Vespa-Ciao.NL
:: Citta vragen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta vragen

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 238)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Topic starter

Ik wil gewoon weer rond de 45 gaan maar ik denk dat ik voor de dmp 50cc ga in plaats van de mesolly want ik geloof dat de dmp beter is. (Correct me if im wrong)

Ik vond het in assen heel mooi ja iedereen die er was en de enorme drukte op de baan was echt geweldig😂 wel jammer inderdaad dat toen ik in de 2e ronde wou optrekken dat hij er geen zin meer in had. Ik ga volgend jaar gewoon weer. Maar mn zuigeveren dat lossen we wel weer op, ik ga morgen kijken wat de schade is. Ik hou jullie op de hoogte.

Ik heb jou helemaal niet gezien wim. Ik zag wel een paar honda mb’s maar ik heb je niet gezien. Hopelijk vond je het ook mooi. Ik vond het wel mooi dat alsnog met een citta die op de rollerbank 39 liep dat ik wel veel mensen bijhield.
      Had je die citta nog gezien met die 80cc malossie op de rollerban? Dat gekke ding zat een gang in dat was niet normaal. De rollerbank ging tot 100kmh en hij liep de rollerbank uit!! Gekkenwerk, maar wel mooi om te zien👌

Mike
      Topic starter

Maar ik vond het ook wel heel gek dat mijn citta thuis gewoon goed liep en ook stationair maar toen ik op tt was viel hij constant uit echt heel raar. Met de originele koppeling had ik sproeier 56 erin en toen liep hij perfect en nu met de mezoly snel koppeling deed hij niks met die sproeier en met een kleinere trok niet meer goed en starte erg slecht en met een grotere deed hij ook weinig ik had er uiteindelijk een 62 in en de bougie was echt zwart van kleur maar hij liep alsnog niet stionair en hij starte alsnog slecht. Waar zou dit nou aan kunnen liggen dan want valse lucht zuigt hij niet.

Hoe zou ik dit sproeier dilema op kunnen lossen en hoe zou ik hem sneller kunnen laten starten als ik hem aandruk want nu moet ik eerst een best eind rennen en dan vol gas geven en dan gaat hij langzaam hoger in de toeren en blijft hij lopen enigsinds. Ik heb de startsegment veren er al uit

Mike
        Topic starter

Nou het bleek gewoon mijn koppeling te zijn die kapot ging niet m’n zuigerveren gelukkig maar ik ga mijn zuigerveren nu wel vervangen voor dat ze wel breken.
          Wat er nu gebeurt was is dat mijn moertje die de koppeling vasthoud zijn schroefdraad op was dus had ik er een nieuwe iets kleinere op gezet maat 13. Die is er vanaf gegaan waardoor mijn segment los ging waardoor het net was alsof hij geen compressie had en toen hij zo los ronddraaide is 1 van die 3 balletjes eruit gevlogen en was ik die kwijt en de moer was weg dus die liggen nog ergen in assen😂 maar dat is er dus gebeurt en daardoor klonk het zo schapendrijven omdat waarschijnlijk mijn vliegwiel ook wat tegen mijn kap aan kwam of tegen mijn frame. Maar de koppeling is nu weer klaar want ik had nog nieuwe segmenten en die zitten er nu in en hij doet het weer goed alleen nu nog een beetje kloten met sproeien en carb

Wim
          Bijdrager

Pff, wat een toestanden.
            Nou, veel geluk er maar weer mee.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Mike
            Topic starter

Ja dat komt wel goed😁👌

Ik heb alleen 1 klein probleempje.
              Ik heb een opknapper met eerst een 13/13 met sproeier 52 en toen liep hij niet heel mooi en had hij erg een dip rond de 20kmh
              Toen ik daar een 12/10 op zette met sproeier 52 liep hij echt perfect en heeft hij totaal geen dip meer.

Mijn normale citta krijgt nu teveel benzine met een 13/13 en sproeier 60 wat ik wel logisch vind maar als ik hem minder geef start hij alsnog slecht en heeft hij nog meer een dip bij de 20 en als ik afrem tot 10kmh dan komt hij niet meer op gang daarna. En met een 12/10 daarop is het hetzelfde.

