Vespa-Ciao.NL
:: Citta vragen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta vragen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 238)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Topic starter

Ja dat weet ik dus niet eigelijk
      Ik weet alleen dat bij te weinig toeren uitvalt zelfs als ik rij en ik laat het gas los tot ik iets van 10 km/h of 15 rij en als ik dan weer gas geef dan komt hij niet meer op gang en valt hij gewoon langzaam uit.

Maar hoe zou ik achter moeten komen of m’n koppeling zwaar loopt en wat zou ik er aan kunnen doen? Zonder nieuwe te kopen
      Want als ik er nu iets aan kan doen en er is verschil dan weet ik dat dat het is
      En dan een nieuwe kopen

Ohja 1 van mijn koppelsegmenten is wel een beetje versleten want 1 loopt een beetje te rond aan 1 kant

zevenenergie
      Donateur

Als je heb op de standaard zet, gaat je achterwiel dan meedraaien?
        Want dan draait je koppeling te zwaar.

Je kan het naald lager vernieuwen.
        Je kan kijken of 1 van je koppelingsveertjes gebroken is.
        Of je aandruk schijf (dat ronde plaatje waar de moer tegenaan drukt) putten heeft en die vervangen.

Mike
        Topic starter

Geen idee of mijn wiel dan mee draaid want ik krijg hem niet stationair, ik moet dan perse gas geven dat hij blijft lopen maar ja dan is het logisch dat hij meedraait.

Maar hij pakt hem wel slecht als ik wil gaan rijden en pas als ik bij 15 km/h ben dan voel ik echt dat hij beter trek en dan trekt hij ook sneller door naar de 30.

Ik zal zo even kijken of er putten in zitten of dat er een veertje gebroken is en anders bestel ik gewoon een nieuwe naaldlager

zevenenergie
          Donateur

Als je hem nu gewoon start op de standaard….
            En je achterwiel draait mee…..
            En je knijpt je achterrem in………
            En hij slaat af…….
            Dan weet je toch dat je niet verder hoeft te zoeken?

Mike
            Topic starter

Nee dan staat de koppeling inderdaad te zwaar maar hier is nu dus het probleem.
              Ik moet met de citta mee rennen tot hij hard genoeg gaat en dan pas start hij en ik moet dan gas blijven geven zodat hij blijft draaien.
              Maar wat jij dan zegt dat ik hem op de stander moet zetten en dan de rem in knijpen maar als ik dat doe moet ik gas blijven geven maar blaas ik de motor dan niet op?
              En als ik heb niet opblaas moet ik dan hem op de stander zetten en rem in knijpen en dan het gas loslaten?

zevenenergie
              Donateur

Je kan hem ook op de standaard zetten, motor uit. En dan met je hand (maakt niet uit links of rechts)  aan het achterwiel draaien.

Mike
                Topic starter

Oke ja dat zou wel wat beter zijn.
                  Maar als ik dat doe waar moet ik dan naar kijken?
                  Of de koppeling makkelijk meedraait ofzo?

Mike
                  Topic starter

Ik heb hem net even rondgedraaid en hij maakt een slijtend geluid.

zevenenergie
                    Donateur

Ok nou, dat is al wel iets dat verholpen moet worden. Maar ik bedoelde dat je dan kan voelen of het wiel zwaar rond draaid.

Ik weet even niet meer hoe ik het uit moet leggen.  Jammer gemiste kans

Mike
                      Topic starter

Ja ik zal dit weekend even kijken wat er mis is en dat laat ik dan wel even weten

ik heb nog niet zoveel verstand van cittas want dit is mijn 1e citta dus ja😅

Ries Maas
                        Bijdrager

Hoi Mike,

Na je carburateur schoongemaakt te hebben, ook extra aandacht besteed aan de stationair-sproeier?
                          ( niet te verwarren met de gewone sproeier)

Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...

Mike
                          Topic starter

Uhm nee eigelijk niet naar gekeken

Wim
                            Bijdrager

Hoi Mike, Na je carburateur schoongemaakt te hebben, ook extra aandacht besteed aan de stationair-sproeier? ( niet te verwarren met de gewone sproeier)

Hallo Ries,
                              heb je een foto of een exploded view oid, van zo’n stationairsproeier
                              geschroeft in een std. op Ciao gemonteerde carburateur?
                              Ik wist dit ook niet.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Mike
                              Topic starter

Ik heb dus net even snel naar m’n koppeling gekeken, ik wil hem later er helemaal afhalen. de schoentjes slijten scheef af. Hij slijt zegmaar aan de zeikanten af en niet op het gehele vlak.

zevenenergie
                                Donateur

Tis normaal dat ze taps afslijten. (in de lengte)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 238)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.