Vespa-Ciao.NL
:: Citta wil niet meer aan….

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta wil niet meer aan….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LexoesG
    Topic starter

beste vespa ciao kenners!

Ik heb Lex en meld mij bij vespa-ciao.nl omdat ik helemaal parra van mijn citta word…dus laat ik maar gauw beginnen met mij verhaal en hopenlijk kan iemand mij iets vertellen over mijn probleem:D

Me Citta (electronisch blok) heeft het altijd perfect gedaan maar klonk wat rauw, dus met de gedachte ”ik ga hem reviseren” heb ik dat dus ook gedaan dit weekend. Alles netjes netjes in elkaar, ( zelfs nieuwe bedrading aangelegt vanaf me spoeltjes naar bobine )me net ingereden 65 malossi er weer op met standaart carb. (12/7) en standaart lucht filter en sproeier 43 geloof ik.
      Zo heeft ie altijd perfect gelopen met deze setup….

het enige wat dus veranderd is, is nix eigelijk… ja hij is gereviseerd…

maar goed, ik blij blij, alles netjes… gaat dat kut ding niet meer aan:S vonkt wel, krijgt ook benzine, 2 verschillende bobines geprobeert, 2 nieuwe bougies erin gehad, alles geprobeert op gebied van afstellen… nieuwe keringen aan beide kanten van de krukas, spietje zit goed en toch…. nix helemaal nix hij prutteld niet eens??
      als je hard rent komt er wel af en toe een harde knal en een rook pluimpje aan de zijkant langs de kering ( rechter kering waar olie pomp-huisje ( of hoe je dat ook noemt )op hoort).

Valt er iets af te stellen aan een nieuwe type blok-> elctronische onsteking? (nee toch?! dacht ik zo)
      heb het blokje wel 6 keer open had dit weekend en ben nu echt out of solutions?!:( alles lijkt goed…. weet gewoon niet meer wat te doen? iemand een id??? I’ll hope so!

JayL
      Bijdrager

heb je niet toevallig de zuiger verkeert gemonteerd?.. verder kun je de massa goed op het frame aansluiten. en decompressie controleren..pakkingen

noellke
        Bijdrager

mij lijkt de sproeier erg klein.. rij je nog steeds met city power?

superindo
          Bijdrager

lijkt op valse lucht,
            niet goed geaard,
            of ontsteking die verkeerd staat
            en als verder std. blok is kan deze sproeier wel oke zijn, elk blok is anders:D

lex van maartens 2 jaar geleden??

Sven vdB
            Bijdrager

Idd wat Jayl zegt.. kijk eens of je zuiger goed zit. Als die niet goed zit lijkt hij het wel te doen maar toch doet hij niks. De zuiger van malossi is symetrisch dus ok al zit hij verkeerd om gaan de veren tussen de poorten door. Het enigste verschil van de zuiger is dat hij een poort heeft onder de kop vd zuiger. Deze moet naar de bovenkant van je cilinder gericht zijn i.p.v. naar je uitlaatpoort.

LexoesG
              Topic starter

Heb het al opgelost!!!:D:D:D:D:D

Me maand oude malossi 65 kop was lek, bij de decompressie pippel:S heel appart….hoe dat zo snel gegaan kon zijn…snap dr nix van.

In iedergeval Thanks voor jullie hulp!

Lex B.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.