Wat zou ik hiermee moeten?? En wat zou ik kunnen proberen zodat het beter wordt??? Dit is trouwens zo sinds ik de snel koppeling van mezoly erop heb die een grotere binnenmaat heeft dan een originele koppeling en hij heeft een iets grotere poelie op de koppeling namelijk 22mm

Wim
              Bijdrager

Eigenlijk geen Citta antwoorden, wat de getallen betreft dan.
                Maar als voorbeeld.
                Een grotere poulie aan de voorzijde heeft geen zin bij een (bijna)std set-up.
                Zwaardere overbrengingen werken alleen goed in samenspel met een krachtigere
                motor ipv een (bijna)std.
                Poulie 80 op een brom ipv de std 95(17″) is echt het uiterste,
                maar dan is het optrekken al een stuk minder hoor.
                Compenseren lukt vaak nog net met een Citypower pijpje monteren en een
                12/12 carburateur. Geen 13, dat is gewoon niet niet optimaal
                vanwege de 11,8 mm brom inlaat.
                Nooit een grotere carburateur monteren dan de inlaat diameter.

Gr. Wim.

Mike
                Topic starter

Dan zet ik de originele koppeling er weer op. Ik kijk wel even hoe hij loopt met de 94 poelie en dan probeer ik de 80 ook nog wel eventjes.
                  Wat is er mis met een 13/13 carb als ik vragen mag verbruikt hij gewoon teveel benzine of krijgt hij dan teveel waardoor de snelheid naar beneden gaat. Wat betreft de inlaat die is 10mm geloof ik of 9mm… het is een uitgevijld snor carter die er origineel opzat. Want ik kon geen brom carter vinden voor een elektronische ontsteking, ik kan sowiezo geen electrinische ontstekings carter vinden die je nieuw kan kopen of een namaak. Ik kan alleen carter vinden voor contactpunten.

Wim
                  Bijdrager

Wat is er mis met een 13/13 carb als ik vragen mag verbruikt hij gewoon teveel benzine of krijgt hij dan teveel waardoor de snelheid naar beneden gaat. Wat betreft de inlaat die is 10mm geloof ik of 9mm… het is een uitgevijld snor carter die er origineel opzat.

Als de inlaat is uitgevijld naar 13mm, dan is een 13/13 carburateur oké.

Gr. Wim.

Mike
                    Topic starter

Nee dat klopt maar ik heb gehoord van mensen en ook van mijn pa dat als je de inlaat naar 13 mm maakt dat het aluminium dan wel echt erg dus wordt en dat hij nu nog wat stevigheid heeft met 10 mm. Is dit dan ook echt zo?

Biermobiel21
                      Bijdrager

Als je inlaat 10mm zou ik er gewoon een 12/10 (brom) carb achter zetten. Wanneer je hem toch een keer helemaal naar 13mm uit vijlt zet je die 13/13 er weer op.
                        Hoeveel verbruikt hij eigenlijk?
                        En ja, 10mm inlaat is steviger dan 13mm, buitenmaat inlaat is 16mm dus reken maar uit.
                        Ik heb zelf nooit problemen gehad met 13mm uitgevijlde inlaatjes, gewoon zorgen dat het gat zo veel mogelijk in het midden zit en dat je de carb niet idioot vast draait.

Mike
                        Topic starter

Op de vraag hoeveel hij verbruikt dat is denk ik iets van 1 op 10km zoiets. Ik reed toen op tt en die baan is geloof ik 4km lang zoiets. En na 1 rondje was er ongeveer een halve liter uit, iets minder.
                          Ik heb vandaag de 12/10 geprobeerd en de trekkracht was ver te zoeken. Het was nog erger dan normaal hij bleef super lang vast hangen rond de 20 voordat hij harder ging en ook met grotere sproeiers werd het niet beter. nu weer met mijn 13/13 erop en poelie 80 trek hij redelijk tenzij ik afrem tot 10kmh en dan weer gas geef dan heeft hij nogal moeite met op gang te komen maar hij loopt nu op top 48 op GPS dus dat is wel weer mooi. Ik denk dan toch dat ik de 13/13 hou want daar doet hij het wel wat beter op gek genoeg

Mike
                          Topic starter

Ik had nog een vraag over het starten van de citta.

