Vespa-Ciao.NL
:: Citta vragen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta vragen

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 238)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wim
    Bijdrager

Als je ‘m gaat afstellen met een lekke uitlaat (voor zo ver dat wil) dan mag je ‘m weer afstellen wanneer je er een nieuwe niet lekkende uitlaat onder zet.

Een leovince krul kan prima onder een 50cc. heel fijn uitlaatje die machtig mooi optrekt.. heeft iets minder top bereik dan de proma circuit. De proma circuit kan ook zeker wel op een 50cc, die trekt niet zo hard op als de leovince krul vind ik maar de boost die je krijgt is wel legendarisch.

Die techno wannabe proma uitlaten lijken dan qua uiterlijk wel aardig op de proma maar vanbinnen zullen ze toch iets zijn vergeten want de prestaties lijken in de verste verte niet op elkaar. Ik weet niet of je nou juist te veel of te weinig tegendruk hebt bij die uitlaat. Ik denk te weinig maar goed ik ben geen professor in de techno uitlaten techniek dus ja zeg het maar..  Heb één keer zo’n ding geprobeerd en die ben ik daarna zo gauw mogelijk weer vergeten :mrgreen:

Mike
      Topic starter

Ohh ja oke dat klinkt wel logisch dat dat afstellen dan niet goed werkt. Maar ik ga proberen om de kleine gaten waar hij lekte dicht te maken. En dan pas afstellen.

Mike
        Topic starter

Even weer een update.

Ik heb een nieuwe luchtfilter gekocht een open luchtfilter. En ik heb laatst mijn lekke uitlaat gerepareerd met een materiaal dat tegen hitte kon stond op de doos. Dat bleek niet zo te zijn want na een rondje rijden begon dat spul te roken als een gek. Inmiddels is het er al weer af gegaan. Maar hij liep wel wat beter niet veel maar wel iets.
          Ik heb een sproeier 54 erin gedaan met de tecno circuit uitlaat eronder. Dan loopt hij stationair maar ik moet de stationairschroef er helemaal in hebben want anders valt hij uit. De top snelheid is 30 op de teller maar hij trekt niet zo snel door naar z’n top met die uitlaat, niet zo goed als de lekke originele.

Ook heb ik de originele uitlaat eronder gedaan en met sproeier 54 ging hij soms viertakten dus heb ik een 52 erin gedaan en toen liep hij wel mooi 40 op de teller en trok hij sneller op dan met de tecno. Maar alsnog wou hij niet stationair lopen met de originele uitlaat.

Toen probeerde ik het zonder uitlaat en toen liep hij wel stationair en trok hij net zo door naar de top als met de tecno circuit uitlaat.

Ligt het nu aan mischien aan de originele uitlaat dat hij niet stationair wil lopen? Want de verhouding van benzine en lucht is nu goed want hij loopt er goed op

Intellect80
          Bijdrager

Ik zou me niet zo’n zorgen maken over dat hij stationair uitvalt als je geen gas bij geeft.. is een bekend euvel bij onze blokjes en de Dellorto carburateurs. Zeker als je het blokje zo af gaat stellen dat hij op top goed loopt. De stationairschroef bij deze carbs is zeer rudimentair..

Zeker bij getunede blokjes (met Dellorto carbs) is het heel erg lastig om het stationair stabiel te laten lopen, dan moet echt alles kloppen.

Belangrijker is dat je blokje goed loopt als je in beweging bent en je hebt zelf dus al gemerkt dat die Tecno uitlaatjes bagger zijn 😉 zou eerst gewoon met je originele uitlaat rijden en snel op zoek gaan naar een ander uitlaatje en de Tecno op marktplaats zetten 😎

En als ik een advies mag geven als vervangende uitlaat: een Gianelli Original Power is zeer betaalbaar en je zal erg blij zijn met de prestaties. Gegarandeerd een hogere top en trekkracht 😉

No stress, all fun and a bit of speed

Mike
            Topic starter

Ik zou wel graag willen dat hij stationair loopt want ik ga meedoen met brommer TT dus als de race begint wil ik niet nog mijn citta aan moeten rennen😂😅

Die gianelle is wel duur vind ik wsnt de originele is maar 30 en de giannellie 50 en straks werkt het niet weet je.
              Is die gianellie hetzelfde qua tegendruk als de originele?
              En is de giannellie zoveel beter als de standaard uitlaat?

Intellect80
              Bijdrager

Ja de Gianelli is het echt wel waard en qua prestaties een stuk beter dan een originele en al helemaal beter dan een lekke uitlaat. En als je de Tecno verkoopt voor €20,- dan heb je dat er al weer uit gehaald 😉

Garanties over het stationair lopen kan ik je niet geven, het leven is soms een gok

Wim
                Bijdrager

Wel kwalitatief uitermate teleurstellend dat ie nog steeds niet stationair wil lopen. Bij mijn weten kan dat ook niet aan je opgevoerde setup liggen. Zo idioot heb je de boel niet opgevoerd geloof ik en daar komt bij dat ik in heel mijn leven nog nooit een brommer heb gehad die ik niet op heb gevoerd en ze liepen allemaal netjes stationair. M’n vorige Citta haalde de 80 wel dus ja daar was wel het één en ander aan gesleuteld zeg maar.. en die liep ook gewoon normaal stationair.

