Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta vragen
- Dit onderwerp bevat 237 reacties, 19 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 4 maanden geleden door Mike.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 maart 2023 om 21:58 #818918
Ja dat weet ik dus niet eigelijk
Ik weet alleen dat bij te weinig toeren uitvalt zelfs als ik rij en ik laat het gas los tot ik iets van 10 km/h of 15 rij en als ik dan weer gas geef dan komt hij niet meer op gang en valt hij gewoon langzaam uit.Maar hoe zou ik achter moeten komen of m’n koppeling zwaar loopt en wat zou ik er aan kunnen doen? Zonder nieuwe te kopen
Want als ik er nu iets aan kan doen en er is verschil dan weet ik dat dat het is
En dan een nieuwe kopenOhja 1 van mijn koppelsegmenten is wel een beetje versleten want 1 loopt een beetje te rond aan 1 kant
10 maart 2023 om 09:36 #818919Als je heb op de standaard zet, gaat je achterwiel dan meedraaien?
Want dan draait je koppeling te zwaar.Je kan het naald lager vernieuwen.
Je kan kijken of 1 van je koppelingsveertjes gebroken is.
Of je aandruk schijf (dat ronde plaatje waar de moer tegenaan drukt) putten heeft en die vervangen.10 maart 2023 om 12:11 #818922Geen idee of mijn wiel dan mee draaid want ik krijg hem niet stationair, ik moet dan perse gas geven dat hij blijft lopen maar ja dan is het logisch dat hij meedraait.
Maar hij pakt hem wel slecht als ik wil gaan rijden en pas als ik bij 15 km/h ben dan voel ik echt dat hij beter trek en dan trekt hij ook sneller door naar de 30.
Ik zal zo even kijken of er putten in zitten of dat er een veertje gebroken is en anders bestel ik gewoon een nieuwe naaldlager
10 maart 2023 om 17:58 #818926Als je hem nu gewoon start op de standaard….
En je achterwiel draait mee…..
En je knijpt je achterrem in………
En hij slaat af…….
Dan weet je toch dat je niet verder hoeft te zoeken?10 maart 2023 om 18:36 #818928Nee dan staat de koppeling inderdaad te zwaar maar hier is nu dus het probleem.
Ik moet met de citta mee rennen tot hij hard genoeg gaat en dan pas start hij en ik moet dan gas blijven geven zodat hij blijft draaien.
Maar wat jij dan zegt dat ik hem op de stander moet zetten en dan de rem in knijpen maar als ik dat doe moet ik gas blijven geven maar blaas ik de motor dan niet op?
En als ik heb niet opblaas moet ik dan hem op de stander zetten en rem in knijpen en dan het gas loslaten?10 maart 2023 om 18:43 #818929Je kan hem ook op de standaard zetten, motor uit. En dan met je hand (maakt niet uit links of rechts) aan het achterwiel draaien.
10 maart 2023 om 19:20 #818932Oke ja dat zou wel wat beter zijn.
Maar als ik dat doe waar moet ik dan naar kijken?
Of de koppeling makkelijk meedraait ofzo?10 maart 2023 om 22:08 #818937Ik heb hem net even rondgedraaid en hij maakt een slijtend geluid.
10 maart 2023 om 22:56 #818938Ok nou, dat is al wel iets dat verholpen moet worden. Maar ik bedoelde dat je dan kan voelen of het wiel zwaar rond draaid.
Ik weet even niet meer hoe ik het uit moet leggen.

11 maart 2023 om 12:12 #818957Ja ik zal dit weekend even kijken wat er mis is en dat laat ik dan wel even weten
ik heb nog niet zoveel verstand van cittas want dit is mijn 1e citta dus ja😅
11 maart 2023 om 16:36 #818969Hoi Mike,
Na je carburateur schoongemaakt te hebben, ook extra aandacht besteed aan de stationair-sproeier?
( niet te verwarren met de gewone sproeier)Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...11 maart 2023 om 18:48 #818970Uhm nee eigelijk niet naar gekeken
11 maart 2023 om 20:48 #818976Hoi Mike, Na je carburateur schoongemaakt te hebben, ook extra aandacht besteed aan de stationair-sproeier? ( niet te verwarren met de gewone sproeier)
Hallo Ries,
heb je een foto of een exploded view oid, van zo’n stationairsproeier
geschroeft in een std. op Ciao gemonteerde carburateur?
Ik wist dit ook niet.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.13 maart 2023 om 20:18 #819004Ik heb dus net even snel naar m’n koppeling gekeken, ik wil hem later er helemaal afhalen. de schoentjes slijten scheef af. Hij slijt zegmaar aan de zeikanten af en niet op het gehele vlak.
13 maart 2023 om 21:38 #819006Tis normaal dat ze taps afslijten. (in de lengte)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.