Vespa-Ciao.NL
:: Citta wil niet lopen

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Citta wil niet lopen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Magnus01
    Topic starter

Ik kocht laatst een Citta in onderdelen, maar dat kreng wil maar niet aanslaan 😕 er zit een grotere caburateur in dan origineel, ik denk een 13/13 maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, het is wel een Dellorto SHA. Sproeier 62, Malossi luchtfilter en een city power uitlaat. Elektra is gewoon in orde, prima vonkje. Carburateur heb ik gisteren nog schoongemaakt en wat onderdelen verwisseld want de kleinere carburateur had duidelijk minder kilometertjes gemaakt. Na dagen lang proberen wil het blokje gewoon niet aanslaan, iemand suggesties van wat ik nog kan proberen?

Magnus01
      Topic starter

Dat stekker dingetje om de motor uit te schakelen(?) zit ook niet aangesloten, heeft dat er heel misschien iets mee te maken? Ik kocht de brommer in onderdelen dus er missen wel wat dingen

ritze
        Bijdrager

Spuit eens wat remmen reiniger in de luchtfilter ( of deo) kijk een wat die dan doet? Anders moet je gaan zoeken

Compressie
          Carterdruk
          Onsteking
          Brandstof mengsel
          Dit dient gecontroleerd te worden

Dat contact op jouw blok is voor de massa van het licht

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

Magnus01
          Topic starter

Bedankt ik zal dat proberen, het is wel best nat rond het ronde stuk van het luchtfilter dat rond de carburateur zit.

Magnus01
            Topic starter

Over de sproeiermaat heb ik mijn twijfels, ik heb een 35 en 62, maar ik denk dat beide niet goed genoeg zullen zijn. Dit is mijn setup:

City power uitlaat
              Dellorto SHA 13/13
              Malossi luchfilter
              Elektrische ontsteking

Misschien is het wel iets simpels zoals de sproeier vervangen?

ritze
              Bijdrager

Ja dat kan dat de sproeier te groot Is, voor een 50cc tje standaard is het best groot indd. Normaal zit je rond de 50/56/ 60 met een tuned blokje., Mja in het wilde weg dingen proberen heeft vaak weinig zin. Je kan eens proberen zonder luchtfilter dan héb je ook een iets armer mengsel

Michel
                Bijdrager

Zit er wel brandstof in je vlotterbak als je hem losschoeft?

Wellicht is er geen doorvoer.

foto die je stuurt is de massa van je blok

Magnus01
                  Topic starter

Ja vlotterbakje zit gewoon benzine in, met starten wissel ik vaak tussen met luchtfilter en zonder, maar geen van beide werkt. Ik zal wel binnenkort sproeier 45 ofzo proberen.

ritze
                    Bijdrager

Gooi de vlotter bak leeg en spuit wat deo of remmenreiniger in de luchtfilter, als het dan helemaal niks doet dan kan het zijn dat het probleem ergens anders inzit.

Toevallig ook geen vet of olie bij je vliegwiel gezien?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.