe dingen. Ik mag dan ook heel graag door oude topics heen bladeren en de technische problemen / oplossingen van anderen lezen. Wat dat betreft is dit forum echt een goudmijn. Via de zoekfunctie kan je hier dingen leren die je op geen enkele school kan leren.
1 mei 2023 om 23:45 #820009Ja het is echt een gedoe maar dat houd het wel leuk.
Gister heb ik m’n citta een paar km vol gas warm gereden en ge stationair schroef er zover uitgedraaid dat hij mooi stationair liep en niet zo hoog in de toeren en dat hij niet uitviel. Dat heb ik zo gelaten en heb er niks meer aan gedaan. Nu heb ik vandaag weer een paar km vol gas gereden om te kijken hoe hij nu liep. Maar soms als ik stil stond bleef hij stationair lopen en soms als ik bij een kruising stond dan viel hij wel uit. Maar ik snap niet hoe dit kan eigenlijk. Hoe kan het dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.