Hoe is de Carburateur verder.. Is die al heel oud en dat er misschien veel slijtage in de gas schuif zit.. ik roep maar even wat hoor. Ik heb dit zelf al eens bij mn Honda MB gehad met een versleten Mikuni carburateur.. dat liep ook als een natte krant.

Of zou het dan toch in de uitlaat zitten, dat die wat verstop is en niet meer lekker doorstroomt.. Wel apart dat je er dan wel 40 mee haalt maar ja misschien had je er wel 50 mee kunnen halen als die niet verstopt was. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik probeer een oplossing te be-brainstormen 😉
                  Jammer dat je niet even nog een paar uitlaten hebt om te testen.
                  💡
                  Waar ergens woon je.. Mocht je nou toevallig hier ergens uit de buurt komt zou ik zo zeggen; kom eens langs met de brommer. Dan kan je mijn Giannelli even proberen en ik heb nog wel een paar andere leuke uitlaatjes liggen die je wel even kan uitproberen voor het verschil. Ik woon zelf Friesland, in De Westereen. Dus mocht je in de buurt wonen / zin hebben hier heen te komen dan ben je van harte welkom.

Wim
                  Bijdrager

Ja de Gianelli is het echt wel waard en qua prestaties een stuk beter dan een originele en al helemaal beter dan een lekke uitlaat. En als je de Tecno verkoopt voor €20,- dan heb je dat er al weer uit gehaald 😉 Garanties over het stationair lopen kan ik je niet geven, het leven is soms een gok

Mee eens.. Die Giannelli is de beste prijs kwaliteit verhouding die er bestaat.. Ja er zijn betere uitlaten maar dan betaal je ook behoorlijk meer. Wel jammer dat de Giannelli City Power in de laatste jaren ook al bijna verdubbeld is in prijs maarja.. alles word nu eenmaal duurder dus ja wat doe je er aan.

Maar die Techno, die moet niet op marktplaats hoor! Gelijk een enkeltje naar de oud ijzer boer is beter. Anders zadel je er weer een niet wetende mee op die vervolgens hier weer vragen gaat stellen en dan mogen we weer van voor af aan uitleggen wat voor deprimerende uitlaten die techno’s zijn.. 😛 😉
                    Techno hoort snoeihard uit enorme dikke boxen te komen in een met stroboscoop en laserstralen gevuld hal…en dat hoort niet onder een brommer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mike
                    Topic starter

hahahahahaha ja dat is waar dat hoort niet bij een brommer😀.
                      Ik woon zelf niet echt in de buurt, ik woon in sustrum moore in duitsland😅 maar ik kan wel even met m’n pa overleggen want 122 km rijden met een citta dat is mission imposible😜

Wim
                      Bijdrager

Ja dat is wel een aardig stuk… jammer man ooit woonde ik daar redelijk dicht bij, in Winschoten. Dat was makkelijk te doen geweest op de brommer.. maar helaas daar woon ik al heel wat jaren niet meer.
                        Om nou met de auto hier heen te komen om even een uitlaatje te testen… dan heb je aan het bedrag wat je spendeert aan benzine al bijna de de prijs van een nieuwe uitlaat.

Mike
                        Topic starter

Ja daarom, echt jammer anders was ik wel even langs gekomen. Dan konden we een keer touren👌
                          Ik heb net een gianelli Record gezien op marktplaats, zowat gloed nieuw. Het hoogste bod was 30 euro dus dat is altijd beter dan 60 euro. Maar is die uitlaat ook een beetje goed of is die net zo schijt als die techno🥲

Intellect80
                          Bijdrager

Ik woon ook in Duitsland: Sengwarden, aan de Noordzee.. is ook 115km maar als je met de auto komt kan je dan iig sneller dan 100 rijden lol

Heb een Gianelli en ook nog wel een 12/12 carb zodat we ook dat zouden kunnen testen ivm het stationair lopen.

Je bent in ieder geval welkom!

Intellect80
                            Bijdrager

een Gianelli Record is voor jouw setup teveel van het goede, die komt pas tot leven op meer dan 50cc, trekt ook niet echt lekker op is een ‘hoogtoerige’ uitlaat. Wel een hele goede tuning uitlaat om te bewaren als je nog van plan bent om wat verder op te voeren in de toekomst.
                              Denk alleen niet dat je daar blij van gaat worden met 50cc

Mike
                              Topic starter

Ohh ja dan wordt dat niks op een 50 cc. Ik kon er al niks over vinden vandaar dat ik jullie maar even vroeg.
                                Maar je zei dat je nog een 12/12 had liggen maar zal dat werken met stationair lopen? Want zonder uitlaat loopt hij gewoon stationair maar wel met een hoop lawaai😂 dat vinden de buren nooit erg leuk.

Intellect80
                                Bijdrager

Ja dan zit er iets niet helemaal goed, zou inderdaad de carburateur kunnen zijn zoals Wim al zei..

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 238)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.