Vespa-Ciao.NL
:: Citta wielen in een Si plaatsen.

Home Forums Techniek Framedelen Citta wielen in een Si plaatsen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespasi1000
    Topic starter

Ik wil graag citta wielen in een vespa si frame/voorvork. Kan dat simpel door gewoon te wisselen?

Heb wel is gelezen dat je dan een citta voorvork nodig hebt.

Nick050
      Bijdrager

Past zonder aanpassingen in een Si,Ook voorwiel past in Si voorvork,(Citta)spatbord ook.

mike1979
        Bijdrager

Is goed te doen je moet alleen rekening houden met de verschillende rempotten. Zelf heb ik dit opgelost door de onderste delen van de voorvork van een citta te gebruiken.

Nick050
          Bijdrager

Ow dat wist ik niet,ik dacht dat deze ook het zelfde waren,in mijn perso staat wel een duidelijke foto van de rempot die ik erin heb zitten.Geen idee welke dat dan is.Ik denk van een Si spaakvelg.

Guido
            Donateur

mike1979 :
              Is goed te doen je moet alleen rekening houden met de verschillende rempotten. Zelf heb ik dit opgelost door de onderste delen van de voorvork van een citta te gebruiken.

Wanneer je de poten van een Citta gebruikt zal ook je spatbord veel mooier zitten.

DinoH
              Donateur

Nick050 :
                Ow dat wist ik niet,ik dacht dat deze ook het zelfde waren,in mijn perso staat wel een duidelijke foto van de rempot die ik erin heb zitten.Geen idee welke dat dan is.Ik denk van een Si spaakvelg.

Klopt Nick, bij jou heb ik er toen die tijd een spaakwiel rempot in gedaan. Het beste wat je kan doen is even de onderspoten van een Citta pakken. Dan hoef je ook niet liggen rommelen met rempotten! En het zal mooier staan. Succes!

Nick050
                Bijdrager

Ah oke dan,dan weet ik dat ook:D
                  Ik heb nog ff op google gezocht,maar ik zie het verschil niet met het voorspatbord als er cittaonderpoten gebruikt worden,of zoals die van mij(mn moekes brommer hehe)gewoon si poten,Ja miss net een cm lager??
                  Ik zou gewoon zo doen zoals ik het heb,een setje Citta wielen spatbordje,en dus een rempot van een Si spaakvelg.
                  Lijkt mij het makkelijkst.Ik ben benieuwd hoe je het gaat doen.
                  Weet niet of Citta onderpoten zo passen op een Si vork(zonder dat olie eruit loopt),maar dat is natuurlijk ook een mooie oplossing

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.