Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta vragen
- Dit onderwerp bevat 237 reacties, 19 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 4 maanden geleden door Mike.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 oktober 2023 om 10:57 #822170
Ik weet niet of er bij jou in de buurt een brommerzaak zit .. anders zou ik gewoon even met de cilinder en zuiger daar langs gaan om de juiste zuigerveren te kopen. Dan kan je gelijk zien of het past.. of niet.
14 oktober 2023 om 22:00 #822180Ik zal later even wat foto’s plaatsen als ik weer thuis ben. Ik heb hem jammer geboeg niet met de doos erbij en hij is wel gebruikt zei de man waar ik hem van kocht. De zuigerveren zullen vast wel ergens te koop zijn maar waar? Bij jmpb vind ik alleen een hele zuigerset van dmp die de 41mm heeft losse veren kan ik zo nergens vinden. En ja zijn de veren van de dmp zuiger wel goed? Dat lijkt me ook niet de beste qualiteit
1 https://www.jmpbonderdelen.nl/zuigerveer-41x2b-l-veer-bac.html
2 https://www.q-parts.nl/zuigers-en-veren/zuigerveren
3 https://vandervalkscooters.nl/product/zuigerveer-mal-41-mm-vespa-ciao-si-citta-2/15 oktober 2023 om 14:00 #822194Dit is mijn cilindertje

15 oktober 2023 om 14:23 #822195Ik zal later even wat foto’s plaatsen als ik weer thuis ben. Ik heb hem jammer geboeg niet met de doos erbij en hij is wel gebruikt zei de man waar ik hem van kocht. De zuigerveren zullen vast wel ergens te koop zijn maar waar? Bij jmpb vind ik alleen een hele zuigerset van dmp die de 41mm heeft losse veren kan ik zo nergens vinden. En ja zijn de veren van de dmp zuiger wel goed? Dat lijkt me ook niet de beste qualiteit 1 https://www.jmpbonderdelen.nl/zuigerveer-41x2b-l-veer-bac.html 2 https://www.q-parts.nl/zuigers-en-veren/zuigerveren 3 https://vandervalkscooters.nl/product/zuigerveer-mal-41-mm-vespa-ciao-si-citta-2/
Kijk dit is wel handig maar ik weet dat je met een standaard zuoger de 38,2 x 1,5c en 38,2 x L moet hebben maar moet ik met de 41mm zuiger de b sluiting hebben? Inplaatsvan de c dus de 41 x 1,5b en 41 x L
15 oktober 2023 om 14:41 #822196Ik weet niet of er bij jou in de buurt een brommerzaak zit .. anders zou ik gewoon even met de cilinder en zuiger daar langs gaan om de juiste zuigerveren te kopen. Dan kan je gelijk zien of het past.. of niet.
Er zit hier wel iets niet ver vandaag maar die doet alleen nieuwe scooters dus dat wordt lastig…
15 oktober 2023 om 14:50 #822197Ik vind het niet leuk om te zeggen maar dit cilindertje is niet echt in goede staat. het lijkt wel of hij met zo,n driepoot hoon apparaatje geslepen is. Dat geef nu niet bepaalt een goed resultaat. De zuiger is versleten.
het zal wel lopen maar ik zou er niet mee op vakantie gaan om het zomaar te zeggen.Tis even afwachten hoeveel compressie je hiermee hebt.
Ik zou er niet nog eens een 15 euro+verzendkosten aan zuigerveren aan uitgeven.15 oktober 2023 om 16:06 #822198Ja de zuiger is inderdaad wel aan z’n eind, die bestel ik ook nieuw maar zou hij dan wel lopen??? Wat raden jullie aan om nu te doen? Een nieuwe zuiger misschien?
15 oktober 2023 om 16:56 #822202Ik kan er moeilijk wat van zeggen hoor vanaf een foto. En juist wat men wil zien van een cilinder staat weer niet op de foto, de binnenkant bovenaan, daar waar de veren lopen.
Ik koop sowieso NOOIT 2ehands cilinders/zuigers.
Zeker niet nu cilinders zo vreselijk goedkoop zijn,
in verhouding.
Maar je kan t proberen natuurlijk.
Nieuwe zuigerveren en voorzichtig supermooi inrijden, hopende dat het spul nog mooi op elkaar wil inslijten. Wie weet heb je mazzel.
Ik heb mijn oude DR41 waar ik ’t over had ook opgesnord, is indd een zelfde, die is in mooie staat, ja kocht m zelf nieuw, en zelf 800km
ingereden= top!
Nee wordt niet verkocht. 😥Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.15 oktober 2023 om 17:43 #822203Allereerst is jou cilinder een 41mm Olympia en 55cc geen 60cc. Deze zijn gelijk aan de 41mm DR alleen hebben ze geen minichroom cilinderwand (alleen nieuwe DR cilinders) . Hierdoor slijten ze ietsje sneller. Toch zijn dit ook redelijk onverwoestbare cilinders. De foto’s laten niet goed de staat van de cilinder zien, maar zal evengoed prima kunnen lopen. Let wel de L-veer is 41x2b de onderste veer is 41×1,5c.
Mocht je toch voor een nieuwe zuiger gaan. Normaal levert Asso Werke deze voor Olympia, maar zijn er ook goede zuigers van Vertex voor te krijgen. Qua pakking de voetpakking zelf op maat maken en zorgen dat cilinderkop en cilinder mooi vlak zijn en zonder koppakking rijden.
15 oktober 2023 om 20:41 #822205Bij deze nog de foto die jullie wouden zien (hopelijk nu wel de goede hahaha)

