Vespa-Ciao.NL
:: Citta vragen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta vragen

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 238)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Topic starter

isweten jullie toevallig ook of er een groot druk verschil is met de standaard uitlaat en de gianelli uitlaat? Want mischien wou hij daarom zo slecht lopen met die techno omdat hij meer tegendruk kreeg van die uitlaat

Mike
      Topic starter

Ik heb net gekeken voor een gianelli uitlaat voor mijn citta maar ik kan alleen maar gianelli vinden voor een vespa ciao.

Kan iemand me een link sturen van een betrouwbare site die die uitlaten verkoopt voor een citta, 22mm en die naar Duitsland verzend?

Intellect80
        Bijdrager

Je moet de Gianelli voor de Si hebben geloof ik.. maar dat kunnen andere leden vast bevestigen..

No stress, all fun and a bit of speed

Intellect80
          Bijdrager

Wim
            Bijdrager

Misschien heb je hier iets aan. Dit is het Si model. Maar die is makkelijk passend te maken op een Citta. Het model voor de Citta word volgens mij al heel lang niet meer gemaakt. Ik zie ze tenminste nergens meer te koop.

IMG_20230305_191948_935

twee slotboutjes door de achterbrug, strip metaal van 4 mm dik. in het achterste gat heb ik M8 draad getapt waar mee je de uitlaat vast zet.
              IMG_20230305_152404_193

IMG_20230305_152540_184

Mike
              Topic starter

Wim welke uitlaat heb jij dan? Voor de si of ciao?

Dat kan ik wel proberen met zo’n plaatje erop. Passen de kappen er dan nog wel op? De kappen die op het frame gaan.

Mike
                Topic starter

Ohja en past die van de si wel op een citta qua hoe de bocht staat in de uitlaat? Want dat verschilt nog wel eens van uitlaat hoe de bocht is

Wim
                  Bijdrager

Wim welke uitlaat heb jij dan? Voor de si of ciao? Dat kan ik wel proberen met zo’n plaatje erop. Passen de kappen er dan nog wel op? De kappen die op het frame gaan

Ik zat net mn vorige post wat aan te passen met wat meer informatie. Het is dus een Si uitlaat.
                    Ja de kappen passen. Wbt de bocht. ja die is net een paar graden anders maar het past verder wel prima.

1

Wim
                    Bijdrager

En zo ziet het complete plaatje er uit. Dus geen enkel probleem wbt pasvorm. Dat de bocht net een paar graden anders is dat buigt wel hahaha.. niet te veel kracht er op zetten natuurlijk want je wil de uitlaatbus er ook niet afbreken. Is het verschil echt te groot (wat ik nog niet heb mee gemaakt trouwens) dan kan je ‘m altijd nog iets buigen in de bankschroef maar denk eerlijk gezegd niet dat dat nodig zal zijn.
                      IMG_20230314_171624_928

Mike
                      Topic starter

Ziet er goed uit👌
                        Mooie citta ook.

Hoe heb je dat eigelijk gedaan met het ombuigen van de uitlaat zodat hij past.
                        Want niet dat ik straks een nieuwe uitlaat sloop en hem ombuig en dat hij dan knak zegt😅😂

gileracitta
                        Bijdrager

Ziet er goed uit👌 Mooie citta ook. Hoe heb je dat eigelijk gedaan met het ombuigen van de uitlaat zodat hij past. Want niet dat ik straks een nieuwe uitlaat sloop en hem ombuig en dat hij dan knak zegt😅😂

Met een pijpbuiger denk ik 😎

Wim
                          Bijdrager

Ziet er goed uit👌 Mooie citta ook. Hoe heb je dat eigelijk gedaan met het ombuigen van de uitlaat zodat hij past. Want niet dat ik straks een nieuwe uitlaat sloop en hem ombuig en dat hij dan knak zegt😅😂

Thanks..
                            Nee ik heb verder niet echt iets verbogen.. gewoon de uitlaat ietsjes vast zetten vooraan zodat die er niet af valt zodra je ‘m los laat.  en dan duw je de uitlaat een beetje naar beneden aan de achterkant tot die mooi recht zit en niet tegen de kap aan komt. Dat is maar een heel klein beetje. Als je ‘m dan achter vast hebt gezet dan zet je ‘m vooraan goed vast. En that’s it…

Mike
                            Topic starter

Weten jullie zeker dat die easyparts rollerteile dat die betrouwbaar is? Ik heb de uitlaat gisteren besteld en betaald door het over teboeken van mijn bankrekening, maar er staat nog steeds dat het niet betaald is.

Intellect80
                              Bijdrager

Ja hoor, geen stress. Ik bestel daar regelmatig, laatst nog een luchtfilter en venturi besteld. Je weet trouwens dat het vandaag zondag is?
                                In Duitsland respecteren ze het weekend nog, dus gewoon even geduld hebben.

No stress, all fun and a bit of speed

Mike
                                Topic starter

Thanks.. Nee ik heb verder niet echt iets verbogen.. gewoon de uitlaat ietsjes vast zetten vooraan zodat die er niet af valt zodra je ‘m los laat. en dan duw je de uitlaat een beetje naar beneden aan de achterkant tot die mooi recht zit en niet tegen de kap aan komt. Dat is maar een heel klein beetje. Als je ‘m dan achter vast hebt gezet dan zet je ‘m vooraan goed vast. En that’s it…

Ohh dat valt wel mee ja, ik dacht dat je hem echt een flinkt stuk om moest buigen. Maar zon klein stukje komt wel goed

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 238)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.