In de 1e paar meter knijp ik de onluchtinghendel in totdat ik de zuiger op en neer hoor gaan dan laat ik hem los en hoor je de onsteking en knalt hij wat maar dan blijft hij niet aan. Ik moet echt wat spelen met het gas voordat hij wat touren gaat maken waardoor hij aan blijft.
                            Ohja en met de shoke erop dan knalt hij niet eens dus dan is hij helemaal dood, dan is er geen leven in te krijgen. ,al dit misschien liggen aan de grote van het gaatje wat in de shoke ding zit wat de lucht toevoer afsluit?

De startsegment veren zijn er al uit
                            Er zit net een nieuwe br6hs bougie in

Maar hoe zou ik dit kunnen verbeteren dat hij sneller en makkelijker start want ik wil niet steeds de straat uit moeten rennen voordat hij gestart is😂

Wim
                            Bijdrager

Ik had nog een vraag over het starten van de citta.
                              In de 1e paar meter knijp ik de onluchtinghendel in totdat ik de zuiger op en neer hoor gaan dan laat ik hem los en hoor je de onsteking en knalt hij wat maar dan blijft hij niet aan. Ik moet echt wat spelen met het gas voordat hij wat touren gaat maken waardoor hij aan blijft. Ohja en met de shoke erop dan knalt hij niet eens dus dan is hij helemaal dood, dan is er geen leven in te krijgen. ,al dit misschien liggen aan de grote van het gaatje wat in de shoke ding zit wat de lucht toevoer afsluit? De startsegment veren zijn er al uit Er zit net een nieuwe br6hs bougie in Maar hoe zou ik dit kunnen verbeteren dat hij sneller en makkelijker start want ik wil niet steeds de straat uit moeten rennen voordat hij gestart is😂

De “eerste paar meter” rennen met de decompresseurhendel ingetrokken??
                              Waarom?
                              Laat die hendel maar meteen los hoor.
                              De motor moet al aanslaan na een halve meter.
                              Of er is iets niet pluis.
                              Wat dat is kan niemand precies zeggen van achter een beeldscherm.
                              Dus alles even nalopen.
                              Alle onderdelen moeten perfect kunnen samenspelen.
                              Hij start nu natuurlijk niet met choke omdat ie dan verzuipt,
                              dat zal op koude dagen wel beter moeten werken.

Gr. Wim.

Mike
                              Topic starter

Ik ren niet met de onluchting ingetrokken. Ik loop eerst totdat ik hem hoor en dan laat ik hem los en dan ontsteekt hij maar hij springt gewoon niet aan. Kan het zijn dat iets het blok tegenwerkt ofzo waardoor het blok niet aan springen wilt als hij koud is want met een warme motor dan spring hij gelijk aan in 2 stappen

En hij hoort koud toch gewoon eerst te lopen op de shoke en niet gelijk te verzuipen?

Toen hij nog standaard was starte hij zo binnen een paar meter maar sinds ik hem opgevoerd heb start hij zo slecht. Hoe zou dit komen of iemand een oplossing??

Ik zie graag hulp als iemand weet wat het kan zijn want ik zit even met de handen in het haar zo gezegd

Mike
                                Topic starter

Ik heb net geprobeerd om hem koud te starten met de boormachine en zonder de v snaar en als ik dan vol gas geef op de boormachine dan loopt hij gelijk en hoef ik ook geen gas te geven met de citta of shoke of wat dan ook.

Het is perfect hoe hij zo start maar zo snel kan ik niet rennen😅
                                  Weet iemand hoe dit kan dat hij zo wel start en wat er misschien mis kan zijn?

Groetjes mike

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 238)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.