Bedankt voor de info ik dacht echt dat het een dr was…
Waar kan ik die veren en zuiger kopen van asso werkte??Ohja en is dit wel goed dat de poorten van de zuiger groter zijn dan die van de cilinder? Het pijltje wijst naar de uitlaatpoort trouwens dus dat is het niet.

17 oktober 2023 om 00:06 #822218Kijk nu eens goed naar die cilinder…
Daar zaten krassen in en een stootrand. Een dat is er uitgeslepen met zo,n ding:

En dan wil jij daar een zuiger voor kopen die meer kost dan wat je voor het setje betaalt hebt.
Ik ben bang dat dit topic pas over een jaar of drie eindigt. 😉17 oktober 2023 om 11:26 #822230ik zou ook geen idee waar ik een 41mm asso werke zuiger pen 10 kan krijgen voor mijn cilinder, pen 12 is er juist wel weer veel. ik heb wel een dr zuiger gezien van 30 euro maar ja ook een dmp voor 12 euro. wat raden jullie aan om te proberen? of het cilindertje nog wel goed loopt.
en anders heb ik nog een extra blokje liggen met een 50cc cilinder die er nog op gezet kan worden. dus dat is ook nog een optie.
ik hoop niet dat dit topic nog drie jaar duurt hahahah ik hoop dat mijn citta wel eerder goed loopt dan pas na 3 jaar
8 november 2023 om 21:05 #822519Ik heb eindelijk kunnen rijden met het nieuwe blok en het rijd super. Hij trekt goed en er ziet leuke kracht in en qua compressie is er ook weinig mis mee. Mijn vliegwiel liep laatst aan op mijn carter dus die heb ik wat bij geschuurd en dat probleem is nu verholpen.
Ik ga het blok nu inrijden en dan wil ik mijn remlicht gaan maken want dat blijft nu constant branden. Eigelijk al vanaf dat ik hem kocht. Aan de schakelaar zit geen draad en ik heb ook geen idee waar dat naartoe moet lopen of hoe ik dat moet aansluiten. Het electrische schema heb ik al naar gekeken maar dan weet ik nogsteeds niet waar het presies naartoe gaat.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan het mij duidelijk uitleggen waar de kabel naartoe gaat en welke kleur etc.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.