Vespa-Ciao.NL
:: Citta wil niet lopen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta wil niet lopen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

djdenme
    Topic starter

Zoals de titel al aangeeft heb ik een citta gekocht (niet lopend)en het blokje er onderweg gehaald en alles vervangen met nieuwe onderdelen zoals lagers,keering alle pakkingen,cilinder alles in de onsteking behalve de lichtspoel en bougie
      Maar hij wil met geen mogelijkheid lopen heb alles geprobeerd .
      Iemand een idee

Wim
      Bijdrager

Zoals de titel al aangeeft heb ik een citta gekocht (niet lopend).
        Het blokje er onderweg gehaald en alles vervangen met nieuwe onderdelen zoals lagers, keering, alle pakkingen, cilinder, alles in de onsteking, behalve de lichtspoel en bougie.
        Maar hij wil met geen mogelijkheid lopen, heb alles geprobeerd.
        Iemand een idee?

Oke, dus nieuwe cilinder? Is de zuiger goed om gemonteerd, pijltje naar de uitlaat?

Wat is er gewijzigd aan de set-up?
        Dus verhouding: cilinder-uitlaat-carburateur? (en sproeier)
        Of is dit met gelijke onderdelen uitgewisseld?

De nok zit nog wel met het spietje op de juiste plaats op de krukas, qua tijdstip
        ontsteking?

Wil ie wel wat klappen geven als je even zonder luchtfilter wat remmenreiniger in de carburateur spuit en dan direct probeert te starten?
        Dus eigenlijk, krijgt ie benzine?

Hij vonkt natuurlijk wel, ga ik van uit, je immers hebt alles al geprobeerd.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

djdenme
        Topic starter

Ja zuiger is goed gemonteerd het is een 65cc dmp kwa setup is er niets gewijzigd zit een 13/13 op met 62 sproeier en Malossi filter  en vonken doet die goed en hij krijgt benzine want pruttelen doet die

Maar dat is ook alles het verschillende bougies geprobeerd andere carburateur verschillende sproeier vanaf 46 tot 70 niets maakt verschil heb vandaag nog nieuwe benzine er in gedaan kraantje na gekeken en andere bobine geen verschil

Intellect80
          Bijdrager

Dan heb je zo ongeveer alles al wel geprobeerd.. hoe zit het met de compressie?

No stress, all fun and a bit of speed

djdenme
            Topic starter

Dan heb je zo ongeveer alles al wel geprobeerd.. hoe zit het met de compressie?

Ja die is goed heb voor de zekerheid ook nog de originele cilinder geprobeerd met nieuwe zuiger maar geen verschil

Wim
              Bijdrager

Dan toch maar eens de nok en het spietje bekijken.
                Of dat nog goed op tijd staat.

Kijk dan meteen of de krukas keerring nog mooi op z’n plek zit.

Gr. Wim.

djdenme
                Topic starter

Dan toch maar eens de nok en het spietje bekijken. Of dat nog goed op tijd staat. Kijk dan meteen of de krukas keerring nog mooi op z’n plek zit. Gr. Wim.

Heb ik gedaan en vonkt ook mooi de bougie word ook warm dus hij verbrand wel wat
                  Maar lopen doet die niet
                  Ik ga maar eens opzoek naar een ander blokje

Wim
                  Bijdrager

Vreemd.
                    Sluit de krukas de inlaat mooi luchtdicht af?
                    Ja idd, dan moet je dus even met je mond op de inlaat blazen en de krukas draaien. 😀

Gr. Wim.

djdenme
                    Topic starter

Vreemd. Sluit de krukas de inlaat mooi luchtdicht af? Ja idd, dan moet je dus even met je mond op de inlaat blazen en de krukas draaien. 😀 Gr. Wim.

Geen verschil heb ook nog een set nieuwe carters gekocht en 2 verschillende krukassen geprobeerd en verschillende vliegwielen en nokken geen verschil heb nu echt alles vernieuwd of veranderd maar geen verschil hij wil niet lopen start een beetje pruttelen maar verder niets als ik gas geef helemaal niets en komt de benzine uit de lucht filter ik weet het niet meer hier nog iemand

arvid13690
                      Bijdrager

Gaat het om contactpunten? Zoja, op hoeveel mm staat deze?

Tis altied moar eem!

djdenme
                        Topic starter

Gaat het om contactpunten? Zoja, op hoeveel mm staat deze?

Ja gaat om contact punten heb alle standen geprobeerd 0,45, 0.50, 0,55, 0,60

arvid13690
                          Bijdrager

Zet de contactpunten maar op 0.45.
                            Sproeier 68 zit je wel redelijk in de buurt.

Je heeft aan dat hij benzine krijgt en vonkt, en dat hij pruttelt af en toe.
                            Dat betekent dat hij wel wil, maar er is nog iets fout..

Ik heb zelf het vermoeden dat het iets met het tijdstip is van de ontsteking. Is het contactpunt nog goed heel? Pakt hij de hele nok goed mee? Is je nok nog goed? Staat die op tijd. Is je vliegwiel nog goed?

Tis altied moar eem!

djdenme
                            Topic starter

Zet de contactpunten maar op 0.45. Sproeier 68 zit je wel redelijk in de buurt. Je heeft aan dat hij benzine krijgt en vonkt, en dat hij pruttelt af en toe. Dat betekent dat hij wel wil, maar er is nog iets fout.. Ik heb zelf het vermoeden dat het iets met het tijdstip is van de ontsteking. Is het contactpunt nog goed heel? Pakt hij de hele nok goed mee? Is je nok nog goed? Staat die op tijd. Is je vliegwiel nog goed?

Heb ik allemaal al gedaan en heb hier 4 verschillende nokken geprobeerd en 3 vliegwielen en ik heb 2 setjes nieuwe contactpunten en condensators geprobeerd

En nog een nieuwe bobine en de brug nog kaal geschuurd waar de bobine komt

Intellect80
                              Bijdrager

Bougiekabel/dop?

No stress, all fun and a bit of speed

djdenme
                                Topic starter

Is ook nieuw vonken doet die echt mooi blauw hij start ook wel direct maar blijft niet lopen alleen als ik hem help met een boormachine op de kruk

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.